Підвищення рівня знань мусульман в різних сферах життя — одне з найважливіших завдань, які ставлять перед собою ісламські культурні центри Громадської спілки «Всеукраїнська асоціація «Альраід», що діють в більш ніж десяти областях країни.
Не виняток й Ісламський культурний центр м. Запоріжжя «Віра», де 21 жовтня активістки під час тренінгу вчилися надавати першу долікарську медичну допомогу.
— На жаль, ситуація, за якої ми самі або наші родичі і друзі потребуватимуть допомоги, може трапитися з кожним з нас і завжди виникає несподівано. Перша допомога — це низка заходів і дій, які кожна людина, зокрема і маленька дитина, можуть надати потерпілому або раптово захворілому до приїзду «швидкої допомоги», щоб врятувати пацієнта або значно зменшити шкоду для його здоров’я, — розповіли прийшлим на тренінг мусульманкам члени «Загону швидкого реагування» Товариства Червоного Хреста України в Запорізькій області.
Під час самого тренінгу розглядалися різні ситуації, коли навіть хвилини очікування приїзду «швидкої» можуть зіграти фатальну роль у долі пацієнта. Наприклад, секунди відокремлюють життя від смерті під час раптової зупинки серця, і бажано, щоб навколишні могли й оцінити тяжкість стану, і правильно трактувати симптоматику, і, що найважливіше, вміли б здійснити необхідні маніпуляції — той же закритий масаж серця.
Жінки дізналися про симптоми таких загрозливих станів, як інфаркт та інсульт, пневмоторакс, про різні види епілептичних та епілептиформних нападів, про прояви теплових і сонячних ударів. Слухачки навчилися надавати першу допомогу як за цих станах, так і за найрізноманітніших видах травм — побутових, виробничих, отриманих в ДТП пошкодженнях, травмах на воді, обмороженнях та опіках тощо.
Тренери та інструктори першої допомоги продемонстрували прийоми серцево-легеневої реанімації, навчили накладенню пов’язок, ознайомили з планом дій під час отримання тих чи інших травм, виникнення того чи іншого нападу або виникнення кровотечі.
Для багатьох було несподіванкою те, що і «швидку» теж потрібно вміти викликати правильно, стисло і чітко описавши диспетчеру причину виклику, стан пацієнта або потерпілого. Крім того, учасниць навчили правильно збирати особисту аптечку на кожен день.
Теоретична частина тренінгу підкріплювалася практикумом, і наставники залишилися задоволені рівнем засвоєння жінками знань та оволодіння практичними навичками.