З 2014 року система освіти Криму була переформатована відповідно до вимог ідеології держави-окупанта. Про це заявила член Меджлісу кримськотатарського народу, головний редактор інтернет-видання QHA Гаяна Юксель на прес-конференції в Укрінформі, присвяченій проблемам здобуття вищої освіти випускниками окупованого півострова.
Журналіст зазначила, що окупація Криму та перетворення його в сіру зону торкнулися всіх сфер життєдіяльності, зокрема й освіти.
− Незважаючи на те, що у так званій конституції Криму визначено три державні мови: російська, українська і кримськотатарська, повноцінно розвивається лише російська. Для всіх інших не створено рівних умов розвитку і викладання у загальноосвітніх школах, − заявила Гаяна Юксель.
Вона заявила, що за останні два навчальні роки в Криму скоротилася кількість класів з кримськотатарською мовою навчання, що тривожно, бо мова перебуває на межі зникнення.
Гаяна Юксель зазначила, що невизначеність статусу Криму змушує батьків шукати будь-які способи відправити дітей на навчання на материкову Україну або країни далекого зарубіжжя. На малу роль тут відіграє той факт, що диплом з окупованого Криму не визнається у світі.
− Якщо підбивати підсумки, можна сказати, що система освіти в Криму повністю переведена на установки та ідеологічні вимоги, які пред'являє держава-окупант з усіма наслідками. Це і повний ідеологічний контроль, і невизнання кримського диплома, і масовий відтік іноземних студентів, − заявила Гаяна Юксель.
За її словами, в цьому плані показовий Кримський медичний університет імені Георгіївського, куди до окупації приїжджали студенти з Туреччини, Пакистану, Малайзії та Китаю, зараз там навчаються лише студенти з Узбекистану, бо тільки в цій країні котирується диплом кримського вишу.