Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Аналіз > Християни, мусульмани та юдеї в Одесі думали, як об’єднати країну

Християни, мусульмани та юдеї в Одесі думали, як об’єднати країну

23.03.2015

В Одесі 19 березня у Південноукраїнському національному педагогічному університеті ім. К.Ушинського відбулася науково-практична конференція «Релігійні цінності як каталізатор затвердження і розповсюдження морально-етичної відповідальності людини перед суспільством. Досвід авраамічних релігій», яку організував центр міжконфесійного та міжрелігійного діалогу «Лібертас» зі Львова.

Християни, мусульмани та юдеї зібралися для того, щоб обговорити основні принципи авраамічних релігій в режимі діалогу. Девізом конференції стало: «Шукайте правду — і правда визволить вас».

«Одесу ми обрали не випадково. Тут проживають стільки представників різних релігій! Південна Пальміра вважається одним із найбільш толерантних міст. А толерантність як ніколи важлива для України, особливо в такий переломний момент, як зараз», — зазначив директор Центру міжконфесійного та міжрелігійного діалогу «Лібертас» Тарас Дзюбанський.

Християнський шлях суспільного подвигу: від образу до подоби Божої

Світ і віра як практика служіння суспільству, удосконалення в реаліях сьогодення. Таку думку висловив гість зі Львова зав. кафедрою богослов’я УКУ і головний редактор журналу «Християнин і світ» Віктор Жуковський. Такі зустрічі, де представники різних конфесій зустрілись і мирно обговорюють стан справ, дискутують, ведуть мирний діалог, вкрай необхідні для збереження та примноження релігійних цінностей і відповідальності перед суспільством, упевнений він.

«Після молитви ми виходимо за стіни храму і стикаємося з хабарництвом, крадіжками, війною. Це виклик нам, духовним наставникам. Існує стереотип, що християнство — це пацифізм. Однак світ — це завжди боротьба смиренного проти порушень Законів Божих, проти зла», — наголосив Віктор Жуковський.

«Є такі люди, які взагалі нікуди не ходять і не мають уявлення про релігію. Нам в школах та інститутах читають релігієзнавство, але докладно не розбирають ні християнські цінності, ні ісламські, часто немає поняття, що всі люди є богоподібними, а Бога кожна релігія називає по-своєму», — зазначив він.

Вчення ісламу у світській державі

Почесний гість науково-практичної конференції — муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» Саід Ісмагілов поділився своїм баченням співпраці та діалогу в країні, де домінує християнство.

«Нас, мусульман, що проживають у Криму, — 400 тис., 250 тис. — жили на Донбасі. Після того, як сталася анексія, ми втратили контроль над громадами. Як відомо, іслам в Україні пішов саме з Криму, півострів став духовною колискою ісламу для мусульман польських, литовських, білоруських. Після минулорічних подій ми позбулися частини основи нашої історії. Однак ця ситуація показала: українські мусульмани підтримують свою країну. Звичайно, необхідна консолідація та підтримка. Світ повинен розвернутися до діалогу і співпраці між релігіями. Наші лідери вже це зробили», — підкреслив він.

Як зазначає шейх Саід, мусульманам в Європі, де домінує християнство, доводиться нелегко. В Європі все частіше спостерігаються секулярні цінності, тиск на віруючих. В Україні ж ніхто ні на кого не тисне, це саме та унікальна країна, яка може показати всьому світу, як можна допомогти мусульманам адаптуватися. Тут мусульмани дотримуються своїх ритуалів, втілюють в життя традиції і зберігають релігійну ідентичність.

«Ми активно займаємося благодійністю, і, зокрема, виплачуємо закят — релігійний щорічний податок, вносимо посильні пожертви для українців, нам нічого не заважає зібратися і допомогти нужденним. Більш того, ти живеш в цій країні, користуєшся благами цієї країни, повинен платити податки, йти, якщо потрібно, в армію. Ми — частина цієї країни. І основне завдання на проповіді для нас — це говорити правду і бути справедливим!», — підкреслив шейх Саід Ісмагілов.

Муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» всіх присутніх запросив до Києва поспілкуватися на рівні міжконфесійного діалогу.

В наших силах змінити майбутнє

Засновник і директор ГО «Європейський інститут соціальних комунікацій» Олександр Доброєр підсумував зустріч: «Події останнього року показали, як діяли в соціальних процесах Церкви у невластивій їм ролі. Адже раніше розглядали релігію у взаємовідносинах з державою, а сьогодні відкрився новий спектр цих взаємин — релігія і суспільство. І вміння вибудовувати ці взаємини, використовувати потенціал релігії для творення надзвичайно важливо. За кожною з общин стоїть величезна історія, в тому числі й історія конфліктів, але ми спробували формувати наше майбутнє — безконфліктне і творче. У залі, де сидять християни, юдеї, мусульмани думають про те, як об’єднати країну, а не роз’єднати, наново відкривають традиції. Ми наново почали відкривати один одного, хоча й жили поруч, голоси всіх громад звучать в унісон. Нам дано фундаментальний дар від Бога — дар життя. Минуле не змінити, але в наших силах змінити майбутнє».

«Одеса — місто, де проживають 132 національності, де уживаються представники різних релігій, які роблять все можливе для його розвитку і процвітання. А такі конференції необхідні, особливо в такий кризовий момент, як зараз. Нашій країні потрібно разом згуртуватися ще сильніше», — зазначив в.о. рабина ортодоксальної громади м. Одеси Зеєв Ваксман.

Зустріч закінчилася спільною молитвою-резолюцією за Україну, в якій представники всіх конфесій, присутні на конференції, звернулися до бога з проханням про порозуміння та сповідування братерської любові.

За матеріалами: РІСУ

Теги: 
міжрелігійний діалог
Одеса
конференція
мусульмани України
авраамічні релігії
толерантність

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/analiz/hrystyyany-musulmany-ta-yudeyi-v-odesi-dumaly-yak-obyednaty-krayinu