Наталія Беліцер: мусульмансько-християнське братерство України може бути зразком для сучасної Європи
Про позитивний вплив анексії Криму на відношення українців до мусульман та про відносини християн та мусульман, які мешкають на території України загалом в бесіді з телеведучим Олександром Янковським в ефірі СК говорить експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика Наталія Беліцер.
Наталія, як ви вважаєте, чи бояться українці мусульман?
На мій погляд, в Україні з цим ситуація є набагато ліпшою, ніж в багатьох країнах, зокрема Європи. Окрім Балкан, Україна — це єдина територія, де мусульмани не являють собою неприродній елемент. Взаємодія з ними відбувається на толерантних засадах, бо вони жили на цій території багато тисячоліть. Більше того, анексія Криму значно підвищила інтерес українців до мусульманської спільноти, зокрема до кримських татар. Ми бачимо в них не просто однодумців, а братів. І це
Чи варто Україні рівнятися в цьому питанні на приклад Боснії?
На мій погляд, це не дуже вдалий варіант розв’язання питання співіснування спільнот, які чітко відрізняються за етнічною та релігійною ознаками. Найбільше, що зробили Дейтонські угоди — це припинили збройні зіткнення та розподілили території таким чином, аби не було відвертої конфронтації. Але там залишилися несприйняття спільнот одна одною, внутрішня ворожнеча. Це проблема мультикультуралізму, різниці між інтеграцією та асиміляцією. Я вважаю, що Україна в цьому плані могла би багато чому навчити. Необхідно глибино і детально проаналізувати все те, що відбулося у Франції зо всіма наслідками. Реакція мусульман Криму до цих подій близька до
На ваш погляд, як змінилося життя мусульман в Криму після анексії півострову Російською Федерацією?
У Росії проблему мирного, дружнього співіснування мусульман у широкому сенсі з не мусульманами розв’язують іншими засобами. Там забороняють течії, рухи, партії, які вважаються екстремістськими. У той же час увесь світовий досвід чітко показує, коли починаються подібні переслідування та заборони, то це неминуче веде до радикалізації. Тепер давайте повернемося до тих жахливих подій у Франції. Наскільки органічні та неорганічні мусульманські спільноти у Франції? Наскільки ефективною була політика Франції щодо ізолювання або асимілювання? Ні те, ні те фактично не вдалося. Наприклад, боротьба з хіджабами. Формально мова йде не тільки про хіджаби, але
Повний варіант статті: Соціальна Країна