Заборона реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у друкованих ЗМІ, яка набула чинності з початку цього року, залишає можливості обійти цей закон. Експерти сподіваються на додаткові заходи влади.
З 1 січня 2010 року набули чинності положення закону «Про внесення змін у закон України «Про рекламу», що забороняють рекламу алкогольних напоїв і тютюнових виробів у друкованих засобах масової інформації.
Відзначеним законом внесені зміни й доповнення до закону «Про рекламу» щодо заборони у всіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань) реклами тютюнових виробів, алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, та інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби й алкогольні напої.
Реклами менше не стало
Як нагадав в інтерв'ю «Німецькій хвилі» завідувач відділом контролю над тютюном Інституту стратегічних досліджень міністерства охорони здоров'я України Костянтин Красовьский, з 1 січня 2009 року запроваджена заборона зовнішньої реклами тютюну та алкоголю, а обмеження реклами цих товарів на телебаченні діє ще з 2006 року. Водночас, він зазначив, що реклами алкоголю менше не стало, оскільки вона лишилася не забороненою у вечірні години. За його словами, виробники алкоголю переорієнтували свої рекламні бюджети на цей сектор.
Розглядається цілковита заборона
Експерт визнав, що обійти заборону у друкованій пресі можна, використавши дозвіл на розміщення такої реклами у спеціалізованих виданнях: «Має бути роз'яснення, щонайменше, міністерства юстиції, які видання можна вважати спеціалізованими. На мою думку, це видання не для тих, хто купує, а лише для продавців і виробників. Але у жодному разі ця реклама не може бути розрахована на споживачів».
Виходом із ситуації, коли виникає колізія навколо тлумачення законодавства та використовуються будь-які шпаринки у ньому, Красовьский вважає цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю у всіх видах ЗМІ, включно з інтернетом. За словами експерта, такий проект закону вже проходить комітетські слухання у Верховній Раді і незабаром може бути винесений на розгляд парламенту.
За матеріалами «Німецька хвиля» і РБК-Україна
Посилання на тему:
Новини
З 1 січня 2010 року заборонена реклама алкоголю та тютюну у друкованих ЗМІ
Асоціація батьків України вимагає вилучити з реклами пива слоган «Футбол без пива - не футбол»
Парламент України розгляне законопроекти з питань захисту моральних засад суспільства
В парках Тернополя не продаватимуть алкогольні напої
У Києві заборонять продавати алкоголь на вокзалах, в метро і житлових будинках
Україна стала світовим лідером за масштабами підліткового алкоголізму
Статті
Більше половини українців вважають, що стан моралі загрожує національній безпеці