Сотні кримчан вперше відзначають Курбан-Байрам у Львові, за межами рідного півострова. У місті перебуває 300 мусульманських сімей, з яких понад 50 - вимушені переселенці з Криму.
Імам Мурат Сулейманов спеціально приїхав з Криму до Львова, щоб провести тут святковий намаз. Після свята він повернеться додому. «Крим - це моя Батьківщина. І я не бажаю залишати її. Як це: кидати свій будинок, кидати своїх друзів. Я не думаю, що це правильно. Тому я і більшість кримських татар вважаємо, що треба залишатися в Криму», - упевнений Сулейманов.
Він підкреслює, що після депортації і 25-ти років самостійного відновлення і відродження, покидати свою Батьківщину сенсу немає. «Я закликаю, щоб люди не покидали свої рідні домівки і свою Батьківщину. Ми повинні триматися за неї», - відзначає імам.
Тим не менше, частина кримських переселенців воліє поки що не повертатися на півострів. За словами імама, причина цього - «бардак в Криму; щоб не брати участь в цьому бардаку, частина людей покинула Батьківщину, крім того, деякі з них бояться за своє життя».
Сім'я Сафіє Чічієвої вирушила до Львова відразу після «референдуму». «У нас в родині багато дітей і ми з мамою самі. Але львів'яни допомогли нам з усіма речами і житлом», - розповідає дівчина. Вона радіє теплому прийому львів'ян і зустрічі з одновірцями: «Я думала, тут взагалі нікого немає».
Сафіє нудьгує за Кримом, але вважає, що у Львові люди краще. «У Криму трохи важко, а тут поважають твою думку, поважають особистість. Люди у Львові сприймають тебе як людину: вони не дивляться, якої ти віри, як ти одягнений. Наприклад, я ходжу в хіджабі і у мене немає тут з цим проблем, а в Криму з цим проблем було багато», - відзначає кримчанка.
Дівчина має намір повернутися на півострів при першій же можливості. Вона впевнена, що довго так тривати не може і Росія «колись, нарешті, розвалиться».
Координатор свята, керівник організації «Ен-Небрас» Алан Даккурі підкреслює, що мусульмани в Україні виступають за єдність Української держави. «І ми хотіли б, щоб у Криму наші мусульмани відчували більше свободи, ніж на даний момент. Адже зараз у Криму немає України і він знаходиться в Росії», - говорить координатор свята.
За його словами, відразу після окупації півострова до Львова приїхали від 100 до 120 сімей мусульман. Зараз частина з них повернулася додому, залишилися 50-70 сімей.
Сам Алан Даккурі втік до Львова, рятуючись від війни в Сирії. «Я приїхав до Львова, щоб вчитися в медичному університеті. Закінчив навчання, отримав диплом і поїхав додому. Приїхав на рік, а потім повернувся до Львова, щоб отримати спеціалізацію. Я продовжував вчитися, а в цей час в Сирії вже почалася війна», - розповідає Даккурі.
Він виїхав з Сирії вже давно і звик до Львова. Але до цих пір він тужить за Батьківщиною і хоче потрапити до своїх рідних знову.
Незважаючи на те що кримчани не біжать зі своєї країни, а переміщуються по Україні, Алану зараз дуже близькі їхні почуття. Його країна точно так же стала жертвою російської агресії. «Настрої у мене такі ж самі, як у кримчан. Вони теж приїхали до Львова зі своїх рідних країв. Звичайно, в Криму не почалася війна, як в Сирії, але все одно, коли вони приїжджали сюди в березні, вони думали, що там може початися війна», - каже Алан.
Він жалкує про те, що трапилося з Кримом і дякує Богові, що Львів прийняв кримчан добре.
Курбан-байрам - це ісламське свято закінчення хаджу, що відзначається через 70 днів після свята Ораза-байрам. Проводиться в десятий день місяця Зуль-хіджа в пам'ять жертвопринесення пророка Ібрагіма.