Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Здійснення намазів під час уроків – штучна проблема політичного характеру, ДУМК

Здійснення намазів під час уроків – штучна проблема політичного характеру, ДУМК

Проблемою, що штучно нагнітається, і спробою піару назвав заступник муфтія мусульман Криму Айдер Ісмаїлов вимоги деяких батьків-мусульман надати школярам Криму час і місце для здійснення намазу під час занять.

Як повідомляє QHA, мова йде про декілька шкіл Бахчисарайського району, зокрема, загальноосвітню школу Голубинки, де виник конфлікт на релігійному ґрунті. Декілька учнів відпрошуються з уроків щоп'ятниці для здійснення джума-намазу, а батьки цих учнів вимагають від адміністрації шкіл надання часу й місця для здійснення полуденного намазу.

Місцева влада побачила в цьому загрозу зриву учбово-виховного процесу. Тому сьогодні, 27 березня, у Бахчисарайській районній державній адміністрації відбулася нарада з цього питання за участю заступника муфтія Криму Айдера Ісмаїлова.

Як розповів QHA за підсумками наради голова Бахчисарайської райдержадміністрації Ільмі Умеров, жодних рішень щодо зміни учбового процесу в цих школах прийматися не буде.

За його словами, проблеми у поєднанні навчання й здійснення намазу в учнів немає, а ситуацію нагнітають «активісти таких рухів, як «Хізб-ут-Тахрір».

«Коли діти, що сповідують іслам, хочуть помолитися, їм це ніхто не забороняє, ранкову молитву можна здійснити вдома, усі подальші – після школи. А якщо переносити уроки, пересувати перерви, то весь учбовий процес школи порушується. Тому ми однозначно вирішили – жодних змін у шкільному процесі не допускати», – зазначив Ільмі Умеров.


Він зазначив, що мусує це питання «тільки деяка політизована частина релігійних громад, люди, що якимось чином мають відношення до партії «Хізб-ут-Тахрір».


Як відзначив муфтій Криму хаджі Еміралі Аблаєв, Духовне управління мусульман Криму не давало вказівки, щоб учнів звільняли від уроків для здійснення намазу.


За словами заступника муфтія мусульман Криму Айдера Ісмаїлова, проблема ця штучна, і має не релігійний, а політичний характер.

«Це питання нагнітає ситуацію в регіоні, особливо перешкоджає нормальному руху учбово-виховного процесу, тому справа не в здійсненні намазу, а в тому, що певні течії у своїх ідеологічних переконаннях намагаються спровокувати конфлікт і зробити собі на цьому піар», ­– зазначив заступник муфтія.


«Учбово-виховний процес не повинен страждати, і в законодавстві чітко прописано, що школи відокремлені від релігії та є світськими учбовими закладами. У Криму для тих, хто хоче вивчити свою релігію, функціонують медресе, а в школі здійснення релігійних потреб законом не прописане», – сказав Айдер Ісмаїлов.

Що стосується вимог батьків про надання в школах часу й місця для здійснення полуденного намазу, заступник муфтія зазначив, що полуденний намаз може бути здійснений до 16 години зараз, у літній час, тому можна здійснити намаз після школи, вдома.

«Що стосується п'ятничного намазу, то серед школярів, які відпрошуються з уроків на джума-намаз, є учні 6-7 класів. Дітям такого віку це не ставиться в обов'язок, це не фарз. А що стосується декількох старшокласників, ніхто через це не буде змінювати учбовий процес або розклад, тому вимога, та ще й із попередженням про кримінальну відповідальність, щонайменше, некоректна і недоцільна», – по'яснив представник ДУМК.

«Ми живемо в правовому полі України, де державна політика відносно релігії і процесу освіти чітко визначена, аналогічне ми спостерігаємо і в деяких мусульманських країнах, наприклад, у Туреччині, Туркменістані, Казахстані тощо. Там теж джума-намаз не передбачений в учбово-виховному процесі. Є об'єктивна реальність, умови співіснування і, врешті-решт, шкільна програма, і діти повинні навчатися», – зробив висновок Айдер Ісмаїлов.

За матеріалами qha.com.ua

Посилання на тему:

Меджліс видав постанову про згубність «Хизб-ут-Тахрір» для кримських татар

02.04.2012
Теги: 
Іслам у Криму
ДУМК
школа
діти
Хизб-ут-Тахрір
Ісмаїлов

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novini-u-krayini/zdiysnennya-namaziv-pid-chas-urokiv-shtuchna-problema-politichnogo-harakteru-dumk