21 серпня мусульмани України разом зі своїми одновірцями в усьому світі відзначатимуть друге за значимістю релігійне свято — Курбан-байрам, свято жертвопринесення. З давніх-давен це святкове торжество єднало мусульманське співтовариство, спонукало звіряти своє земне служіння із заповідями Всевишнього. Сьогодні українські мусульмани черпають віру і життєве натхнення з вічного джерела свого релігійного вчення. Саме завдяки йому були закладені фундаменти культурного, освітнього, громадського розвитку ісламського світу, визначалися шляхи і методи його цивілізаційного поступу.
Напередодні Курбан-байраму, в День Арафа (20 серпня, або 9 Зуль-хіджа), мусульмани триматимуть піст, у мечетях ісламських культурних центрів буде багатолюдно через прагнення вознести старанні молитви Всевишньому, завершиться день іфтаром — колективним розговінням. Посланець Аллага сказав: «Хто б не був, той, що не спав у ніч розговіння і ніч Курбану в служінні Всевишньому — не спіткає серце його печаль, коли печаль спіткає інших».
А вранці 21 серпня почнеться саме святкування. Як і на будь-якій важливій події у послідовників ісламу, спочатку буде здійснена молитва і традиційна проповідь. Як очікується, в мечеті ІКЦ м. Києва поруч з українськими мусульманами молитимуться дипломати іноземних держав, а також бізнесмени, журналісти і студенти з країн мусульманського світу, що зараз знаходяться у нашій країні.
Силами ДУМУ «Умма», а також активістів організацій, що входять в асоціацію «Альраід», та адміністрації Ісламського культурного центру запланована яскрава програма святкувань з частуваннями, подарунками, концертом. Звичайно ж, не забули і про найменших — дітвора, крім традиційних солодощів і подарунків, отримає можливість досхочу розважитися на всіляких атракціонах, взяти участь у змаганнях лучників, позмагатися в силі удару на силомірі тощо.
Подібні заходи відбудуться в мечетях усіх міст і населених пунктів України, де є мусульманські громади.
Обряд жертвопринесення в різних громадах буде здійснений після святкової молитви або ж у наступні два дні свята. У ці дні мусульманин повинен за можливості принести в жертву барана, корову або іншу домашню худобу. Причому вбивати тварину потрібно, суворо дотримуючись певних правил і молячись. Третину м’яса мусульманин повинен віддати біднякам, третину — родичами і знайомим, остання третина залишається в родині. З’їсти м’ясо жертовної тварини бажано протягом трьох святкових днів. Гарною традицією є приготування з частини курбану святкового частування (плову, шашлика, мантів) для сусідів, друзів, родичів і всіх, хто прийде в гості у святкові дні. Сенс обряду жертвопринесення, передусім, духовний. Кожен мусульманин, приносячи жертву і ділячись м’ясом жертовної тварини з бідними і незаможними, пригощаючи святковими стравами своїх гостей, здійснює акт щедрості в надії на Божественне прощення.
Всевишній наказує вірянам: «Для кожної громади визначили Ми обряди жертвоприношення і веліли поминати при цьому ім’я Боже над дарованими їм тваринами. Отже, бог ваш — Бог єдиний. Тож будьте покірні Йому!» (Коран 22:34).
Нагадаємо, цього року 130 українських мусульман матимуть можливість принести жертву в долині Міна, яку вони відвідають в рамках виконання обрядів хаджу.