Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Аналіз > Усі морально-етичні цінності - це цінності Божественні

Усі морально-етичні цінності - це цінності Божественні

04.04.2015

Коли проблеми досягають такого розміру, що загрожують стабільності або життєздатності суспільства - навіть світська секулярна держава звертається до релігійних інститутів, тому як тільки вони своїм духовним авторитетом можуть вплинути на суспільство.

Таку точку зору висловив муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов, коментуючи заяву Уповноваженого Президента України Миколи Кулеби про важливість широкого і тісного діалогу державних органів влади та церков усіх конфесій в питаннях підтримки сім'ї та культивування відповідального батьківства.

«Ну, по перше, я думаю, що це дуже важливий заклик до релігійних організацій з боку держави. Під час розгулу секуляризму вважалося, що релігійні цінності - належать до світу минулого. Виникла тенденція, коли і держава, і чиновники, і закони, які приймалися, повністю ігнорували роль і позицію церкви. Насправді секуляризація підриває моральні засади суспільства, які тисячоліттями формували релігії», - зазначив Ісмагілов.

Муфтій ДУМУ «Умма» стверджує: «Фактично все, що ми маємо, всі морально-етичні цінності - це цінності Божественні, релігійні. Люди не здатні самі від себе придумати якусь цінність, яка б вдало існувала в суспільстві і вела до блага. Тому, заперечуючи і усуваючи роль релігійних інститутів від впливу на суспільство, ми отримали всю сукупність духовно-моральних проблем. Насильство в сім'ї, діти-сироти, вільні статеві стосунки, аборти, безвідповідальне ставлення до дітей, до шлюбу, кинуті в старості батьки - це все результат нехтування релігійними цінностями, релігійними вченнями. І коли проблеми досягають такого розміру, що загрожують стабільності або життєздатності суспільства - навіть світська секулярна держава в особі посадових осіб звертається до релігійних інститутів, тому як тільки вони своїм духовним авторитетом можуть вплинути на суспільство», - сказав шейх Саід Ісмагілов.

Муфтій навів приклад марності спроб держави перемогти той чи інший гріх в суспільстві - боротьба з алкоголізмом: «Наприклад, скільки завгодно держава може боротися з алкоголізмом - як було за часів «сухого закону» в США за часів Великої депресії або за часів Горбачова - в обох випадках держава програла цю боротьбу, тому що спиралася переважно на приписи правові та на правоохоронні органи. А коли релігійні вчення виступають проти якогось гріха, як це трапилося в ісламі, коли Всевишній Аллах заборонив вживання алкоголю - то всі ті, хто вважає себе справжнім віруючим - негайно відмовилися від спиртного. І з тих пір сухий закон - норма життя для мусульман вже протягом 14 сторіч», - нагадав Саід Ісмагілов і акцентував увагу на тому, що тільки релігійні інституції дійсно в змозі реально вплинути на зміни в суспільстві, де кожен його член буде прихильником більш морального, здорового і відповідального способу життя.

Повертаючись до заяви уповноваженого президента України з прав дітей, відзначимо, що він, зокрема, заявляв, що спільним завданням є формування ціннісних орієнтирів держави і одним з таких орієнтирів є міцна здорова сім'я. У той же час М.Кулеба назвав основні проблеми, що існують у суспільстві - ухилення батьків від сплати аліментів, маніпулювання дитиною під час сімейних конфліктів, насильство в сім'ях - у тому числі і над дітьми та соціальне сирітство.

Також Уповноважений навів статистичні дані, що свідчать про кризу інституту сім'ї та шлюбу і наростання безвідповідальності в питаннях батьківства: так, в 2013 році в шлюб в Україні вступили 304 тисячі пар, а розлучилося – 164 тисячі, збільшується кількість дітей, народжених поза шлюбом - кожна п'ята дитина. Згідно з наведеними Кулебою даними, у 2000 році таких дітей народилося 66 тисяч (17% від загальної кількості народжень), а в 2013 - майже вдвічі більше, 111 тисяч або 22 відсотки від загального числа новонароджених.

Нагадаємо, Микола Кулеба заявив це в ході конференції «Україна за сім’ю: сучасні виклики та рішення для церкви і суспільства».

Довідка:

Секуляризм - концепція, згідно з якою уряд та інші джерела права повинні існувати окремо від будь-якого типу релігій і релігійної віри. З одного боку, секуляризм може означати свободу від релігійних законів і навчань і відсутність примусу до релігійного віросповідання з боку держави і суспільства, які повинні бути нейтральними в питаннях релігії. З іншого боку, секуляризм може означати концепцію про те, що діяльність людей, особливо політична, повинна бути неупереджена внаслідок релігійного втручання, заснована на доказах і фактах.

Теги: 
Секуляризм
суспільна мораль
моральність
інститут сім'ї
муфтій
ДУМУ «Умма»
Саід Ісмагілов

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/analiz/usi-moralno-etichni-cinnosti-ce-cinnosti-bozhestvenni