Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Вона ж вірить і знає, що за Кораном так має бути, — vox populi міста Дніпро про жінок у хіджабі

Вона ж вірить і знає, що за Кораном так має бути, — vox populi міста Дніпро про жінок у хіджабі

Вона ж вірить і знає, що за Кораном так має бути, — vox populi міста Дніпро про жінок у хіджабі
Вона ж вірить і знає, що за Кораном так має бути, — vox populi міста Дніпро про жінок у хіджабі
08.02.2017

Активістки громадської організації «Аль-Мустакбаль» («Майбутнє»), що входить до Громадської спілки «Всеукраїнська асоціація «Альраід» і функціонує при Ісламському культурному центрі міста Дніпро, з нагоди Всесвітнього Дня хіджабу провели опитування на вулицях міста, яке мало на меті з’ясувати, як ставляться мешканці Дніпра до дівчат у хіджабах.

До перехожих на вулицях міста підходила одягнена відповідно до приписів Ісламу дівчина-кореспондент з пропозицією відповісти на запитання: «Коли Ви бачите дівчину в хустці, яка Ваша реакція?»:

— Нормальна… Вона ж вірить і знає, що за Кораном так має бути… Приписи, напевно, такі у неї…

— Одній красиво, інший — некрасиво… Ну, це мені все одно.

— Свої обряди, звичаї…

— Напевно, жарко, якщо темний одяг…

— Якби я жила там [в країнах мусульманського світу — ред.], я теж така була б, — відповідали жінки різного віку.

Запитання поставили і чоловікам:

— Я нормально ставлюся… Це звичай народу, так що ж тут такого? — сказав один із опитаних.

— Я знаю багатьох матінок у православній церкві, які теж ходять у такій самій, тому я ніколи не думаю поганого, — відповів ще один респондент, маючи на увазі вбрання, що закриває тіло. На уточнювальне запитання інтерв’юера — яка ж, все-таки, виникає перша реакція на дівчину-мусульманку, той додав: — Звичайна реакція, як на звичайну людину. Вона має свій образ, свою культуру, право на свою поведінку, як і всі ми на земній кулі.

— Негативної [реакції — ред.] не буває, — відповідали інші жителі Дніпра.

У суспільстві існує багато стереотипів. Наприклад, що хустку жінка одягає не добровільно, що її пригнічують, змушують це робити — тому ще одним запитанням, відповідь на яке повинен був дати vox populi, було таке: «Чому, на Ваш погляд, мусульманка носить хустку? Може, її чоловік змушує це робити?».

— Нічого не думаю — так їй подобається…

— Вона — віруюча людина, віруюча настільки, що вживу одягла хустку…

— Звичай, напевно, у них такий… — відповідали жительки міста.

— Це їх культура, нічого там такого [негативного — ред.] немає…. Свої обряди, звичаї, — говорили чоловіки. — Я якось про це не думаю. Я ставлюся до людей з милосердям, як лікар. А погане нехай залишається нам невідомим.

«Якби, наприклад, у моду увійшли хустки або косинки, ви б одягали?» — було поставлено ще одне запитання жінкам:

— Ну, — дещо забарилася з відповіддю одна з дівчат, — Я влітку ходжу, якщо сонце, з покритою головою…

— Ні, я б не хотіла, — відповіла інша, трохи дивно обґрунтувавши свою позицію тим, що вона православна.

Відзначимо, що це опитування з самого початку не претендувало на статус серйозного соціологічного дослідження. Та й для чистоти експерименту можна було б паралельно проводити таке саме, при цьому інтерв’юер не повинен був би розкривати свою релігійну приналежність, адже запитання, поставлені мусульманкою і про мусульманок, змушували опитуваних просто з ввічливості, почуття такту відповідати або нейтрально, або так, як (на їхню думку) хотів би почути журналіст. Однак погодимося з тим, що якби мала місце негативна налаштованість стосовно послідовників Ісламу, жодні міркування такту і ввічливості не стали б на заваді їх прояву. Таким чином, проведене опитування, незважаючи ні на що, може констатувати достатній рівень толерантності і віротерпимості серед опитаних.

Відео розміщено на сторінці Ісламського культурного центру м. Дніпро в соціальній мережі Facebook.

Теги: 
хіджаб
Дніпро
Ісламський культурний центр м.Дніпро
Ісламський культурний центр м.Дніпропетровська
мусульмани Дніпра
відео

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novyny-u-krayini/vona-zh-viryt-i-znaye-shcho-za-koranom-tak-maye-buty-vox-populi-mista-dnipro-pro