Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Д-р Мамун аль-Азамі прочитав для слухачів Української школи ісламознавства лекцію про розвиток лідерства в громадах

Д-р Мамун аль-Азамі прочитав для слухачів Української школи ісламознавства лекцію про розвиток лідерства в громадах

Д-р Мамун аль-Азамі прочитав для слухачів Української школи ісламознавства лекцію про розвиток лідерства в громадах
19.06.2020

Відбулась третя лекція з циклу, організованого Українським Центром ісламознавчих досліджень у співпраці з Міжнародним Інститутом Ісламської Думки для слухачів Української міжнародної школи ісламознавства.

14 червня 2020 року у режимі відеоконференції про розвиток лідерства в громадах інтернет-аудиторії розповідав доктор Мамун аль-Азамі, який працював в уряді Великобританії і читає лекції в Лондонському міському університеті й Оксфордському університеті.

Д-р аль-Азамі ознайомив слухачів з термінологією, яка вживається під час лекції, зокрема вичерпно і повно розповів про сутність понять «громада», «лідерство». Лектор зосередив свою увагу на визначенні поняття «лідерство» в ісламському контексті, підкріпивши свої тези відповідними цитатами з Корану і хадисів.

Також пан аль-Азамі розповів про відмінності понять «керівник» і «лідер». Попри те, що одна людина може поєднувати у собі лідерські якості й функції керівника, все ж таки сутність цих понять різниться. Адже менеджер адмініструє діяльність персоналу, лідер вдосконалює людей; керівник — контролює, а лідер вибудовує взаємозв’язки зі спільнотою на взаємодовірі; керівник робить все за правилами, а лідер робить правильні речі і вчинки; керівник призначається, а лідер здобуває свій статус рішенням людей, самої громади через його особистісні якості й діяльність на благо кожного окремого члена джемаата й громади в цілому;керівник приймає рішення одноосібно й дає накази, лідер же при ухваленні рішень може радитися з громадою, й не наказує, а переконує, бо в ісламі немає примусу навіть в релігії (2:256).

Тому, на думку д-раМамуна аль-Азамі, найкраще для громади, коли керівник володіє лідерськими якостями — сам слідує коранічним настановам, сунні і переданому в хадисах, знає правильний шлях, вказує на нього іншим, надихає інших.

Д-р Мамун аль-Азамі також окреслив такі лідерські якості, як самодисципліна, що дозволяє вести такий спосіб життя, який заслуговує на повагу оточуючих і є для них прикладом; високий емоційний інтелект; здатність віднаходити вірний баланс між суспільно-значущою діяльністю і родиною; вміння правильно оцінювати потенціал кожного члена громади й на підставі цього правильно розподіляти обов’язки; прагнення навчати й просвіщати людей.

Також лектор навів 11 лідерських якостей, виведених у праці нині покійного вченого Набіля аль-Азамі (сина професора): цілісність особистості (відсутність розбіжностей між переконанням і діями), компетентність, здоровий прагматизм, рішучість, стресостійкість, терпіння, альтруїзм, готовність слугувати іншим, справедливість і безпристрасність і неупередженість.

Як приклад лідера наведено пророка Мухаммада (с.а.с), який розвивав свої лідерські якості протягом життя — зокрема, за роки боротьби й завоювання Мекки і аж до прощальної хутби, головними з яких такі: стриманість і лагідність (3:159), здатність пробачати й молитися за інших, повага до колективної думки, прагнення до громадського обговорення рішень. При цьому, як нагадав д-р Мамун аль-Азамі, пророк завжди, діючи у відповідності до всіх настанов Всевишнього й закликаючи до цього інших, завжди покладався на Аллага.

Тож, як наголошувалося під час лекції й у спілкуванні з аудиторією безпосередньо після неї, лідерські якості можна виховати в собі і прагнути розвивати їх у своїх дітях. Для цього на шляху до Раю треба вдосконалювати свій спосіб життя, культуру, вибудовувати партнерські відносини як в родині, так і в громаді, долучаючи як членів своєї родини, так і общини до ісламських морально-етичних цінностей, навчати, знаходити способи розвивати потенціал і розширювати можливості для вдосконалення кожного, щоб і члени родини, і члени громади жили, вчилися, любили і працювали заради довольства Аллага відповідно до Його настанов.

 

 

Теги: 
Український центр ісламознавчих досліджень
Українська школа ісламознавства
онлайн навчання

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novyny-u-krayini/d-r-mamun-al-azami-prochytav-dlya-sluhachiv-ukrayinskoyi-shkoly-islamoznavstva