Голова ВАГО «Альраід»: Мусульмани не повинні замикатися на своїх справах, але бути активними членами суспільства

Голова ВАГО «Альраід»: Мусульмани не повинні замикатися на своїх справах, але бути активними членами суспільства
08.10.2012
Оцініть статтю: 
(220 оцінки)
nourdeen
Зображення користувача nourdeen.

У своєму виступі на II Міжнародній науково-практичній конференції «Іслам і ісламознавство в Україні» Голова ВАГО «Альраід» Басс Маре назвав проблемою стереотип про те, що мусульмани нібито закриті і відгороджені від усього світу. Ще більш прикрим він назвав поведінку деяких мусульман, які цей стереотип своїм поводженням і висловленнями підкріплюють. Тоді як в Сунні Пророка ми бачимо не просто численні приклади терпимості - але і взаємодію з представниками інших конфесій для досягнення блага і підвищення рівня життя кожної з груп.

«Пророк, мир йому і благословення, дбав про кожного члена суспільства, в якому жив, - незалежно від віросповідання останнього. І саме такий прояв небайдужості, доброти і турботи про іновірців залучали їх до Ісламу або принаймні змушували цих людей проявляти відповідь небайдужість на адресу мусульман »- підкреслив пан Маре. - «Саме тому Асоціація" Альраїд "прагне ініціювати та реалізовувати соціальні проекти на благо всього українського суспільства, зміцнювати міжрелігійний та міжкультурний діалог, сприяти подоланню стереотипів як серед немусульман, так і серед самих мусульман, а також формуванню високоморальної особистості».

Знання - найкраще щеплення від екстремізму і нетерпимості

ВАГО «Альраід» організовує заходи, спрямовані на зміцнення миру і злагоди в Україні, прагне розвивати відносини з представниками інших релігій і культур на основі багатовікових ісламських традицій і досвіду співіснування і взаємодії прихильників Ісламу і немусульман.
При місцевих організаціях Асоціації діють безкоштовні школи з вивчення арабської мови і ознайомлення з ісламською культурою. Учнями цих шкіл можуть стати всі бажаючі - незалежно від віку, національності чи віросповідання.

«Альраїд» організовує культурно-просвітницькі семінари, круглі столи, конференції, науково-практичні конференції; заохочує розвиток ісламознавчих досліджень у нашій країні.

Змінити ситуацію на краще, щоб сьогоднішній одержувач допомоги став тим, хто сам може її надати

Асоціація прагне не просто надавати допомогу незахищеним соціальним групам - але намагається створити умови для зміни ситуації, в якій опинилися ці люди. Щоб вони не просто пасивно отримували допомогу час від часу - але змогли, доклавши зусилля і використовуючи надану можливість, стати на ноги і більше не потребувати допомоги. «Альраїд» прагне допомогти людям вийти з принизливої ​​ситуації, коли вони змушені когось просити для угамування своїх базових потреб. Також серед пріоритетних завдань - моральні та матеріальна підтримка сиріт.

Приклад пророка Мухаммада, мир йому і благословення

Пророк завжди був «найвища моральність» і настільки добре показав людям найкращий приклад цього, що Всевишній зазначив це у Корані. Він був справедливий до віруючих і невіруючих, і навіть язичники, ганьблячи його, віддавали йому своє майно на зберігання, називаючи його «надійний Мухаммад» (Мухаммад аль-Амін).

Самі люті противники Пророка серед немусульман, звинувачуючи його в чому завгодно аж до божевілля, чаклунства, бажання захопити владу - ніколи не звинувачували його у брехні, ненадійності його слів і поганої вдачі.

Пророк, мир йому і благословення, завжди був творчим у відносинах з людьми незалежно від того, чи були вони віруючими. Це особливо яскраво проявилося в мединський період, коли було підписано угоду, відоме під назвою «Мединська Конституція», в рамках якого усім жителям міста, мусульманам і немусульман, надавалося право спільного проживання з умовою збереження мирних і добросусідських відносин. Пророк Мухаммад, мир йому і благословення, налагодив добрі стосунки з християнами, ідолопоклонниками з арабів і євреями, які проживали пліч-о-пліч з мусульманами і при цьому не виявляли ворожості до них, не змінювали двостороннім угодам. Пророк не бачив нічого поганого в перейняття і використанні їх позитивних якостей та досвіду в різних сферах життєдіяльності.

Відстоювати інтереси співгромадян незалежно від віросповідання і показати красу Ісламу на особистому прикладі

Відомий богослов Ібн Хазм про права зиммії (немусульман, які є громадянами мусульманської держави) сказав наступне: «Якщо ворог прийшов, щоб захопити наших співгромадян-немусульман, то ми зобов'язані захистити їх зі зброєю в руках і, якщо буде потрібно, віддати за них свої життя, щоб захистити тих, хто знаходиться під заступництвом Аллаха і Його посланника. Видача ж зиммії без бою є зрада і порушення договору ».

Сучасний богослов Юсуф Аль-Кардаві пише: «Іслам поважає людину тільки за те, що вона людина. Права всім людям дани Богом. Хіба може Іслам дозволити заподіювати іновірцеві зло чи будь-яку найменшу шкоду в той час, як всім мусульманам велено бути милосердними навіть до тварин і до всього сущого? Ісламський закон до кожного проявляє свою повагу та надає своє, особливе, місце».

Щодо ж проживання в світських, християнських чи будь-яких інших видах немусульманських держав, муфтій ДУМУ «Умма» шейх Саїд Ісмагілов роз’яснив, що мусульмани повинні бути вірними і гідними громадянами своєї країни, зберігаючи при цьому свою релігійну приналежність і ісламську ідентичність. Вони повинні займати активну позицію в суспільстві, дотримуватися законів, платити податки і служити в армії - і при цьому прагнути розвивати в собі якомога більше прекрасних якостей, що пропонуються для віруючих, щоб на власному прикладі показати оточуючим красу Ісламу.

власкор.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.