Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Викладачі кримськотатарської мови нарікають на мізерну кількість предметних годин

Викладачі кримськотатарської мови нарікають на мізерну кількість предметних годин

1
30.06.2009

Україна не забезпечує вивчення кримськотатарської мови у школах півострова. Це відбувається на тлі зростання відсотка кримських татар серед школярів. Крім того, вивчати кримськотатарську мову виявляють бажання й деяких російських дітей.

Про це пише Новый регион з посиланням на кримськотатарський щотижневик «Авдет».

«Дуже мало годин виділено на вивчення кримськотатарської мови, - заявила в інтерв'ю виданню випускниця Ташкентського університету, викладач Пожарської загальноосвітньої школи Эльмира Мустафаева. - Раз у тиждень, та й то, сьомим уроком у п'ятницю. Якщо по класах, то перший клас - одна година. У випадку, якщо не набирається вісім чоловік, те передбачений факультатив. Другий клас - друга година, але тут уже починається розподіл, година приділяється на мову, другий на читання. Але найбільше страждає п'ятий клас, якому виділяється 0,5 годин. Виходить, що перший семестр вони вивчають кримськотатарську мову один раз у тиждень, а другий немає. Це проблема не тільки нашої школи. Що стосується інших класів - 6 - 9 - у них теж мова й література по одній годині. Потім 10 й 11 класи - тільки мова, один раз у тиждень. От такий у нас план. Я вважаю, що з однією годиною в тиждень ми ніякого розвитку дітям не дамо. Ми тільки обрадувалися, що стали надходити підручники, але відразу б чи скорочені годинник».

Тим часом, розповідає педагог, у процентному співвідношенні частка кримських татар серед учнів школи зростає: якщо в 1993 році з 550 учнів їх було 160 чоловік, те останні два роки з 300 дітей - 110 кримських татар. Є й серед росіян діти, «які хочуть вивчати мову, і в багатьох це непогано виходить. У сьомому класі в нас є російська дівчинка, що з першого класу вивчає кримськотатарська мова й бере активну участь у шкільних конкурсах по мові».

Однак у цілому через недостачу годин до «бажаного результату» у вивченні крымскотатарсого мови - ще далеко.

«Приміром, мені поставили 11 клас у п'ятницю сьомим уроком. А в п'ятницю часто бувають різні шкільні заходи й найчастіше урок зривається», - ремствує Эльмира Мустафаева.

За матеріалами Новый регион

Посилання на тему:

Муфтій Криму зустрівся з директорами кримськотатарських шкіл

Лідер Меджлісу запропонував створити єдиний алфавіт кримських татар

Відбулася презентація підручників з кримськотатарської мови

Теги: 
Ислам в Германии
ФРГ

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novini-u-krayini/vikladachi-krimskotatarskoyi-movi-narikayut-na-mizernu-kilkist-predmetnih-godin