Профорієнтування і тестування індивідуальних здібностей допомагає знайти відповідну професію, хобі для душі і просто дізнатися, в чому варто вдосконалюватися. Однак, як розповідають у Центрі тестування та розвитку «Гуманітарні технології», напрям профорієнтації в останні роки не розвивався:
— По всьому пострадянському простору профорієнтація не просто не розвивалася — вона взагалі зникла. Вона перестала фінансуватися і як напрям практично померла.
Однак, як стверджують в «Гуманітарних технологіях», коли прийшов час розвитку і потреби у фахівцях, виявилося, що немає можливості розпізнавати і готувати потенційних співробітників. Тому і виник Центр тестування і розвитку, де розроблені та успішно апробовані унікальні програми, які допомагають виявити і приховані можливості, і ту галузь докладання зусиль, в якій та чи інша людина буде найбільш успішною, затребуваною і, що важливо, отримуватиме не тільки адекватну матеріальну винагороду за свою працю, а й моральне задоволення від своєї діяльності.
Ісламський культурний центр м. Києва почав перейматися тим, щоб його відвідувачі змогли скористатися можливістю пройти відповідні тести з професійної орієнтації, і запросив фахівців Центру тестування і розвитку «Гуманітарні технології» на Дегтярівську, 25-а. Там протягом двох днів (22–23 липня) кожен охочий зміг пройти повне тестування особистих якостей і схильностей до того чи іншого виду діяльності за зниженою ціною: 200 гривень за людину замість 450–520. Різницю у вартості покривала Всеукраїнська асоціація «Альраід», що регулярно фінансує освітні проекти для вірян.
Як повідомляє офіційний сайт Асоціації, спеціальною пропозицією скористалися близько трьох десятків відвідувачів Ісламського культурного центру віком від 7 до 53 років. Тим, кому не вдалося пройти тестування, Асоціація надасть таку можливість ще раз, орієнтовно у вересні — стежте за нашими новинами!
Минулими ж вихідними учасників розділили на три вікові групи: 7–13 років, 13–18 років та старші 19-ти. У суботу співробітники «Гуманітарних технологій» працювали з молодшою групою: в присутності батьків в ігровій формі визначали особливості характеру дитини і сприйняття нею інформації. Психологи оцінювали сильні і слабкі сторони, «намацували» напрям, в якому маленька людина хотіла би розвиватися — це допоможе вибрати факультативні предмети, гуртки.
Батьки залишилися задоволені: зустріч допомогла дізнатися про дітей дещо нове і краще зрозуміти їхні устремління, спосіб налагоджувати контакт зі світом, причини деяких поведінкових звичок. Крім того, дорослим роздрукували рекомендації щодо особливостей навчання і соціалізації конкретної дитини, які можна надати класному керівникові та іншим викладачам для підвищення якості навчання.
З підлітками 13–18 років працювали наступного дня. Після комп’ютерного тестування та співбесіди психологи рекомендували учасникам найбільш підходящі професії. Дітям, які вже мріяли про конкретну сферу, де вони об’єктивно не сильні і не мають потрібних якостей, пояснювали, які прогалини в знаннях слід заповнити, які якості варто розвинути і, головне, як це зробити, щоб домогтися успіху на обраному шляху. Деякі проігнорували пораду прийти з батьками і брали участь в тестуванні самі, тому роздруківка результатів і рекомендацій стала у великій пригоді.
Дорослих чекав той самий тест, тільки в розширеній редакції: 5 блоків питань замість 3. У цій категорії учасників не всі шукали покликання. Багато хто вже досяг успіху в своїй справі, але прагне знайти додаткові вектори, щоб не зупинятися в саморозвитку. Кожен також отримав роздруківку з рекомендаціями, яку зможе вивчити сам або додати до резюме.