З доповіді відомого філософа, сходознавця, історика та перекладача Михайла Якубовича розпочався третій день роботи VI Міжнародної ісламознавчої школи «Іслам в сучасному світі: історичний, культурний, інтелектуальний простір».
Вчений нагадав аудиторії про постать Мухаммада Асада, окреслив значущість його діяльності та вплив на ставлення світу до Ісламу та мусульман.
— Асад став символом мосту взаєморозуміння між Європою і мусульманським світом. Для послідовників Ісламу він — подарунок мусульманському світові від Європи. Для європейців — незвичайне джерело пізнання ісламського світу.
Мухаммада Асада знають як журналіста, соціального критика, реформатора, перекладача, політичного теоретика, мандрівника і поліглота. Це видатний ісламський вчений і богослов, який переклав Коран англійською, розробивши до нього оригінальні тлумачення. А ще він надзвичайно багато зробив для становлення Саудівської Аравії та розбудови незалежного Пакистану, в якому прагнув втілити сучасні ідеї мусульманської правової держави. Зараз пам’ять про цього діяча потроху повертається на українську територію, на його батьківщину, де він з’явився на світ, маючи ім’я Леопольд Вайс. Його вчення та життєва історія продовжують захоплювати уяву мусульманського світу. Багато хто вважає його найбільшим мусульманським мислителем-вихідцем з Європи XX століття.
Зазначимо, на VI Міжнародній ісламознавчій школі Михайло Якубович презентує кілька своїх доповідей, зокрема «Суннітський Іслам між ашаризмом і салафізмом: проблеми внутрішньоісламського діалогу», «Мусульмани у військово-політичному житті України 2013 — 2016». Кожна з них сприймається присутніми з неабияким інтересом, про що свідчать бурхливі обговорення, обмін думками та велика кількість запитань від учасників.
Коротко біографію Мухаммада Асада раніше було викладено в матеріалі Ісламу в Україні.
Нагадаємо, це вже вшосте в Україні збираються слухачі та доповідачі Міжнародної ісламознавчої школи. До традиційних її організаторів — Громадської спілки «Всеукраїнська асоціація «Альраід» та Українського центру ісламознавчих досліджень — тепер долучився й Міжнародний інститут ісламської думки (International Institute of Islamic Thought). Місцем, де науковці-релігієзнавці, історики, філософи, релігійні діячі та студентська молодь, зацікавлені феноменом Ісламу у світі та Україні, можуть обмінятися думками й поділитися результатами своїх досліджень і наукових пошуків, цього року став Ісламський культурний центр Одеси («Аль-Масар»).