25-літня Асма Абдул-Хамід, громадянка палестинського походження, мабуть, самий суперечливий громадський активіст у сьогоднішній Данії. З одного боку, вона спілкується з гомосексуалістами і негативно ставиться до страти, коротше кажучи, є типовим прикладом ліберального скандинава і європейця. Але, з іншого боку, вважаючи себе віруючою мусульманкою, вона вважає обов'язковим носіння хустини-хіджабу, і категорично відмовляється від рукостискань із чоловіками, повідомляє ІсламНьюз з посиланням на Islamineurope.
Такі протиріччя, вигадливим образом поєднані в рамках однієї особистості, не могли не викликати дорікань. Серед незадоволених її поведінкою виявилися як крайні праві, що вважають Асму агентом мусульманського фундаменталізму, засланим у демократичний табір з метою зайняти в ньому місце, необхідне для пропаганди своїх поглядів; так і ліві, які вважають строгу прихильність Асми до традиції носіння хіджабу реакційною. Проте, Асма не втрачає впевненості в собі, розраховуючи стати першою мусульманською жінкою, вибраною в датський парламент (у цьому місяці вона офіційно висунула свою кандидатуру).
Деякі мусульманські діячі також негативно ставляться до її політичної активності, підкреслюючи, що неможливо бути одночасно мусульманином і датчанином. Очевидно, ґрунт для таких заяв підігрівається ситуацією, що склалася в Данії в останні роки правління правоцентристської партії під тиском крайніх правих, коли відносно іммігрантів були прийняті найстрогіші закони в Євросоюзі. Однак, пані Абдул-Хамід, що разом із шістьома сестрами є жителькою гетто у Фолльсмосі - у місті Оденсе, і вважає своєю місією боротьбу за права співгромадян, що належать до того ж, що й вона, суспільному шару, заперечує їм усім: «Я бачу більше Ісламу тут, у Данії, ніж в Ірані або де-небудь на Близькому Сході... Легше бути мусульманином у Данії, ніж у Саудівській Аравії».
Проте, незважаючи на надліберальні для мусульманки погляди Асми, депутат парламенту від крайної правої Датської Народної Партії Кім Ескилдсен говорить: «Ми не підтримуємо ідею роботи ісламіста в парламенті. Ми не вважаємо правильним, що вона буде використовувати парламент як інструмент ісламізму... Ми не вважаємо цю жінку нацисткою, але те, як використовується хіджаб, може бути порівнянне із символом тоталітаризму».
Читайте також: