Ісмагілов: Більшість жертв Аль-Каїди та ІД − це мусульмани

Муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов в студії «Громадського радiо»
Карикатура з соцмереж
18.11.2015
Оцініть статтю: 
(533 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

Про виклики, що стоять перед усім світом, позначені терористичними атаками в Парижі в «чорну пятницю» 13 листопада йшлося у програмі Громадського радіо за участю муфтія Духовного управління мусульман України «Умма» шейха Саіда Ісмагілова.

Насправді тероризм це проблема, яка стосується всіх. Більшість жертв й «Аль-Каїди», і так званої «Ісламської держави» мусульмани.

До того ж, саме в арабських мусульманських країнах. Ну, а коли міжнародний тероризм виходить за межі, скажімо так, ареалів свого виникнення, то стає загрозою в тому числі і для країн Європи, де живе велика кількість мусульман. Терористи, які вбивають всіх без розбору, не питають, до якої конфесії належить людина. Хто завгодно і мусульманин, і немусульманин може стати жертвою терору, серед іншого заявив в ефірі шейх Саід.

Також, відповідаючи на запитання ведучого про те, чи не стане одним з наслідків теракту в Парижі відкрите протистояння послідовників християнства та Ісламу, муфтій ДУМУ «Умма» сказав, що до конфліктів між двома світовими релігіями це не призведе, але до сплеску ісламофобії (і не тільки у Франції, але і в інших країнах світу) можливо:

Найчастіше засоби масової інформації не розділяють Іслам як світову релігію і терористів, які виступають нібито від імені цієї релігії. А негативний фон від злочинів цих оскаженілих людей лягає, на жаль, на всю багатовікову релігійну традицію Ісламу.

Також муфтій мусульман України спростував твердження, що останнім часом йде широкомасштабна «ісламізація» Європи:

Мені здається, що інформація про ісламізацію Європи сильно перебільшена. Дійсно, бувають випадки, коли люди з секулярного світу переходять в Іслам. Справа в тому, що сучасну Європу в більшості своїй не можна назвати християнською, бо люди сповідують не християнські цінності, а секулярні, тобто безрелігійні, абсолютно світські. І часто ми бачимо перегини, які засуджують релігійні традиції. А Іслам виступає як найбільш послідовна релігія щодо захисту певних традиційних сімейних цінностей у вихованні дітей, моральності та моралі, пояснив свою точку зору муфтій. Саме це і приваблює в Ісламі людей, які постраждали від секулярної аморальності. Але ми не можемо говорити про масовий перехід жителів Великобританії або якої іншої країни в Іслам це, знаєте, особистий духовний пошук, особисте духовне рішення окремих людей.

Відповідаючи на запитання ведучих як пояснити, що серед терористів-смертників є діти, Саід-хазрат ще раз загострив увагу на тому, що мусульмани не підтримують терористичні атаки, ким би вони не здійснювалися, а також пояснив участь дітей у терактах особливостями підліткової психіки:

Ми засуджуємо тероризм взагалі і використання у ньому дітей зокрема, заявив муфтій. Чим можна це пояснити? Я, звичайно, не психолог, а священнослужитель, але в підлітковому віці у дітей сильно ламається психіка, для них безумовним авторитетом тепер є не батьки, а вулиця, друзі, оточення. У своїх брудних цілях дитиною можуть маніпулювати люди, які, власне, і займаються питаннями тероризму. Вони використовують психічну нестабільність дітей, залякують їх, ламають.

Під час програми муфтій поскаржився, що до трагічних подій в Парижі досвідом східноєвропейських країн в адаптації мусульманських громад до життя в немусульманському середовищі мало хто цікавився, у той час, як українські послідовники Ісламу могли б поділитися досвідом з країнами Європи щодо інтеграції мусульман-мігрантів в соціум:

Я завжди кажу про те, що Україна в певному сенсі унікальна, тому що мусульмани нашої країни давно вже (більше тисячі років) інтегровані в українське суспільство. Це те, що нас відрізняє від західноєвропейських країн, де послідовники Ісламу мігранти, що опинилися в Європі в останні 5070 років і ще не адаптувався до нової ментальності, до нових умов життя і нової культури, сказав Саід Ісмагілов. Ми б могли поділитися нашим досвідом. Досвідом того, як необхідно вірянам жити в немусульманській країні. Україна ще унікальна і тим, що ми знаходимося на перетині, на місці, де зустрічається Європа з Азією, їхні культури і релігії. Це наша сильна сторона.

Ми тисячоліттями знаходимо взаєморозуміння, володіємо певним імунітетом (який захищає ред.) від внутрішніх конфліктів у суспільстві.

При цьому шейх Саід зазначив, що Україна, незважаючи на світський статус держави, не стільки секуляризована, скільки християнська країна.

Все-таки для українців релігійні цінності мають величезне значення. Церква і релігійні лідери мають величезний авторитет набагато більший, ніж в Європі.

Прокоментував шейх Саід й озвучений ведучим сумнів у тому, що поведінка терористів, які нібито кричали «Це вам за Сирію» і при цьому йшли на злочин з паспортами в кишенях, типова для представників так званої «Ісламської держави»:

Я не фахівець із терористів. Але (наскільки я знаю корінь цієї проблеми) вони взагалі себе так не поводять. В цьому випадку вбивали всіх підряд, без розбору. Тобто, завданням було зробити дуже резонансний злочин: не захоплювалися заручників, не висувались якісь вимоги Людей просто вбивали! Мене дуже сильно дивує і те, що у них при собі були паспорти. Раніше такого ніколи не спостерігалося.

Муфтій ДУМУ «Умма» спробував розвіяти озвучений ведучим міф, що мусульмани є радикалами на відміну від християн, які в більшості своїй мирні люди:

Насправді основними ідеями, які живуть в мусульманському світі, є релігійні. Ви не зустрінете там сильних націоналістів, сильних «лівих», якихось ультра-лівих і ультра-правих Популярність релігійних авторитетів величезна. І коли починається опір, наприклад, як в Афганістані, то, звичайно ж, це виходить під впливом релігійних лідерів. Навіть звільнення від колоніалізму в багатьох країнах проводилося релігійними лідерами. Така специфіка регіону! зауважив шейх Саід. І тому ЗМІ постійно малюють образ мусульман як релігійних фанатиків. Але потрібно розуміти, що в Європі вже давно йшов процес секуляризації, а арабо-мусульманського світу секуляризація торкнулася порівняно недавно. Тому на людей, що борються за щось в мусульманських країнах, дивляться не як на представників якоїсь національності, певного етносу, а як на релігійну групу, пояснив Саід-хазрат.

Про так звану «Ісламську державу» муфтій сказав коротко:

Зрозуміло, що це і не мусульманська, і не ісламська, і не держава.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.