Нещодавно відбувся відкритий семінар «
Роман Назаренко навів і мусульманський погляд, показавши присутнім витяги з окремих сур Корану, які дуже унаочнюють те, що мусульмани визнають і шанують тяглість між Авраамом, Торою та Євангеліями, де написано про роль Ісуса і Марії тощо. Для багатьох, хто знайомий з Ісламом в його фундаменталістському варіанті (хоча варто зауважити, що фундаменталізм не є автентичною релігійністю), може бути відкриттям те, скільки точок дотику для потенційного взаємозбагачувального діалогу з християнами можна знайти у Священних Текстах Ісламу.
За словами Назаренка, Другий Ватиканський Собор, зокрема у своїх документах Nostra Aetate, Lumen Gentium, Dignitatis Humanae та деяких інших, підкреслює автентичні релігійні цінності в Ісламі і точки перетину з християнством, а саме — віра в одного Бога, пошана до Авраама, Ісуса та Марії, наголос на добрих ділах молитви, посту і милостині тощо.
Навіть документи, які прямо не стосувалися міжрелігійного діалогу, за словами доповідача, проливали світло на деякі його аспекти. Наприклад, Gaudium et Spes (Пастирська конституція Другого Ватиканського Собору про Церкву в сучасному світі) наголошує на тому, якими різними є люди, і як зустрічаються культури в цю епоху глобалізації і стирання кордонів, і що Церква має сприяти обміну різними дарами і культурними надбаннями. Назаренко в своїй доповіді приділив увагу діяльності папи Івана Павла ІІ, який зовсім
В УКУ стане традиційним обговорення цих делікатних речей — звісно ж, із повним усвідомленням власної традиції і зі знанням про особливості інших традицій. Кожному учаснику діалогу потрібно вповні дотримуватися таких принципів: бути свідомим своєї власної традиції та знати бодай базові речі про традицію партнера діалогу, який не ставить за мету повне розуміння, а є лише засобом для пізнання партнера у діалозі.
Джерело: Кафедра богослов’я УКУ