30 травня в соборній мечеті міста Константинівка, за підтримки ВАГО «Альраїд» і мусульманської релігійної громади «Джерело», відбувся обряд обрізання — який є давньою традицією, що починається до пророка Ібрагіма, і закріпленою в Сунні пророка Мухаммеда (та благословить їх Аллаг і вітає). На нього зібралися не лише мешканці міста, але й гості з інших населених пунктів, всього біля 200 осіб.
Супроводжували дітей на виконання цієї сунни не лише батьки і діди, але й матері, які за природою своєю завжди турбуються за будь-які медичні маніпуляції над їх чадами. Втім, приводів турбуватися серйозно не було: процедуру проводили кращі фахівці з Туреччини з дотриманням усіх необхідних санітарних норм.
У деяких громадах, згідно з існуючими традиціями, обряд обрізання є не лише наслідуванням прикладу Пророків, але й своєрідною ініціацією хлопчика як майбутнього чоловіка, якому в майбутньому нести відповідальність за свою сім'ю і родичів, і бути гідними продовжувачами роду і традицій своїх предків.
Старше покоління не приховувало радості за онуків: шановний Хасан був дуже щасливий, що цей припис релігії для його онуків виконаний, а шанований Равіль додав, що в цьому користь з точки зору елементарної охайності і медичних рекомендацій.
Після медичних маніпуляцій, малюків та їх батьків чекало пригощання.
Камран Джалілов, імам мечеті в Константинівці, роз'яснив богословське обґрунтування цієї медичної процедури: «Це частина шляху Пророка Мухаммеда, с.а.с, і шлях усіх мусульман, починаючи від Пророка Ібрахіма, а.с. Традиція обрізання крайньої плоті у хлопчиків існує із старовини і пов'язана вона з принципом Єдинобожності, яку проповідував пророк Ібрахім (мир йому). Згідно з Біблією, йому було веління від Бога: „Цей є заповіт Мій, якого ви повинні дотримуватися між Мною і між вами і між нащадками твоїми після тебе: да буде у вас обрізаною вся чоловіча стать. Обрізуйте крайню плоть вашу: і це буде знаменням заповіту між Мною і вами. Восьми днів від народження да буде обрізаний у вас у роду вашому всяке немовля чоловічої статі... і буде заповіт Мій на тілі вашому заповітом вічним. Необрізаний чоловічої статі, який не обріже крайньої плоті своєї, винищиться душа та з народу свого; бо він порушив заповіт Мій“ (Битіє, 17).
Ця процедура є заповіддю і в нашій релігії, і кожен мусульманин, якого всевишній обдарував сином, прагне провести йому процедуру „хітан“ (араб. „обрізання") як можна у більш юному віці, оскільки найлегше вона переноситься в дитинстві. Обрізання належить до речей, згідних з природою людини та її природної гігієни(„сунан аль-фітра“), — так само, як і укорочення волосся та нігтів, видалення волосся з пахв і з області геніталій“
Ісламські вчені по-різному трактують міру обов'язковості обрізання. Так, Аль-Хасан Аль-Басрі, імам Абу Ханіфа і деякі аліми (вчені) ханбалітської школи вважають обрізання сунною (рекомендованим). Проте, імам Аш-Шафі'ї, Малік, Ахмад, а також Аль-Авза' тощо, відносять його до категорії ваджиб, таким чином наближаючи його по важливості до фард (неухильному обов'язку). Із цього приводу корисно знати висловлювання імаму Маліка: «Хто не вчинить обряд обрізання, тому заборонено виконувати молитву в якості імаму (бути в молитві імамом)».
Зазначимо, що обрізання, будучи одним із важливих ісламських обрядів, не є строгим приписом для тих, хто приймає Іслам. В одній з фатв Ісламської ради Сінгапуру йдеться, що «обрізання є обов'язковим для всіх чоловіків-мусульман, проте не є умовою для прийняття Ісламу».
Людина може прийняти Іслам і без обряду обрізання, удосконалювати свій іман(віропереконання) молитвою й іншими релігійними обов'язками, підвищувати свої ісламські знання, читаючи Коран і мусульманську богословську літературу, відвідуючи зайняття. І коли вона відчує, що готова до обрізання, - вона може зробити його.
Власкор Віктор Камерістий
Посилання на тему: