Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Точка зору > Збережи єдність. Із циклу – «Як бути мусульманином сьогодні?»

Збережи єдність. Із циклу – «Як бути мусульманином сьогодні?»

Збережи єдність. Із циклу – «Як бути мусульманином сьогодні?»

Практично з самого початку релігійного відродження ми, мусульмани незалежної України, зіткнулися з досі незнайомою нам проблемою – внутрішнім розколом умми як на організаційному, так і на теологічним рівні. Якщо наші предки, що зберігали вірність Ісламу за часів Союзу майже підпільними методами, не знали розбіжностей на ґрунті віровчення, то нам, іще не окріпшим і не ставшим твердо на ноги, вже довелося зіткнутися з даною проблемою.

Неможливо бути «недомусульманином», «частково мусульманином», «наполовину мусульманином», «неправильним мусульманином» і т.д. Як мовиться в мудрому прислів\'ї: «Не можна бути трохи вагітною». Так і по відношенню до Ісламу – ти або мусульманин, або ні. І крапка! Але зараз ми зіткнулися з феноменом «особливих мусульман». Це ті, хто вважає істинно-віруючими мусульманами тільки себе і тих, хто входить до їх структури, розділяючи при цьому їх погляди. Всі інші для них – або «заблудлі», або взагалі «неправильні». На цьому справа не завершується, і деякі навіть дозволяють собі звинувачувати наших єдиновірців в куфрі (тобто невір’ї, відступі від Ісламу).

Стикаючись з цим, я згадую слова пророка Мухаммада (хай благословить його Аллах і вітає), які звучать немов вирок: «Якщо людина скаже своєму братові в Ісламі: «Невірний!» (кяфір) – це повернеться до одного з них (це означає, що один з них тепер дійсно є невірним (тобто немусульманином), і якщо він є таким, як про нього було сказано, означає що він заслуговує цього, інакше сказане повернеться до того, хто це сказав». (Аль-Бухарі і Муслім).

Зі сказаного пророком витікає, що при безпідставному звинуваченні віруючого у відступі від Ісламу, сам обвинувач виходить за рамки Ісламу.

Це дуже тяжке звинувачення і кидатися ним не можна. Причиною подібних звинувачень найчастіше є відмінність в розумінні віровчення. Саме ця проблема вносить найбільший розкол в ряди мусульман України. Іслам, покликаний бути єдиним монолітом з єдиним віровченням, закладеним ще за часів пророка на основі Корану і Сунни, зіткнувся з нехарактерною для нього проблемою. Залишається волати до елементарної людської совісті, богобоязливості та розуму наших мусульман – не вносити подальшого розколу в наші ряди. Не варто слідувати за тими, хто ділить нас на «своїх» «заблудлих». Сторонитися тих, хто абсолютизує свою позицію і не визнає решту мусульман. Іслам покликаний об\'єднати всіх в покірності Аллаху Всевишнього, так давайте ж повернемося до Корану і Сунни при виникненні розбіжностей, немає інших авторитетів у визначенні основ віровчення. Це шлях мусульман.

Саїд Ісмагілов

Газета \"Арраїд\"

02.03.2007

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/tochka-zoru/zberezhi-iednist-iz-ciklu-yak-buti-musulmaninom-sogodni