Кременчуцькі мусульмани мріють про мечеть

1
Упродовж 8-ми років кременчуцькі мусульмани намагаються побудувати мечеть, але міська влада не надає їм належну підтримку.
16.04.2010
Оцініть статтю: 
(495 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

«Кременчуцька панорама», 15.04.2010

До Кременчуцької мусульманської громади входять чеченці, татари, дагестанці, також росіяни й українці, які свідомо прийняли іслам.

Її очолює Ленар, виходець із Башкирії. Свого наставника кременчуцькі мусульмани називають імам-хатиб. З арабської мови «імам» перекладається як духовний мудрець, який веде мусульман, а «хатиб» – проповідник.

Зірки Мухаммада засяють на околиці міста

— Упродовж 8-ми років ми намагаємося побудувати храм, але не відчуваємо належної підтримки з боку міської влади, – розповідає Ленар. – Це єдина наша перешкода. У Кременчуці є храми інших релігійних меншин, а нам чомусь відмовляють.

Утім, за словами Ленара, надія на появу мечеті у Кременчуці все ж таки є. Община погоджується на будівництво мусульманського храму в зеленій зоні поблизу «АвтоКрАЗу». Звісно, якщо міськрада виділить землю. Проблем з фінансуванням будівництва не буде, – запевняє імам-хатиб. Серед спонсорів – місцеві заможні віряни, які роблять «добрі діяння» від чистого серця.

Храм у квартирі

Наразі ж кременчуцькі мусульмани збираються у квартирі на І-му поверсі звичайної багатоповерхівки у районі Водоканалу. У цій оселі, пристосованій під мечеть, Ленар чекає на прихожан щодня з 9.00 до 18.00.

— Я консультую всіх бажаючих, – люб’язно пояснює Ленар. – Навіть люди іншої віри можуть прийти, поговорити про іслам. Також є обов’язкові загальні недільні лекції та чоловічі – щоп’ятниці. На уроках насамперед ми навчаємося здійснювати намаз (молитва – авт.), ісламські ритуали, обов’язково вивчаємо ритуали шлюбу та поховання. Заняття проводяться за програмою, яку складали ісламські вчені.

Життя, як у принцеси

— Жінка в ісламі живе, наче принцеса, – запевняє духовний наставник мусульман Ленар. – Так, до появи пророка Мухаммада до жінок упереджено ставились. Але цього вже давно немає. Прийшов пророк Мухаммад і сказав: «Найкращі з вас ті, хто добре ставиться до жінки». Сьогодні мусульманка може працювати, якщо бажає, але її повністю утримує чоловік.

Хіджаб має бути в душі!

На тихих міських вулицях на цю дівчину, як на білу ворону, обертаються перехожі та довго дивляться їй вслід. Вона загорнута в одяг, наче у кокон – від коренів волосся до кісточок її тіло ретельно приховане від сторонніх очей. Марія – не черниця і не дивачка. Просто дівчина вирішила стати зразковою мусульманкою.

Новонавернена мусульманка Марія
Для Марії - новонаверненої мусульманки з Кременчука, закони ісламу завжди були близькі.

Ще півроку тому звичайна кременчуцька дівчина Марія (на фото), як і всі її ровесниці, носила міні-спідниці, відзначала православні свята та спілкувалась з простими українськими хлопцями. Тепер вона носить хустку, вивчає арабську мову та має намір вийти заміж лише за мусульманина.

— За національністю я – татарка, тож народилась мусульманкою. Ця віра передалася мені по крові. Але виросла я у православному світі, тому не мала мусульманського виховання, не мала чіткого уявлення про іслам. Чесно кажучи, було страшно наважитися на зовнішнє перевтілення. Страшно було вдягати хустку, адже християнське суспільство може неадекватно відреагувати на такі зміни. Але віра перемогла невпевненість, – розповідає Марія.

Дівчина каже, що закони ісламу їй близькі. Багатьох з них вона дотримувалась підсвідомо й раніше, а зараз лише поповнює свої знання, вчиться молитися та постувати.

— Я ніколи не любила їсти свинину, не палила, не вживала алкоголю. А коли носила немусульманський одяг, відчувала, що це не моє. У моїй душі завжди був внутрішній хіджаб, – посміхається Марія. – На мою думку, носити хустку – не означає бути заручницею. Це означає збереження скромності та цнотливості, які безцінні для дівчини! Краса й увесь світ жінки – в її очах. Хіджаб для мене – це не примус, а стан душі й тіла. Носити закрите вбрання недостатньо, іслам також забороняє дівчині кокетування в ході, погляді, голосі.

Найзагадковіша релігія

Коран – священна книга мусульман. Мусульмани вірять, що це божественний наказ для людства, останнє Священне Письмо, послане Аллахом. Вони вважають Коран основним чудом Мухаммада, доказом його пророцтва, кульмінацією ряду божественних послань. Коран був записаний зі слів Мухаммада його послідовниками. Це основа і релігійного, і громадянського мусульманського законодавства.

Обов’язки мусульманина: уникати здійснення гріхів, здійснювати намаз 5 разів на добу, відвідувати обідню п’ятничну проповідь з намазом у храмі. П’ятниця – особливий день для мусульман, бо саме цього дня був створений пророк Адам. Мусульмани вірять, що у п’ятницю янгол Ісрафіль дуне в горн один раз – усе живе помре, настане кінець світу. Це буде судний день, коли Аллах здійснить звіт діянь всіх рабів.

Імам-хатиб Ленар говорить, що у Кременчуці немає мусульманських шкіл через відсутність повноцінної мечеті. А в інших містах України при мечетях функціонують дитячі садки та початкові школи, де викладають виключно мусульманки.

Намаз здійснюватимуть біля «АвтоКрАЗу»?

Наразі у Кременчуці, за даними апарату міської ради, зареєстровані дві мусульманські общини. Перша має юридичну прописку по вул. Нагірній, що в районі Водоканалу, друга – по просп. 50 років Жовтня, на Молодіжному.

А мусульманська мечеть може з’явитися поблизу перехрестя вул. Московської та проїзду Ярославського. Це зелена зона за АЗС, поряд з «АвтоКрАЗом». Цікаво, що на частину цієї території претендують кременчуцькі баптисти – теж з метою будівництва церкви. Це питання розглядалося на минулій сесії міськради 30 березня. Ділянка під мечеть розташована буквально впритул.

— Торік ми надали мусульманській общині інформацію про обмеження та обтяження на дану земельну ділянку, вони розробили містобудівне обґрунтування, але при цьому «захопили» ділянку, раніше узгоджену для розміщення баптистської церкви, – зазначає головний архітектор міста Віктор Труш. – Тепер мусульманська община має відкоригувати свою документацію та отримати висновок інституту «Діпромісто» – автора генерального плану забудови Кременчука, оскільки надана ділянка – зелена зона загального користування. Після цього питання буде винесено на сесію міської ради для попереднього погодження місця розташування мечеті.

(Наводиться зі скороченнями)

Повна версія статті на сайті «Кременчуцька панорама»

Інші публікації на тему в українських ЗМІ:

«Не судіть про арабів тільки за серіалом «Клон», бо там багато неправди!» («33 канал»)

Жіноче щастя по Корану («ТАЙМЕР»)

Під знаком півмісяця. Поклонятися Аллаху у Луганську непросто («Молодогвардеец»)

Чи є у Дніпропетровську мечеть? («Комсомольская правда» в Украине»)

«Не треба вважати нас терористами» («Газета по-киевски»)

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.