Іслам в Україні
Published on Іслам в Україні (https://islam.in.ua)

Головна > Новини у країні > Освітній омбудсмен: «Державні школи не можуть віддавати перевагу якійсь одній релігії — це протизаконно»

Освітній омбудсмен: «Державні школи не можуть віддавати перевагу якійсь одній релігії — це протизаконно»

 «Державні школи не можуть віддавати перевагу якійсь одній релігії — це протизаконно»
09.09.2021

Якщо в школі запровадили предмет релігійної тематики, то це має бути тільки за згодою батьків. Мало того, якщо цей урок є в розкладі, то школа повинна забезпечити для дітей, що його не відвідуватимуть, супровід. 

Про це в інтерв'ю Цензор.НЕТ розповів український педагог, журналіст, перший освітній омбудсмен України Сергій Горбачов. 

Нагадаємо, що на початку цього року інформація про можливість запровадження в навчальні програми предмета «Основи християнської етики» викликала стурбованість батьків. Тоді міністр освіти Сергій Шкарлет заявив, що цей предмет «не може бути обов’язковим для вивчення».

Тепер свою позицію про релігію у школі висловив і освітній омбудсмен.

«Дуже відчуваю (клерикальний наступ на навчальні заклади. — Ред.). Тут треба досить чітко розставляти акценти. По-перше, як будь-який громадянин я з повагою ставлюся до релігійних переконань інших людей. Адже це ваше, гарантоване Конституцією, право — вірити чи не вірити. З іншого боку, я розумію, що вірування є найрізноманітніші. І стаття 35 Конституції України визначає, що держава відокремлена від церкви, освіту відокремлено від церкви. Стаття 6, стаття 31 „Закону про освіту“ чітко визначають, що освіта в державних і комунальних навчальних закладах має світський характер», — заявив Сергій Горбачов.

«А далі давайте так: чи мають діти знати про релігію? Мають. Чи мають вони знати практичні засади релігійних вірувань? Мають знати, безсумнівно — і релігійна етика є різноманітною. Вона може бути християнською, мусульманською, юдейською. Може бути агностичною, просто загальноетичною. Але коли нав’язують лише одну — це вже грубе порушення Конституції.

І ще для мене дуже велике значення має спосіб подання цієї інформації. Я про це говорив неодноразово. Але церковники це не сприймають. Я обома руками „за“, якщо вчитель суспільної дисципліни, історії, громадянської освіти буде говорити приблизно так: багато релігій визначають етичні правила поведінки людини. Мусульманство каже таке, християнство — таке, юдаїзм — таке. І так далі. <…> Показати, які є можливі варіанти. І в контексті державної або комунальної школи дуже важливо, щоб це був не священник, а професійний викладач. Інша річ — якщо школа заснована релігійною організацією; вони там можуть пропагувати саме ідеали тої конфесії, яка її створила. Це їхнє право, яке гарантоване законом», — пояснив омбудсмен. 

«Якщо таке запровадили, це має бути виключно за згодою батьків. Більше того, якщо цей урок, наприклад, є в розкладі, а дитина або має іншу конфесію, або взагалі не хоче слухати церковника, — тоді школа має забезпечити для цієї дитини супровід. Ця дитина має бути під наглядом. Бо якщо йде урок, а дитина ходить невідомо де, хто за це відповідає? Школа. Тому школа має закласти в бюджет подвійну ставку для таких „релігійних“ уроків. І ще один нюанс. Школа є комунальним закладом, який існує на наші податки. Я як людина, яка має певні принципи, не хочу, щоб за мої податки дітям вкладали в голову будь-яку релігію. Бо це протизаконно», — резюмував Сергій Горбачов. 

 

Теги: 
християнська етика
Основи християнської етики

Книги

  •  історія, культура, контакти. Якубович М.М., Кралюк П.М., Щепанский
    Татари Волині: історія, культура, контакти
  • Українські просвітителі та Іслам. Соломія Вівчар
    Українські просвітителі та Іслам
  • Не заросте травою поле бою. Юнус Кандим
    Не заросте травою поле бою
  • З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії. Теймур Атаєв
    З історії геополітичної боротьби за території Росії, України, Білорусі та Балтії
  • Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі. Мохаммад Хашім Камалі
    Тадждід, іслях та цивілізаційне оновлення в ісламі
  • Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі. Бенауда Бенсаїд
    Слуга Бога й людства – спадок шейха Мухаммада аль-Газалі
  •  плацдарм для культурної реформи. Абдул-Хамід Абу Сулейман
    Світогляд Корану: плацдарм для культурної реформи
  • Сучасний підхід до Корану та Сунни. Під ред. Махмуда Аюба
    Сучасний підхід до Корану та Сунни
  •  авторитет Корану й статус Сунни. Таха Джабір аль-Альвані
    Відновлення рівноваги: авторитет Корану й статус Сунни
Всі книги

Лінк на джерело: https://islam.in.ua/ua/novyny-u-krayini/osvitniy-ombudsmen-derzhavni-shkoly-ne-mozhut-viddavaty-perevagu-yakiys-odniy