Щодо святкування дня народження Пророка (мир йому і благословення) існує дві точки зору: 1) день народження Пророка (мир йому і благословення) не відзначався в часи сподвижників і їхніх сучасників (табіїн), через що святкування його є нововведенням; 2) святкування дня народження Пророка (мир йому і благословення) є сунною.
Насправді ж обидві точки зору є неправильними. Якщо день народження Пророка не відзначався серед сподвижників і їхніх сучасників, то це не означає, що святкування його зараз - це нововведення. З іншого боку святкування дня його народження не є встановленням шаріату. Однак воно входить до числа дозволених справ (мубахат), за умови, що святкування при цьому не будуть вважати сунною і воно не вийде за рамки сунни Пророка (мир йому і благословення), як це часто відбувається з багатьма урочистостями. Сенс святкування, присвяченого дню народження Пророка, полягає в нагадуванні про життя Пророка (мир йому і благословення).
З цього приводу заступник голови Європейської Ради з фатв та досліджень Фейсал Мавлаві говорить: «З точки зору шаріату святкування дня народження Пророка дозволяється, хоча воно і не має під собою основи, у тому сенсі, що ні сподвижники, ні табіїни його не відзначали».
Вперше всенародно Мавлід почали святкувати в XIII ст. н. е. Ініціатором став зять султана Салах ад-Діна - правитель Ербіля Малік Музаффар ад-Дін Кекбюрі, який був відомим богословом і богобоязливою людиною.
Необхідно відзначити, що таке святкування не є видом поклоніння, установленим Всевишнім Аллахом, але являє собою лише одну з різновидів людських звичаїв і традицій. Шаріат, у свою чергу, або дозволяє цю традицію, якщо вона не має характер забороненого (харам), або забороняє її, якщо вона містить у собі заборонені моменти. Подібні ж заходи нагадують нам про вдачу і спосіб життя Пророка (мир йому і благословення), який відрізнявся простотою, скромністю, милосердям і співчуттям, і саме тому в них полягає очевидна для всіх нагорода від Всевишнього.
Ми постійно потребуємо прикладу Пророка (мир йому і благословення), і цей вид святкування - нагадування людям про гідні якості Посланника і його велику місію на благо людства.
«У посланникові Аллаха був для вас прекрасний приклад, для тих, хто надіється на Аллаха і Останній день і пребагато поминає Аллаха» (Коран, 33:21).
За матеріалами банку фатв на сайті «Іслам для всіх»
Посилання на тему:
Політична практика Пророка (мир йому) до Хіджри