Ми звикли до того, що європейці, стурбовані радикалізацією певних ісламських груп у себе вдома, вимагають застосування нових санкцій і підвищених заходів безпеки з метою запобігання терактів і нерозповсюдження екстремістських настроїв. Однак, у Шотландії виникла протилежна ситуація. Після справи Мохаммеда Атіфа Сиддики, звинуваченого в спробі підриву аеропорту Глазго, в цілому поліції вдалося уникнути того, щоб постраждала репутація більшості мечетей у Шотландії, де пропагується помірний традиційний іслам.
Більше того, саме справа Сиддики розглядається зараз як карний злочин, не пов'язаний з ісламом, і, очевидно, релігійний аспект буде по мінімуму згадуватися в ході судового процесу. Однак радикалізацією окремих мусульман стурбовані цього разу самі мусульманські лідери - ті, на чиїх плечах лежить відповідальність перед Всевишнім за духовне оформлення парафіян, повідомляє The Herald.
Наприклад, імам центральної мечеті Глазго Башир Маан говорить про те, що багато мусульман могли попасти під вплив радикальної пропаганди через відкритий доступ до інтернету. Ці ж побоювання розділяє й Наім Реза, консультант компанії в сфері взаєморозуміння з представниками мусульманських громад, який завірив журналістів, що жодна мечеть або організована релігійна громада в Шотландії не поширює сьогодні екстремістські настрої.
Однак він додає: «Імами повинні більше говорити про радикалізм і екстремізм. Ми не можемо просто сидіти й мовчати, ми повинні бути відкритими, щоб люди виходили з мечетей, озброєні знаннями, які допоможуть їм протистояти екстремістам». Його точка зору була підтримана Осамою Саідом, шотландським представником Мусульманської асоціації Британії.
Схоже, що сьогодні саме британські мечеті стають головними центрами протидії тероризму. І нам залишається сподіватися, що британські влади дійсно приходять до розуміння очевидної істини: ефективне протистояння ісламському радикалізму можливо лише за допомогою зброї самого ісламського вчення, що має в очах мусульман набагато більший авторитет, ніж будь-які силові структури. І, отже, здатного виховати у віруючих щире внутрішнє переконання в тому, що насадження релігійних поглядів з позиції чинності не має нічого спільного зі способом життя пророка ісламу Мухаммада (мир йому) і його найближчих сподвижників, до авторитету яких люблять апелювати багато з тих, хто насправді бажає лише експлуатації релігійних настроїв на догоду власним амбіціям.
За матеріалами ІсламНьюз