Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Ісламознавство > Учасник ісламознавчої школи запропонував математичну теорію ігор для розуміння природи соціальних конфліктів

Учасник ісламознавчої школи запропонував математичну теорію ігор для розуміння природи соціальних конфліктів

Учасник ісламознавчої школи запропонував математичну теорію ігор для розуміння природи соціальних конфліктів
18.07.2018

Учасник VII Міжнародної молодіжної літньої школи ісламознавства Віталій Оверко, науковий співробітник Інституту математики Національної академії наук України, неабияк зацікавив учасників своєю доповіддю «Інтеграція соціумів в Ісламський проект для зняття соціальних напружень і гармонізації», оскільки, як він сам зазначив у вступному слові, питання співіснування ісламського і неісламських світів стоїть на порядку денному практично всіх соціумів.

— Найчастіше ця проблема розглядається з точки зору трансформації ісламської культури у бік неісламських як запоруки мирного співіснування частин світової спільноти. Неявно нам підносять ідеї про те, що причина конфлікту знаходиться у значній «інакшості», а неісламські суспільства апріорі безконфліктні. Однак погляд вглиб історії спростовує цей постулат. Християнський світ ворогував з язичницьким, юдейським, зороастрійським тощо, різні види політеїзму ніколи не були толерантними одне до одного.

Як альтернативу, на думку доповідача, можна запропонувати імплементацію ісламських пiдходiв для зниження рівня соціальних конфліктів і гармонізації відносин всередині соціумів. Для доказу цього положення була використана така математична дисципліна, як теорія ігор. Показано, що використання ісламського по суті методу взаємодії «гравців» призводить до більш справедливого розподілу ресурсу, в розподілі якого вони беруть участь, і не допускає однаково невигідної, але стабільної рівноваги Неша.

Докладніше — на відео за посиланням

Повністю текст доповіді Віталія Оверка разом з іншими матеріалами VII ісламознавчої школи буде оприлюднено у черговому випуску альманаху «Аль-Калям».

Теги: 
«Аль-Калям»
VII Міжнародна молод/іжна літня школа ісламознавства
Віталій Оверко
«Альраід»
«Умма»
ІКЦ Києва
Міжнародна школа ісламознавства

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/islamoznavstvo/uchasnyk-islamoznavchoyi-shkoly-zaproponuvav-matematychnu-teoriyu-igor-dlya