Попри новий закон, реклама тютюну та алкоголю нікуди не зникла

1
Виходом із ситуації експерт вважає цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю у всіх видах ЗМІ, включно з інтернетом.
05.01.2010
Оцініть статтю: 
(396 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Заборона реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у друкованих ЗМІ, яка набула чинності з початку цього року, залишає можливості обійти цей закон. Експерти сподіваються на додаткові заходи влади.

З 1 січня 2010 року набули чинності положення закону «Про внесення змін у закон України «Про рекламу», що забороняють рекламу алкогольних напоїв і тютюнових виробів у друкованих засобах масової інформації.

Відзначеним законом внесені зміни й доповнення до закону «Про рекламу» щодо заборони у всіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань) реклами тютюнових виробів, алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, та інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби й алкогольні напої.

Реклами менше не стало

Як нагадав в інтерв'ю «Німецькій хвилі» завідувач відділом контролю над тютюном Інституту стратегічних досліджень міністерства охорони здоров'я України Костянтин Красовьский, з 1 січня 2009 року запроваджена заборона зовнішньої реклами тютюну та алкоголю, а обмеження реклами цих товарів на телебаченні діє ще з 2006 року. Водночас, він зазначив, що реклами алкоголю менше не стало, оскільки вона лишилася не забороненою у вечірні години. За його словами, виробники алкоголю переорієнтували свої рекламні бюджети на цей сектор.

Розглядається цілковита заборона

Експерт визнав, що обійти заборону у друкованій пресі можна, використавши дозвіл на розміщення такої реклами у спеціалізованих виданнях: «Має бути роз'яснення, щонайменше, міністерства юстиції, які видання можна вважати спеціалізованими. На мою думку, це видання не для тих, хто купує, а лише для продавців і виробників. Але у жодному разі ця реклама не може бути розрахована на споживачів».

Виходом із ситуації, коли виникає колізія навколо тлумачення законодавства та використовуються будь-які шпаринки у ньому, Красовьский вважає цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю у всіх видах ЗМІ, включно з інтернетом. За словами експерта, такий проект закону вже проходить комітетські слухання у Верховній Раді і незабаром може бути винесений на розгляд парламенту.

За матеріалами «Німецька хвиля» і РБК-Україна

Посилання на тему:

Новини

З 1 січня 2010 року заборонена реклама алкоголю та тютюну у друкованих ЗМІ

Асоціація батьків України вимагає вилучити з реклами пива слоган «Футбол без пива - не футбол»

Парламент України розгляне законопроекти з питань захисту моральних засад суспільства

В парках Тернополя не продаватимуть алкогольні напої

У Києві заборонять продавати алкоголь на вокзалах, в метро і житлових будинках

Україна стала світовим лідером за масштабами підліткового алкоголізму

Статті

Більше половини українців вважають, що стан моралі загрожує національній безпеці

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.