Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Точка зору > Аморальність політики. Духовна катастрофа сучасного світу

Аморальність політики. Духовна катастрофа сучасного світу

Найбільшим досягненням сучасного західного суспільства прийнято вважати заміну моральних норм нормами закону і права. Однак цим кроком західні демократії стали на шлях, який привів їх до повної духовно-культурної деградації.

Джамал ЕСЕДОВ

Сучасне, прийняте на Заході, поняття держави усуває зі сфери політики поняття моралі і гріха, дозволеного і забороненого. Цим самим із сфери політики була усунута така категорія як совість і замінена винятково поняттям права - «Дозволено все, що не заборонено законом!»

Саме цей розрив між політичною діяльністю на рівні держав, націй і окремих політиків і моральних обмежень привів сучасне західне суспільство на грань духовного спустошення, деморалізації і культурно-моральної катастрофи. Причому багато західних же філософів стверджували, що автономія держави від моралі - найбільша небезпека, що загрожує західній цивілізації.

Найбільш нищівний удар по моралі в західних суспільствах нанесло вчення Зиґмунда Фрейда, що зводить всі душевні процеси і переживання людини до рівня, що стоїть нижче розуму і навіть нижче раціонального мислення. Іншим ударом виявилося помилкове переконання, що потяг до аморальності зменшується в міру демократизації суспільства.

Навпаки, через усунення поняття гріха в політиці сучасне суспільство розкрило ніші пороку, перетворивши його на морально прийнятний, дозволений бізнес. Так, до речі, виникла злочинність як повсякденне соціальне явище. У той час як у традиційному суспільстві злочин - завжди заколот, завжди замах на святині.

Масовими і узаконеними стали в західному суспільстві проституція, гомосексуалізм, наркоманія. Більш того, ринок зілля штучно створюється, у виробництво і розповсюдження наркотиків втягуються мільйони людей, а вчені і громадські діячі готовлять суспільство до легалізації цього бізнесу.

Волаючі випадки замаху на непорушні цінності й святині вже нікого не обурюють. Так на проведеному в 1994 році в Іспанії Другому міжнародному конгресі з модифікованих станів свідомості мова йшла про легалізацію галюциногенів (наркотиків, що викликають галюцинації). На відкритті цього форуму прямо стверджувалося, що вчення Христа зможе зберегти свою роль у наступному тисячолітті, тільки якщо включить прийом галюциногенів як центральний елемент церковної служби.

Різке розширення ніші аморальності й поширення її на все населення приводить до руйнування культурного ядра суспільства. А людина з підірваною мораллю легко піддається маніпуляції. Основне завдання аморалізації суспільства не в заміні однієї системи цінностей на іншу, а саме в руйнуванні цієї системи, позбавленні людини моральних орієнтирів, тієї системи координат, у якій вона могла б розрізняти добро і зло.

Для створення такої ситуації запускаються два взаємозалежних процеси, які потім переходять у режим самовідтворення, - заохочують у суспільстві «попит на аморальність» і в той же час штучно, політичними та економічними засобами схиляють до аморальності пресу і особливо телебачення. Виникає «індустрія аморальності», що створює і водночас задовольняє «попит».

Фрідріх Ницше писав із цього приводу: «Ніщо не викликає більшої відрази до так званих інтелігентів, що сповідують «сучасні ідеї», як відсутність у них сорому, спокійна нахабність погляду і рук, з якою вони всього торкаються, лижуть і обмацують; і можливо, що в народі, серед нижчих верств, саме в селян, нині порівняно набагато більше шляхетності, смаку і такту, ніж у читаючого газети розумового напівсвіту, в освічених людей».

Аморальність поведінки політиків переростає в аморальність державної і міжнародної політики, яку вони проводять. Згадайте, хоча б, п'яного Єльцина, голого Жириновського, «відпочинок» Скуратова, «разваги» Біла Клінтона і Моше Кацава, Нємцова і Хакамаду в ролі сексуальних партнерів. Бруд у політику приходить саме з аморальністю і внутрішнім брудом «сильних світу цього».

Тому сьогодні в найбільш «передових» країнах Європи і Північної Америки спостерігається безпрецедентний сплеск інтересу до вчень і релігій, які ставлять політику і всю суспільну діяльність у пряму залежність від морально-етичних норм і приписів. І саме тому в цих суспільствах спостерігається такий стрімкий злет Ісламу, як всеосяжного вчення, що поєднує в собі і моральність, і політику, і богобоязливість, і справедливий соціальний лад.

За матеріалами Іслам.ру

12.12.2008

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/tochka-zoru/amoralnist-politiki-duhovna-katastrofa-suchasnogo-svitu