За книги, що в Росії навіть не входять у список забороненої літератури, у Криму викликали до суду голову алуштинської мусульманської громади Абдулу Гафарова. Адміністративна справа порушена за фактом зберігання «немаркованої релігійної літератури за відсутности письмової згоди керівного органу зазначеного релігійного об'єднання».
Як повідомляє «Кримська солідарність», ще наприкінці березня до мечеті приходили з перевіркою співробітники ФСБ, прокуратури та кримського муфтіяту. Прихожанам повідомили, що «відбувається перевірка дотримання місцевою релігійною організацією «Мусульманська громада «Алушта» федерального законодавства про свободу совісти й релігійні об’єднання, про протидію екстремістській діяльності та тероризму, земельного тощо».
Під час «перевірки» у громади вилучили для експертизи три книги: «Ісламська етика бізнесу» Гульнари Нурулліної, «Сім'я. Іслам» та «Він. Вона» імама-хатиба Московської меморіальної мечеті Шаміля Аляутдінова. Усі три книги доступні читачеві та є у вільному продажу в спеціалізованих магазинах. Жодна не входить до списку забороненої літератури в РФ.
На громаду склали протокол за частиною 3 статті 5.26 КоАП РФ («Здійснення релігійною організацією діяльности без зазначення свого офіційного повного найменування, в тому числі випуск або поширення в рамках місіонерської діяльности літератури без маркування»)
Адвокат Рустем Кямілев вважає, що ця справа, як і кілька інших адміністративних і кримінальних справ щодо «Мусульманської громади «Алушта», пов’язана з загальним системним тиском на непідконтрольні ДУМ Криму автономні релігійні громади. Але держава (відповідні органи РФ. — Ред.) у цьому випадку не медіатор, а працює у власних інтересах та інтересах контрольованого нею духовного органу.
На судовому процесі допитали трьох свідків у цій адміністративній справі: Мустафу Девлета, Різу Куртаметова та Велі Умерова. Опитувані розповіли, що релігійна громада в Алушті є «нетрадиційна», але пояснити свої висновки не змогли, лише згадали про «скарги людей». Тим часом адвокат зазначив, що один із цих свідків був у мечеті два роки тому, а другий ще 2015 року. «По суті даної справи практично не було нічого сказано», — додає Рустем Кямілев.
Суддя перенесла засідання на 24 травня для оформлення довірености громади на адвоката, щоб він міг представляти їхні інтереси. Захист подав клопотання про допит шести свідків, що готові розповісти, чи дотримується громада «нетрадиційного ісламу», чи ні. Суд задовольнив його частково, дозволивши викликати двох свідків.
Також судді мають надати документи за скаргою цієї релігійної громади в Європейський суд з прав людини.