Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > інтерв'ю > Ісмагілов: Більшість жертв Аль-Каїди та ІД − це мусульмани

Ісмагілов: Більшість жертв Аль-Каїди та ІД − це мусульмани

18.11.2015

Про виклики, що стоять перед усім світом, позначені терористичними атаками в Парижі в «чорну п’ятницю» 13 листопада йшлося у програмі Громадського радіо за участю муфтія Духовного управління мусульман України «Умма» шейха Саіда Ісмагілова.

− Насправді тероризм − це проблема, яка стосується всіх. Більшість жертв й «Аль-Каїди», і так званої «Ісламської держави» − мусульмани.

До того ж, саме в арабських мусульманських країнах. Ну, а коли міжнародний тероризм виходить за межі, скажімо так, ареалів свого виникнення, то стає загрозою в тому числі і для країн Європи, де живе велика кількість мусульман. Терористи, які вбивають всіх без розбору, не питають, до якої конфесії належить людина. Хто завгодно − і мусульманин, і немусульманин − може стати жертвою терору, − серед іншого заявив в ефірі шейх Саід.

Також, відповідаючи на запитання ведучого про те, чи не стане одним з наслідків теракту в Парижі відкрите протистояння послідовників християнства та Ісламу, муфтій ДУМУ «Умма» сказав, що до конфліктів між двома світовими релігіями це не призведе, але до сплеску ісламофобії (і не тільки у Франції, але і в інших країнах світу) − можливо:

− Найчастіше засоби масової інформації не розділяють Іслам як світову релігію і терористів, які виступають нібито від імені цієї релігії. А негативний фон від злочинів цих оскаженілих людей лягає, на жаль, на всю багатовікову релігійну традицію Ісламу.

Також муфтій мусульман України спростував твердження, що останнім часом йде широкомасштабна «ісламізація» Європи:

− Мені здається, що інформація про ісламізацію Європи сильно перебільшена. Дійсно, бувають випадки, коли люди з секулярного світу переходять в Іслам. Справа в тому, що сучасну Європу в більшості своїй не можна назвати християнською, бо люди сповідують не християнські цінності, а секулярні, тобто безрелігійні, абсолютно світські. І часто ми бачимо перегини, які засуджують релігійні традиції. А Іслам виступає як найбільш послідовна релігія щодо захисту певних традиційних сімейних цінностей у вихованні дітей, моральності та моралі, − пояснив свою точку зору муфтій. − Саме це і приваблює в Ісламі людей, які постраждали від секулярної аморальності. Але ми не можемо говорити про масовий перехід жителів Великобританії або якої іншої країни в Іслам − це, знаєте, особистий духовний пошук, особисте духовне рішення окремих людей.

Відповідаючи на запитання ведучих − як пояснити, що серед терористів-смертників є діти, Саід-хазрат ще раз загострив увагу на тому, що мусульмани не підтримують терористичні атаки, ким би вони не здійснювалися, а також пояснив участь дітей у терактах особливостями підліткової психіки:

− Ми засуджуємо тероризм взагалі і використання у ньому дітей зокрема, − заявив муфтій. − Чим можна це пояснити? Я, звичайно, не психолог, а священнослужитель, але в підлітковому віці у дітей сильно ламається психіка, для них безумовним авторитетом тепер є не батьки, а вулиця, друзі, оточення. У своїх брудних цілях дитиною можуть маніпулювати люди, які, власне, і займаються питаннями тероризму. Вони використовують психічну нестабільність дітей, залякують їх, ламають.

Під час програми муфтій поскаржився, що до трагічних подій в Парижі досвідом східноєвропейських країн в адаптації мусульманських громад до життя в немусульманському середовищі мало хто цікавився, у той час, як українські послідовники Ісламу могли б поділитися досвідом з країнами Європи щодо інтеграції мусульман-мігрантів в соціум:

− Я завжди кажу про те, що Україна в певному сенсі − унікальна, тому що мусульмани нашої країни давно вже (більше тисячі років) інтегровані в українське суспільство. Це те, що нас відрізняє від західноєвропейських країн, де послідовники Ісламу − мігранти, що опинилися в Європі в останні 50−70 років і ще не адаптувався до нової ментальності, до нових умов життя і нової культури, − сказав Саід Ісмагілов. − Ми б могли поділитися нашим досвідом. Досвідом того, як необхідно вірянам жити в немусульманській країні. Україна ще унікальна і тим, що ми знаходимося на перетині, на місці, де зустрічається Європа з Азією, їхні культури і релігії. Це наша сильна сторона.

Ми тисячоліттями знаходимо взаєморозуміння, володіємо певним імунітетом (який захищає − ред.) від внутрішніх конфліктів у суспільстві.

При цьому шейх Саід зазначив, що Україна, незважаючи на світський статус держави, не стільки секуляризована, скільки християнська країна.

− Все-таки для українців релігійні цінності мають величезне значення. Церква і релігійні лідери мають величезний авторитет − набагато більший, ніж в Європі.

Прокоментував шейх Саід й озвучений ведучим сумнів у тому, що поведінка терористів, які нібито кричали «Це вам за Сирію» і при цьому йшли на злочин з паспортами в кишенях, типова для представників так званої «Ісламської держави»:

− Я не фахівець із терористів. Але (наскільки я знаю корінь цієї проблеми) вони взагалі себе так не поводять. В цьому випадку вбивали всіх підряд, без розбору. Тобто, завданням було зробити дуже резонансний злочин: не захоплювалися заручників, не висувались якісь вимоги… Людей просто вбивали! Мене дуже сильно дивує і те, що у них при собі були паспорти. Раніше такого ніколи не спостерігалося.

Муфтій ДУМУ «Умма» спробував розвіяти озвучений ведучим міф, що мусульмани є радикалами на відміну від християн, які в більшості своїй − мирні люди:

− Насправді основними ідеями, які живуть в мусульманському світі, є релігійні. Ви не зустрінете там сильних націоналістів, сильних «лівих», якихось ультра-лівих і ультра-правих… Популярність релігійних авторитетів величезна. І коли починається опір, наприклад, як в Афганістані, то, звичайно ж, це виходить під впливом релігійних лідерів. Навіть звільнення від колоніалізму в багатьох країнах проводилося релігійними лідерами. Така специфіка регіону! − зауважив шейх Саід. − І тому ЗМІ постійно малюють образ мусульман як релігійних фанатиків. Але потрібно розуміти, що в Європі вже давно йшов процес секуляризації, а арабо-мусульманського світу секуляризація торкнулася порівняно недавно. Тому на людей, що борються за щось в мусульманських країнах, дивляться не як на представників якоїсь національності, певного етносу, а як на релігійну групу, − пояснив Саід-хазрат.

Про так звану «Ісламську державу» муфтій сказав коротко:

− Зрозуміло, що це і не мусульманська, і не ісламська, і не держава.

Теги: 
Саід Ісмагілов
ДУМУ Умма
Громадське радiо
тероризм
Європа
Париж
теракти
Аль-Каїда
ІГІЛ
ЗМІ

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/intervyu/ismagilov-bilshist-zhertv-al-kayidy-ta-id-ce-musulmany