Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Кримськотатарські педагоги стурбовані введенням курсу «етики ісламу» виключно в школах для кримських татар

Кримськотатарські педагоги стурбовані введенням курсу «етики ісламу» виключно в школах для кримських татар

Педагоги пропонують припинити роздільне вивчення основ православної і мусульманської віри в школах Криму і виступають за введення для учнів всіх національностей спецкурсу «історія релігій».

Асоціація кримськотатарських працівників освіти «Мааріфчі» стурбована тим, що спецкурс «етика ісламу» ведеться лише в 14-ти кримськотатарських школах, тоді як предмет «етика православ'я» викладається у всіх російськомовних школах, де разом з іншими учнями навчаються близько 40 тисяч дітей кримських татар, повідомляє сайт Іслам для всіх з посиланням на Crimean.org.

Це питання на засіданні круглого столу «Сім'я, школа та іслам» підняла представник «Мааріфчі» Бейє Ільясова. Круглий стіл пройшов 18 січня в приміщенні Всеукраїнського інформаційно-культурного центру. На нього були запрошені громадські діячі, викладачі провідних вищих учбових закладів півострова, а також представники засобів масової інформації.

Ільясова нагадала, що в Кримському інституті післядипломної освіти в партнерстві з Муфтіятом мусульман Криму і асоціацією «Мааріфчі» були організовані курси «етика ісламу», які закінчили близько 100 кримськотатарських вчителів. Проте викладається предмет тільки в національних школах, оскільки в російськомовних школах навіть для факультативного вивчення кримськотатарської мови відводяться 7-і та 8-і уроки. А для спецкурсу «етика православ'я» знаходять місце в розкладі і він викладається майже у всіх школах.

У зв'язку з цим, Ільясова запропонувала ввести в резолюцію круглого столу пропозиції припинити роздільне вивчення основ православної і мусульманської віри в школах Криму і ввести для учнів всіх національностей спецкурс «історія релігій».

Варто відзначити виступ викладача Азовського ліцею Вищих ісламських наук Айдера Ісмаїлова, який розповів про мусульманську сім'ю. Ісмаїлов відзначив, що «математичного рівноправ'я в ісламській сім'ї немає, але існує розподіл прав та обов'язків між подружжям, який враховує фізіологічні та психологічні риси, властиві чоловікові і жінці. Чоловік виконує головуючу роль в сім'ї, проте це не означає, що жінка знаходиться в підлеглому положенні. Вона має як права, так і обов'язки», — підкреслив Ісмаїлов.

Крім того, іслам заохочує наявність декількох дітей в сім'ї і виступає проти абортів та відмови від дітей через побоювання не забезпечити їх їжею.

Цікава доповідь завідувача кафедрою педагогіки Кримського інституту післядипломної освіти Муєдіна Хайрутдінова про основи ісламського виховання дітей. Він відзначив, що батьки виховують дитину до 21 року, розбиваючи процес виховання на три етапи по 7 років. При цьому враховується, що навіть після заміжжя, донька залишається частиною сім'ї батьків і якщо вона «провиниться» в чому-небудь, то за неї відповідатимуть батько або брат, але не чоловік.

Учасники круглого столу зійшлися на думці, що іслам має значний вплив на моральність дітей і відносини в суспільстві, тому дуже важливо, щоб сім'я і школа сформували у дітей правильне ставлення до ісламу, дали їм знання про історичні передумови його виникнення і його сутність.

За матеріалами Іслам для всіх

23.01.2008

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novini-u-krayini/krimskotatarski-pedagogi-sturbovani-vvedennyam-kursu-etiki-islamu-viklyuchno-v