У своєму виступі на II Міжнародній науково-практичній конференції «Іслам і ісламознавство в Україні» Голова ВАГО «Альраід» Басс Маре назвав проблемою стереотип про те, що мусульмани нібито закриті і відгороджені від усього світу. Ще більш прикрим він назвав поведінку деяких мусульман, які цей стереотип своїм поводженням і висловленнями підкріплюють. Тоді як в Сунні Пророка ми бачимо не просто численні приклади терпимості - але і взаємодію з представниками інших конфесій для досягнення блага і підвищення рівня життя кожної з груп.
«Пророк, мир йому і благословення, дбав про кожного члена суспільства, в якому жив, - незалежно від віросповідання останнього. І саме такий прояв небайдужості, доброти і турботи про іновірців залучали їх до Ісламу або принаймні змушували цих людей проявляти відповідь небайдужість на адресу мусульман »- підкреслив пан Маре. - «Саме тому Асоціація" Альраїд "прагне ініціювати та реалізовувати соціальні проекти на благо всього українського суспільства, зміцнювати міжрелігійний та міжкультурний діалог, сприяти подоланню стереотипів як серед немусульман, так і серед самих мусульман, а також формуванню високоморальної особистості».
Знання - найкраще щеплення від екстремізму і нетерпимості
ВАГО «Альраід» організовує заходи, спрямовані на зміцнення миру і злагоди в Україні, прагне розвивати відносини з представниками інших релігій і культур на основі багатовікових ісламських традицій і досвіду співіснування і взаємодії прихильників Ісламу і немусульман.
При місцевих організаціях Асоціації діють безкоштовні школи з вивчення арабської мови і ознайомлення з ісламською культурою. Учнями цих шкіл можуть стати всі бажаючі - незалежно від віку, національності чи віросповідання.
«Альраїд» організовує культурно-просвітницькі семінари, круглі столи, конференції, науково-практичні конференції; заохочує розвиток ісламознавчих досліджень у нашій країні.
Змінити ситуацію на краще, щоб сьогоднішній одержувач допомоги став тим, хто сам може її надати
Асоціація прагне не просто надавати допомогу незахищеним соціальним групам - але намагається створити умови для зміни ситуації, в якій опинилися ці люди. Щоб вони не просто пасивно отримували допомогу час від часу - але змогли, доклавши зусилля і використовуючи надану можливість, стати на ноги і більше не потребувати допомоги. «Альраїд» прагне допомогти людям вийти з принизливої ситуації, коли вони змушені когось просити для угамування своїх базових потреб. Також серед пріоритетних завдань - моральні та матеріальна підтримка сиріт.
Приклад пророка Мухаммада, мир йому і благословення
Пророк завжди був «найвища моральність» і настільки добре показав людям найкращий приклад цього, що Всевишній зазначив це у Корані. Він був справедливий до віруючих і невіруючих, і навіть язичники, ганьблячи його, віддавали йому своє майно на зберігання, називаючи його «надійний Мухаммад» (Мухаммад аль-Амін).
Самі люті противники Пророка серед немусульман, звинувачуючи його в чому завгодно аж до божевілля, чаклунства, бажання захопити владу - ніколи не звинувачували його у брехні, ненадійності його слів і поганої вдачі.
Пророк, мир йому і благословення, завжди був творчим у відносинах з людьми незалежно від того, чи були вони віруючими. Це особливо яскраво проявилося в мединський період, коли було підписано угоду, відоме під назвою «Мединська Конституція», в рамках якого усім жителям міста, мусульманам і немусульман, надавалося право спільного проживання з умовою збереження мирних і добросусідських відносин. Пророк Мухаммад, мир йому і благословення, налагодив добрі стосунки з християнами, ідолопоклонниками з арабів і євреями, які проживали пліч-о-пліч з мусульманами і при цьому не виявляли ворожості до них, не змінювали двостороннім угодам. Пророк не бачив нічого поганого в перейняття і використанні їх позитивних якостей та досвіду в різних сферах життєдіяльності.
Відстоювати інтереси співгромадян незалежно від віросповідання і показати красу Ісламу на особистому прикладі
Відомий богослов Ібн Хазм про права зиммії (немусульман, які є громадянами мусульманської держави) сказав наступне: «Якщо ворог прийшов, щоб захопити наших співгромадян-немусульман, то ми зобов'язані захистити їх зі зброєю в руках і, якщо буде потрібно, віддати за них свої життя, щоб захистити тих, хто знаходиться під заступництвом Аллаха і Його посланника. Видача ж зиммії без бою є зрада і порушення договору ».
Сучасний богослов Юсуф Аль-Кардаві пише: «Іслам поважає людину тільки за те, що вона людина. Права всім людям дани Богом. Хіба може Іслам дозволити заподіювати іновірцеві зло чи будь-яку найменшу шкоду в той час, як всім мусульманам велено бути милосердними навіть до тварин і до всього сущого? Ісламський закон до кожного проявляє свою повагу та надає своє, особливе, місце».
Щодо ж проживання в світських, християнських чи будь-яких інших видах немусульманських держав, муфтій ДУМУ «Умма» шейх Саїд Ісмагілов роз’яснив, що мусульмани повинні бути вірними і гідними громадянами своєї країни, зберігаючи при цьому свою релігійну приналежність і ісламську ідентичність. Вони повинні займати активну позицію в суспільстві, дотримуватися законів, платити податки і служити в армії - і при цьому прагнути розвивати в собі якомога більше прекрасних якостей, що пропонуються для віруючих, щоб на власному прикладі показати оточуючим красу Ісламу.
власкор.