Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Суспільство > Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок

Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок

Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
Як львів’ян знайомили з традиційним жіночим убранням мусульманок
04.02.2020

У центрі Львова 1 лютого з нагоди Всесвітнього дня хіджабу місцеві мусульманки провели акцію, під час якої знайомили містян із традицією покривати голову, пояснювали значення покриття для послідовниць Ісламу, розповідали, що покриваються вони не з примусу, а з доброї волі. Також спростовували численні міфи та хибні уявлення про статус жінки в Ісламі, охочі могли дізнатися смисли аятів Корану.

Зацікавлені перехожі взяли участь у майстер-класі вив’язування хусток, пригоститися східними солодощами та кавою — і це все під мелодійну музику. 

Як повідомляє видання «Духовна велич Львова», учасниця жіночої мусульманської організації «Ірада» Тетяна розповіла: 

«Цей захід ми організували для львів’ян. Ми мусульманки, і ми одягаємо хустину, хіджаб, і ми хотіли би розповісти, чому жінка взагалі покриває голову. Тому що в нашому суспільстві у XXI столітті декому це дивно, коли жінка носить хустину, покриває тіло. <...> Ми би хотіли розвіяти стереотипи і донести до людей, що це насправді модно. <...> Це — скромність, вихованість, це є наша українська культура. Наші бабусі в недалекому минулому носили хустки. І досі в Західній Україні старші жінки, наприклад, покривають голову. Це релігійна ознака, але також і ознака скромності. Тому важливо, коли жінка виходить на вулицю, щоб вона не лише скромно виглядала, але мала цю скромність у собі. Адже найважливіше — що в нас усередині, чи є хіджаб у нашому серці. Якщо ми скромні всередині, то і скромні назовні».

Присутні мали нагоду почути аяти Корану та прочитати переклади їхніх смислів українською, адже до солодощів, якими частували безплатно, були прикріплені аркушики з аятами Корану. А ще всім охочим роздавали інформативні флаєри.

Нагадаємо, Всесвітній день хіджабу — щорічна кампанія, спрямована на розвиток релігійної толерантности та порозуміння.

2013 року жителька Нью-Йорка, мусульманка Назма Хан, запропонувала заснувати спеціальну дату — Всесвітній день хіджабу, щоб привернути увагу суспільства до прагнення послідовниць Ісламу безперешкодно додержувати релігійних приписів, а також боротися з дискримінацією за світоглядними переконаннями та етнічним походженням. Озвучена Назмою Хан ідея полягає в тому, щоб кожен рік 1 лютого немусульманки та мусульманки, що не покривають голову, відгукнулися на пропозицію носити цього дня хіджаб — на знак солідарности з жінками, що визнають Іслам. До цієї ідеї Назма Хан прийшла після утисків, що вона зазнала через її хіджаб після терористичних атак 11 вересня 2001 року.

Всесвітній день хіджабу допомагає боротися зі стереотипами та упередженнями щодо Ісламу та мусульманок через роз’яснення, здебільшого немусульманам, суті традиційного вбрання послідовниць Ісламу. Україна однією з перших країн відгукнулася та підтримала цю ініціативу, і відтоді, вже сім років поспіль, у багатьох українських містах відбуваються різні заходи, присвячені цій даті: зустрічі, лекції, круглі столи тощо.

Теги: 
громадська організація «Ірада»
мусульманки Львова
Ісламський культурний центр ім. Мухаммада Асада
Всесвітній день хіджабу

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/suspilstvo/yak-lvivyan-znayomyly-z-tradyciynym-zhinochym-ubrannyam-musulmanok