Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Суспільство > Стереотипи та міфи перешкоджають зближенню і спільній співпраці: студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі

Стереотипи та міфи перешкоджають зближенню і спільній співпраці: студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі

 студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі
 студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі
 студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі
 студенти православної академії відвідали мечеть у Кишиневі
04.11.2016

1 листопада в мечеті Ісламської ліги більше чотирьох годин тривала зустріч студентів Кишинівської теологічної православної академії (КТПА) з мусульманами — спочатку запланованих для цієї зустрічі двох годин через величезну кількість запитань і непідробного інтересу присутніх до теми виявилося недостатньо.

Основне навантаження цього разу (а це вже друга зустріч) лягла на плечі імама мечеті Ісмаіла Абдельвахаба. Виступаючи в ролі лектора і викладача, він оповідав про Іслам, відповідав на запитання присутніх.

Як розповів кореспонденту «Іслам в Україні» муфтій і голова Ісламської ліги Республіки Молдова Серджіу Сокірке, у молдавських мусульман склалися хороші стосунки зі студентами і викладачами православної академії. На його думку, зустрічі учнівської молоді та інших охочих немусульман з послідовниками Ісламу — це прекрасний майданчик для налагодження міжконфесійного діалогу:

— З деякими викладачами (які є також священиками) з Кишинівської теологічної православної академії у нас склалися дуже добрі стосунки. Ми разом вирішили розвіяти міфи і стереотипи про Іслам, давши можливість студентам і всім охочим послухати лекції про Іслам безпосередньо від мусульман.

Як розповів муфтій, гостей цікавив Коран, те, як він був посланий і хто його зібрав; запитували про Ісуса (Ісу) і про те, як мусульмани в нього вірять. Не обійшлося і без вже традиційних запитань — що говорить Коран про жінку в Ісламі, чому Іслам дозволяє багатоженство…

Цікавила гостей не тільки релігійна тематика, але і дотична до неї геополітична — події в Сирії, історія створення та суті ІДІЛ тощо. Деякі запитання свідчили про те, що ісламофобія, яка нагнітається засобами масової інформації, некоректно освітлювані події, бездумне вживання термінів і навішування ярликів в публікаціях залишають свій слід:

— Звичайно, деякі запитання говорили про те, що ЗМІ залишили свій відбиток у підсвідомості цих людей, — зауважує муфтій і наводить кілька таких прикладів, — Деякі запитували — чому «всі мусульмани» терористи… Але вже ближче до завершення зустрічі гості зізналися, що вони, по суті, нічого не знали про Іслам, отримували спотворену, неповну інформацію. Студенти навіть були здивовані, коли дізналися, скільки спільного є між Ісламом і Християнством, — зазначив Серджіу Сокірке.

Студенти і викладачі Кишинівської теологічної православної академії подякували мусульманам за зустріч, висловивши намір і в майбутньому проводити подібні заходи, обговорюючи конкретну тематику, пов’язану з Ісламом.

— Ми дуже сподіваємося, що ці зустрічі сприятимуть зміцненню міжконфесійного діалогу з представниками Молдавської митрополії, — сказав муфтій Ісламської ліги Республіки Молдова. — У нас багато спільних проблем, на подоланні яких можна сконцентруватися і працювати разом. Час зрозуміти, що стереотипи і міфи перешкоджають зближенню і спільній співпраці.

Нагадаємо, в нашій країні Ісламський культурний центр м. Києва вже давно ввів у практику проведення виїзних занять з релігієзнавства, зокрема ісламознавства, для студентів світських і релігійних (немусульманських) вищих навчальних закладів на базі ІКЦ або в інших вишах за участю представників ДУМУ «Умма» та Українського центру ісламознавчих досліджень.

Читайте за темою:

Студенти Українського адвентистського теологічного інституту відвідали Ісламський культурний центр м. Києва

Довідка:

14 березня 2011 року Міністерство юстиції Молдови зареєструвало Ісламську лігу, яка стала першою в Молдові офіційною релігійною організацією мусульман. Іслам був внесений до національного реєстру Молдови як релігія, яку можна офіційно сповідувати на території країни.

Однак, як повідомляв Іслам для всіх, ця подія стала приводом для різних, насамперед політичних, спекуляцій на настроях населення, а також нагнітання паніки та міжконфесійного напруження. Замість того, щоб розвивати плідну співпрацю заради миру і найкращого вкладу в розвиток і добробут суспільства, православне населення країни стравлюється зі жменькою мусульман, які проживають у ній, штучно роздуваючи міжконфесійний конфлікт.

Теги: 
міжрелігійний діалог
мусульмани і християни
Молдова
муфтій
Ісламська ліга
Ісламська ліга Республіки Молдова

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/suspilstvo/stereotypy-ta-mify-pereshkodzhayut-zblyzhennyu-i-spilniy-spivpraci-studenty-pravoslavnoyi