Мусульмани Криму перебувають у пошуку своєї ідентичності, — муфтій ДУМУ «Умма»

1
Зіткнення ісламських ідей у Криму рано чи пізно закінчиться, і сформується усталене співтовариство мусульман, упевнений муфтій Саїд Ісмагілов
10.06.2010
Оцініть статтю: 
(164 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

За словами муфтія Духовного управління мусульман України «Умма» Саїда Ісмагілова, сьогодні у мусульман Криму відсутнє чітке розуміння власної самоідентичності.

«Самоідентічность — це те, ким мусульмани, якщо говорити саме про них, бачать себе, те, як вони бачать свій шлях, своє місце і принципи», — пояснив С. Ісмагілов у коментарі агентству е-Крим.

Муфтій пов'язує це, зокрема, з тим, що серед прихильників ісламу як в Криму, так і в Україні в цілому, існують різні напрями, різні погляди. «Це погляди на вчення і практику ісламу, філософські, політичні погляди та багато іншого», — пояснив він.

Разом з тим, стверджує С. Ісмагілов, у Криму ситуація все ж таки відрізняється від загальноукраїнської.

«У Криму дуже складна ситуація. Якщо в решті України мусульмани, після отримання незалежності, фактично почали писати свою історію з чистого листа, то в Криму все зовсім інакше. Тут, з одного боку, завдяки зусиллям старшого покоління, зберігається саме автохтонна кримська ісламська ідентичність, оскільки частина мусульман Криму, в першу чергу, вважає себе кримськими татарами, поважає свої традиції, які складалися впродовж століть, і прагне їх зберегти. З іншого боку, серед молодих мусульман з'являється ідея про те, що все це застаріло і потрібно щось якось реформувати. При цьому одні пропонують рівнятися на одні мусульманські країни, а інші — на абсолютно інші», — розповів муфтій ДУМУ.

Таким чином, за словами С. Ісмагілова, у Криму «все, як у великому казані» — існує безліч різних ідеологій і релігійно-політичних угрупувань, «кожне з яких пропонує своє бачення того, якими повинні бути мусульмани Криму».

Проте, упевнений муфтій, зіткнення ісламських ідей у Криму рано чи пізно закінчиться, і сформується усталене співтовариство мусульман.

«Ідентичність обов'язково буде сформована, але на те, щоб чітко усвідомити, яким бути мусульманам Криму, піде, звичайно, не один десяток років. Повинно вирости одне, два, три покоління. Між різними напрямами рано чи пізно виникне консенсус — жити і існувати всім треба», — підсумував С. Ісмагілов.

За матеріалами е-Крим

Посилання на тему:

У пошуках національної ідеї

Україна не тільки християнська, а й мусульманська країна

Іслам — реальный фактор суспільного життя у Криму

Кримських татар час звільнити від іміджу работорговців

Іслам у Криму. Сучасні аспекти розвитку

Кримські татари: розвінчання міфів

Мусульмани сьогодні стикаються з фундаментальними проблемами

Стратегія національного відродження

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.