Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Суспільство > Міст взаєморозуміння культур будували молоді дослідники на літній школі "Іслам і мусульмани в Україні"

Міст взаєморозуміння культур будували молоді дослідники на літній школі "Іслам і мусульмани в Україні"

24.07.2012

10–15 липня 2012 року в Сімферополі відбулась І Міжнародна молодіжна ісламознавча літня школа «Іслам і мусульмани в Україні». Протягом п’яти днів молоді дослідники з різних міст України слухали лекції, читати свої доповіді та активно обговорювали їх, а також глибше познайомились з культурою регіону завдяки екскурсіям.

Організаторами були Всекримська молодіжна організація «Емель», Всеукраїнська громадська організація «Український центр ісламознавства», Всеукраїнська Асоціація громадських організацій «Альраід». Учасниками стали студенти та аспіранти з різних міст: Дніпропетровськ, Донецьк, Київ, Львів, Одеса, Сімферополь, Вінниця та інші.

За мету школи організатори поставили собі представити українському суспільству іслам таким, який він є насправді. Основою мирного співіснування будь-якого суспільства є знання культури одне одного, тож ця літня школа – пошук взаєморозуміння, міст дружби різних конфесій в Україні (тому обраний для проведення школи Крим є унікальним місцем, де всі конфесії жили в мирі), а її учасники мають важливу місію – знайомити інших з цими різними культурами.

Щоденно дослідники мали нагоду краще зрозуміти певні аспекти ісламу завдяки лекціям („Поняття джихада” – Аріфов С., „Джерела шаріату” та „Васатийя” – Дервішев Р., „Арабська весна” – Швед В., „Ставлення до християн в Ісламі” – Сархан Т., „Історія мусульман в Україні” – Ісмагілов С. та інші), після чого у чотирьох різних сесіях (міжрелігійні стосунки в Україні, релігійна філософія, сім’я в ісламі, мусульмани у медіапросторі) представлялись доповіді учасників з подальшим обговоренням.

Окремої згадки потребує культурно-розважальна складова школи, адже учасники мали можливість відвідали багато цікавих екскурсій: найстарішу в Сімферополі Ак-мечеть, Бахчисарайський палац, Свято-Успенський монастир (Кримська Лавра), Зінджирлі-медресе („медресе з ланцюгом”), Меморіал Ісмаїла Гаспринського, Неаполь Скіфський. Крім того, всі бажаючі могли відвідати мечеть під час молитви і ознайомитись з середини з релігіним життям українських мусульман.

На закритті школи організатори відмітили її більшу ефективність в порівнянні з круглими столами чи колоквіумами. ВАГО „Альраїд”, на відміну від багатьох, вже традиційно проводить дні науки, але саме на школі учасники мали можливість активно спілкуватись протягом тижня, обговорювати досліджувані аспекти ісламознавства і глибше познайомитись з життям мусульманської умми.

Організатори подякували всім учасникам за те, що вони обрали тему Сходу. Адже саме на плечах Сходу піднялась західна культура. Тож Схід – це не тільки географічне поняття, але й культурне. Тут, в ісламознавчій школі, відбувся діалог культур і, оминаючи стереотипи, було представлено толерантний іслам, який відстоює справедливість, поважає права кожної людини, пропонує конструктивну модель соціального життя.

Останнього дня школи учасників було нагороджено сертифікатами і цінними подарунки: літературою, відео- та аудіоматеріалами, які допоможуть в подальшому дослідженні ісламу. Слідкуйте за оновленнями на сайті "Іслам в Україні" і не пропустіть можливість взяти участь у ІІ Міжнародній молодіжній ісламознавчій літній школі наступного року!

Також всі бажаючі можуть взяти участь у VI Всеукраїнському конкурсі ісламознавчих досліджень молодих учених „Трансформаційні процеси в сучасному ісламському світі” (дедлайн 15 грудня 2012 року).

Нагадуємо, що 27 вересня 2012 року в Донецьку відбудеться ІІ Міжнародно-практична конференція „Іслам та ісламознавство в Україні”, тож до 7 вересня можна надіслати заявку на участь у роботі конференції.

За матеріалами risu.org.ua

Теги: 
крымские татары
Ислам в Украине
ДУМК
Кадият
мусульманское право
шариатский суд

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/suspilstvo/mist-vzaiemorozuminnya-kultur-buduvali-molodi-doslidniki-na-litniy-shkoli-islam-i