Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Суспільство > Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів

Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів

Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів
Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів
Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів
Всесвітній день хіджабу — українці підтримали мусульманок у їх прагненні дотримуватися релігійних приписів
02.02.2017

«О, Пророче!
Скажи своїм дружинам, донькам і віруючим жінкам,
щоб вони одягалися у свої покривала.
Так їх легше впізнаватимуть і не образять».

1 лютого у 140 країнах світу вже вп’яте відзначали Всесвітній день хіджабу. Цю дату запровадили лише кілька років тому на підтримку мусульманок, які прагнуть, не втрачаючи релігійної ідентичності, реалізувати себе в соціумі, вибудувати бізнесову, політичну чи наукову кар’єру.

Ініціатором заснування Дня хіджабу 2013 року виступила мешканка Нью-Йорка Назама Хан, аби поширювати знання про Іслам і популяризувати релігійну терпимість. Тож жінки у різних країнах світу вдягають хустки на знак підтримки мусульманок, а останні з нагоди цієї дати організовують різні інформаційно-просвітницькі заходи.

Не винятком були й активістки київської мусульманської жіночої організації «Мар’ям» (що є членом Громадської спілки «Всеукраїнська Асоціація «Альраід»): як і анонсував Іслам в Україні, у столичному ТЦ «Олімпійський» відбувся захід з майстер-класами, лекціями, живим спілкуванням. Демонстрація жіночої мусульманської моди переконала багатьох, що уявлення про вбрання послідовниць Ісламу як щось мішкувате, безформне, похмуре не має нічого спільного з дійсністю і в той же час спростувала поширену думку, що жіночність й привабливість підкреслюється лише відвертим одягом.

Як поділилася одна з кількох сотень гостей заходу, «вже набрид» нав’язаний сучасною рекламою образ жінки, яка може досягти успіху лише за умови демонстрації своїх принад:

— Ось подивіться на рекламу, скрізь експлуатується тема жінки як сексуального об’єкта — що б не рекламувалося, чи то одяг, чи то будівельні матеріали… Напівоголені дівки, сороміцькі натяки в слоганах, реклама неприховано й грубо підкреслює те, що пов’язано зі сферою інтимних відносин. Чи не тому прагненню повернутися до споконвічних уявлень про цнотливу, порядку жінку й демонструвати це й через зовнішній вигляд індустрія моди чинить такий шалений спротив, зокрема й через політиків, що запроваджують «антихіджабні» закони?

Інша відвідувачка нагадала, що вимога покривати голову, зокрема заміжній жінці, існує чи не у всіх культурах та традиціях:

— Добре, що сьогодні нам нагадали про те, що хустка на голові жінки — це не вигадка мусульман, що цей елемент жіночого вбрання присутній і у християн, і в юдеїв. Недарма ж синонім слова «опростоволоситися» — «зганьбитися»…

І дійсно, під час організованого жіночою організацією «Мар’ям» заходу представниця ГС «Всеукраїнська Асоціація «Альраід» Тетяна Євлоєва розповіла про жіночий одяг та головні убори в різних куточках землі, про значення хустки (та інших елементів жіночого головного убору) в традиційній українській культурі та продемонструвала прийоми пов’язування і носіння «хіджабу по-українськи».

Левову частку часу організаторки присвятили і темі мусульманського хіджабу. Багато відвідувачів (а заходом зацікавилися й чоловіки) зізналися, що вважали хіджаб лише хусткою, тоді як це загальна назва для традиційного жіночого одягу, що передбачає покриття всього тіла та голови, крім обличчя та долонь, і, крім суто практичної функції, несе певні сигнали навколишнім. А те, чим жінка прикриває зачіску, може мати безліч назв, залежно від манери пов’язування та носіння. Зрозуміло, що ніщо не має забороняти жінці обирати той чи інший різновид хіджабу, бо, ще раз підкреслимо, в Корані є вказівка лише на те, що одяг жінки, по-перше, не повинен нагадувати чоловічий, а по-друге, має прикривати все тіло, крім обличчя, ступнів та кистей.

Подібні заходи були організовані активістами чи не у всіх Ісламських культурних центрах ГС «Всеукраїнської Асоціації «Альраід», яких в країні 11.

Провели свято в цей день й активістки Ісламського культурного центру Запоріжжя. Гостям Центру національних культур, що діє при Запорізькій обласний універсальній науковій бібліотеці, розповіли про історію хіджабу, про користь його для здоров’я, про традиції носіння головного вбрання у різних країнах. Присутні дізналися, як називаються складові частини хіджабу, побачили на власні очі процес вдягання, а також змогли приміряти все це на собі. Усім дівчатам і жінкам, які приміряли хіджаб, ведучі подарували на пам’ять палантини. Як повідомляє Центр національних культур, захід пройшов за підтримки публічної організації «КримSOS», а з фондів бібліотеки було організовано книжкову виставку про жіноче вбрання різних національностей. На прохання відвідувачок наступної суботи об 13:00 подібне свято відбудеться й в Ісламському культурному центрі за адресою вул. Пушкіна, 68.

5 лютого присвячений Всесвітньому дню хіджабу захід під назвою «Стежинами історії: жіноча хустка» планує провести і жіночій відділ Ісламського культурного центру м. Суми. Як повідомляють організатори, відвідувачок ІКЦ м. Суми за адресою вул. Сумсько-Київських дивізій, 24/2 чекатиме насичена програма в теплій атмосфері східної гостинності. Початок — о 12:30.

Масштабна акція з нагоди Всесвітнього дня хіджабу тривала 1 лютого і в соціальних мережах. Інтернет-користувачкам пропонувалося сфотографуватися і викласти в мережі своє фото в мусульманській хустці з хештегами #ЯсолидарнасВами, #Hijabday і #WHD2017.

Нагадаємо, як повідомляв Іслам в Україні, в гімназії «Наше майбутнє» м. Києва також відзначали Всесвітній день хіджабу.

Теги: 
Всесвітній день хіджабу
Запоріжжя
хіджаб
мусульманський одяг
хустка
мусульманки
жіноча організацій «Мар’ям»
мусульманки України
Київ
жіноча солідарність
жіноче вбрання

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/suspilstvo/vsesvitniy-den-hidzhabu-ukrayinci-pidtrymaly-musulmanok-u-yih-pragnenni-dotrymuvatysya