Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > «Рамадан — це школа богобоязливости» — муфтій Мурат Сулейманов

«Рамадан — це школа богобоязливости» — муфтій Мурат Сулейманов

«Рамадан — це школа богобоязливости» — муфтій Мурат Сулейманов
18.04.2023

Мурат Сулейманов, муфтій Духовного управління мусульман України «Умма», дав інтерв’ю в етері «Радіо Культура». Темою розмови було життя мусульман під час Рамадану та в умовах війни, чим важливий цей період для кожного мусульманина, та загалом, як живуть послідовники ісламу в Україні.

На початку бесіди шейха Мурата спитали, що насправді означає місяць Рамадан для мусульман.

— Це місяць прощення. У цей місяць явлено Коран, — пояснив муфтій. — Як відомо, Коран — це основна книга мусульман, і тому цей місяць дуже важливий для нас. Це місяць милости й добрих справ, тому кожен мусульманин у цей період намагається ще більше й більше робити добрих справ.

Відповідаючи на питання, що є Рамадан для сучасного мусульманина, що дозволено, а що під забороною, Мурат Сулейманов відзначив, що для мусульман важливі духовні цінності та виховання звичок: 

— Під час Рамадану ми починаємо піст на світанку, коли сонце щойно починає сходити. І до заходу сонця не можемо ні пити, ні їсти. Це абсолютно заборонено з 5-ї ранку до 20:00 (час у день інтерв’ю. — Ред.). Коли сонце зовсім сіло, ми можемо перервати наш піст. І так ми робимо протягом місяця. Також під час Рамадану ми відмовляємося не лише від їжі та води, а й від усього поганого. Наприклад, казати щось погане, лаятися або щось про когось казати чи робити погане. Тому що піст — це коли я віддаляюся та утримуюся від поганого. Для нас дуже важливі ці духовні цінності, важливо захистити їх і залишити в себе, щоб вони стали звичкою нашого щоденного життя.

Муфтій зауважив, що від 20-ї години до 5-ї ранку мусульманин може вживати будь-яку їжу:

— Він (мусульманин. — Ред.) може їсти все, що побажає, але небагато. Бо коли голодний, можна з’їсти дуже багато, і це буде шкідливо для здоров'я. У нас є певний етикет, заклик до молитви — це такий сигнал, що ми вже можемо приймати їжу. І що ми робимо? У нас є вода й фініки — це символ нашого Рамадану. Вода дуже корисна, а фініки — це глюкоза, потрібна для нашого здоров’я. І після цього ми молимося, а наш шлунок готується прийняти їжу. Також у нас є вечірня молитва. Вона називається молитва-таравіх. Ми збираємось в мечеті, разом проводимо її щодня, протягом 30 днів. Ця молитва є тільки в місяць Рамадан. А після молитви кожен, хто побажає, повертається додому, може молитися вдома або лягати спати до п’ятої години, коли починається ранкова молитва. <…> До цього моменту є час, щоб помолитися, поїсти та тримати новий день. <…> Мусульмани під час Рамадану працюють і виконують всі свої обов'язки.

Основним джерелом традиції» вживання їжі саме в нічний час шейх Мурат назвав Коран і сунну пророка Мухаммада (мир йому і благословення):

— Це є в Корані. Це наказ, бо так робив наш пророк Мухаммад (мир йому і благословення). У нас в ісламі є два основні релігійні джерела: Коран і саме життя пророка Мухаммада (мир йому і благословення). Коли ви читаєте Коран, то не все можете зрозуміти. І коли щось незрозуміло — ви шукаєте, як це робив пророк Мухаммад (мир йому і благословення). Тобто його життя є тлумаченням Священного Корану.

Муфтій наголосив на важливості виконання поставленої мети та використання всіх можливостей священного місяця: 

— Особисто для мене є дві мети. Перша — це наш стосунок з Кораном, тому що Всевишній міг просто сказати: в Рамадан тримайте піст, і все. Але Він підкреслив саме Коран. І тому дуже важливий зв'язок із Кораном. А друга мета — це отримання прощення. Кожна людина робить якісь гріхи, тому для всіх нас дуже важливо, щоб ми отримали прощення. І навіть пророк Мухаммад (мир йому і благословення) підкреслював це: якщо віруюча людина не отримає прощення від Всевишнього в місяць Рамадан, то коли ж вона його отримає? Бо місяць Рамадан — це ворота милости Всевишнього, вони відкриті! А його [ворота Його] гніву закриті. Тож ми повинні це використовувати максимально. Однак не тільки в місяць Рамадан треба так жити. У нас також є [ще] одинадцять місяців. Але місяць Рамадан — це школа богобоязливости <…>. Після цього ми можемо змінити наше життя на краще.

Говорячи про таке поняття, як «український іслам», шейх Мурат підкреслив, що в кожного народу своя культура:

— Звісно, є основи, які не можна порушувати. Наприклад, [не можна] вірити в одного бога і ще в одного. Або в нас є п’ять основних молитов, і я не можу сказати: я живу в Україні, то буду молитися дві молитви. Іслам не забороняє, а заохочує, щоб ми знайомилися одне з одним. <...> Є такі правила, які ніколи не змінюються. Але я кажу: в першу чергу я мусульманин, а потім — кримський татарин. Тобто я українець із Криму.

На завершення муфтій розповів про військовослужбовців-мусульман, що боронять Україну на фронті:

— Ми з ними на зв’язку, також відвідуємо їх на фронті. Нещодавно в Костянтинівці я проводив молитву, зустрічався з військовими-мусульманами. Але, на жаль, десятки воїнів-мусульман віддали свої життя, захищаючи державу. <…> Я розмовляв із хлопцями, що перебувають у Бахмуті. Вони просили читати за них молитву. Ми читаємо й допомагаємо, чим можемо, і розуміємо, що для них буде велика винагорода перед Всевишнім за їхню мужність.

Повне інтерв’ю муфтія ДУМУ «Умма» можна прослухати за посиланням.

Теги: 
Мурат Сулейманов
інтерв’ю
мусульмани України
Рамадан
ДУМУ «Умма»
український іслам

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novyny-u-krayini/ramadan-ce-shkola-bogoboyazlyvosty-muftiy-murat-suleymanov