Кримськотатарські педагоги стурбовані введенням курсу «етики ісламу» виключно в школах для кримських татар

Подорож із Сибіру в Крим
Кримськотатарські педагоги стурбовані введенням курсу «етики ісламу» виключно в школах для кримських татар
23.01.2008
Оцініть статтю: 
(100 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Педагоги пропонують припинити роздільне вивчення основ православної і мусульманської віри в школах Криму і виступають за введення для учнів всіх національностей спецкурсу «історія релігій».

Асоціація кримськотатарських працівників освіти «Мааріфчі» стурбована тим, що спецкурс «етика ісламу» ведеться лише в 14-ти кримськотатарських школах, тоді як предмет «етика православ'я» викладається у всіх російськомовних школах, де разом з іншими учнями навчаються близько 40 тисяч дітей кримських татар, повідомляє сайт Іслам для всіх з посиланням на Crimean.org.

Це питання на засіданні круглого столу «Сім'я, школа та іслам» підняла представник «Мааріфчі» Бейє Ільясова. Круглий стіл пройшов 18 січня в приміщенні Всеукраїнського інформаційно-культурного центру. На нього були запрошені громадські діячі, викладачі провідних вищих учбових закладів півострова, а також представники засобів масової інформації.

Ільясова нагадала, що в Кримському інституті післядипломної освіти в партнерстві з Муфтіятом мусульман Криму і асоціацією «Мааріфчі» були організовані курси «етика ісламу», які закінчили близько 100 кримськотатарських вчителів. Проте викладається предмет тільки в національних школах, оскільки в російськомовних школах навіть для факультативного вивчення кримськотатарської мови відводяться 7-і та 8-і уроки. А для спецкурсу «етика православ'я» знаходять місце в розкладі і він викладається майже у всіх школах.

У зв'язку з цим, Ільясова запропонувала ввести в резолюцію круглого столу пропозиції припинити роздільне вивчення основ православної і мусульманської віри в школах Криму і ввести для учнів всіх національностей спецкурс «історія релігій».

Варто відзначити виступ викладача Азовського ліцею Вищих ісламських наук Айдера Ісмаїлова, який розповів про мусульманську сім'ю. Ісмаїлов відзначив, що «математичного рівноправ'я в ісламській сім'ї немає, але існує розподіл прав та обов'язків між подружжям, який враховує фізіологічні та психологічні риси, властиві чоловікові і жінці. Чоловік виконує головуючу роль в сім'ї, проте це не означає, що жінка знаходиться в підлеглому положенні. Вона має як права, так і обов'язки», — підкреслив Ісмаїлов.

Крім того, іслам заохочує наявність декількох дітей в сім'ї і виступає проти абортів та відмови від дітей через побоювання не забезпечити їх їжею.

Цікава доповідь завідувача кафедрою педагогіки Кримського інституту післядипломної освіти Муєдіна Хайрутдінова про основи ісламського виховання дітей. Він відзначив, що батьки виховують дитину до 21 року, розбиваючи процес виховання на три етапи по 7 років. При цьому враховується, що навіть після заміжжя, донька залишається частиною сім'ї батьків і якщо вона «провиниться» в чому-небудь, то за неї відповідатимуть батько або брат, але не чоловік.

Учасники круглого столу зійшлися на думці, що іслам має значний вплив на моральність дітей і відносини в суспільстві, тому дуже важливо, щоб сім'я і школа сформували у дітей правильне ставлення до ісламу, дали їм знання про історичні передумови його виникнення і його сутність.

За матеріалами Іслам для всіх

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.