Влада і бізнес зацікавлені в туристах з арабських країн

Влада і бізнес зацікавлені в туристах з арабських країн
Арабські туристи в Україні
Влада і бізнес зацікавлені в туристах з арабських країн
Інфографіка: ТОП 20 відвідуючих Україну країн
Влада і бізнес зацікавлені в туристах з арабських країн
Влада і бізнес зацікавлені в туристах з арабських країн
22.12.2021
Оцініть статтю: 
(30 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Про наплив гостей з арабських країн ще влітку навперебій повідомляли готелі Києва, Львова та Буковеля. За словами представника ТК «Буковель» Володимира Юзюка, лише за травень-листопад цього року комплекс відвідали близько 30 тис. туристів із Саудівської Аравії та Катару. Засновник мережі готелів Ribas Артур Лупашко додає, що в деякі літні місяці частка арабських клієнтів у їхніх готелях сягала 40 %. 

Як пише сайт Delo.ua, за статистикою Держагентства розвитку туризму, із Саудівської Аравії Україну за рік відвідали близько 50 тис. осіб, з ОАЕ — 6 тис., з Оману — близько 3 тис., з Бахрейну та Катару — приблизно по тисячі. Тут треба вважати не на кількість туристів, а на її збільшення, а воно значне. З Саудівської Аравії до нас стали їздити частіше на 24 000 %, а з Оману майже на 6000 %. 

Серед причин напливу арабських туристів — закрита для громадян арабських країн Європа, спрощений візовий режим з Україною, наявність прямих авіарейсів до України. 

Є й інший фактор, який вплинув на популярність України серед арабських гостей цього літа — реклама наших курортів за кордоном. За словами голови Держагентства розвитку туризму Мар’яни Олеськів, відомство спільно з громадськими спілками організувало промотури для саудівських туроператорів, що презентували нашу країну таким чином, щоб вона зацікавила безпосередньо їхніх співгромадян. 

Судячи з контенту в TikTok, відгуків у TripAdvisor і літніх публікацій в арабських ЗМІ, туристам Україна припала до душі. Бахрейнське видання ALAYAM наводило слова Набіля Кансари, що відвідав Київ, Львів та Буковель: 

«У цій країні просто як у Швейцарії. Щоб досягти цього рівня, потрібно небагато зусиль. Але народ тут привітний, та ціни адекватні. З навколишнім середовищем та всім іншим теж гаразд».

Мухаммад аль-Масуд, який керує в Бахрейні туристичною галуззю, заявив, що тих, хто приїхав з України, вразило багато чого, природа та погода». За його словами, туристам подобається українська кухня: її вважають подібною до середземноморської, більше навіть до турецької. 

На TripAdvisor арабські туристи активно нахвалювали наші цікавинки: радили не пропустити похід до Києво-Печерської лаври, захоплювалися Музеєм національної архітектури та побуту (Пирогів) та навіть відзначили «пишну зелень» парку Федора Мершавцева у Кривому Розі. Також їх вразило Старе місто у Львові. 

 

Мандрівники з арабських країн бажані на будь-яких курортах, оскільки найчастіше відпочивають великими групами, високо цінують комфорт і згодні платити за нього. Експерти кажуть, що світові ринки борються за цих туристів: наприклад, країни Євросоюзу вкладаються в рекламні кампанії, стають спонсорами та партнерами подій в арабських країнах, запрошують місцевих журналістів і блогерів. 

Голова Держагентства розвитку туризму Мар’яна Олеськів розповідає, що середні витрати туриста з арабських країн становлять 2–3 тис. доларів. Якщо врахувати, що цього року нас відвідали близько 50 тис. мандрівників, сумарні надходження в галузь 2021-го були на рівні щонайменше 100 млн доларів.

Власниця Fairmont Grand Hotel Kyiv та Riviera House Єлизавета Юрушева розповіла, що у зв'язку з бумом арабських туристів доходи її готелів цього літа були справді добрі: 

«Звичайно, показники не зрівняються з періодом Євро-2012 чи з фіналом Ліги чемпіонів, але прибуток був стабільний: гості приїжджали цілими сім’ями та витрачали гроші не лише на проживання, а й на ресторани, SPA-послуги. Тобто прибуток отримала не тільки готельна галузь, а й ресторанна, а також торгова».

Що робить українська влада й бізнес, щоб залучити туристів з арабських країн? Бізнес відреагував на специфічного арабського клієнта майже миттєво: у містах і на курортах, де наплив відчувався найбільше — Київ, Львів, Буковель, — продавці сувенірів невдовзі навчилися вітатися з гостями арабською, а в місцевих ресторанах з'явилося відповідне меню з халяльними позиціями. 

«У країні була зроблена певна робота, щоб мандрівники залишилися задоволені поїздкою та приїхали до нас ще. Попрацювали над меню, щоб там були присутні зрозумілі арабським клієнтам страви; деякі переклали таблички арабською, інші навіть облаштовували біде в туалетних кімнатах під запит таких гостей», — каже заступник голови Комітету з туризму Торгово-промислової палати України Володимир Царук

Підлаштувалися під потреби арабських туристів та інші українські готелі. Наприклад, у готелях мережі Ribas перебудували свою роботу під клієнтів лише за тиждень. 

«Такі гості здебільшого курять, з огляду на це ми їм робили завжди апгрейди на номери з балконами. Для них важлива наявність гігієнічного душу в санвузлах. Ми подбали про те, щоб ці гості отримували номери, де є гігієнічний душ і балкони, а також додали в меню халяль. У номерах, де бронь була на гостей з Аравійського півострова, ми залишали Коран і зазначали напрямок на Мекку для молитов», — розповів засновник мережі Артур Лупашко.

У київських готелях Fairmont Grand Hotel Kyiv та Riviera House також відреагували на особливості арабських візитерів. 

«Специфіка таких клієнтів пов'язана з їхньою релігією та полягає в тому, що їм потрібні кімнати для молитов. Ми надавали їм килимки та запропонували спеціальні кімнати. А ще в нас завжди був персонал, який знає арабську мову. Якщо казати про арабську кухню — ми хочемо додати в меню їхньої страви», — розповідає Єлизавета Юрушева.

Готельєри та ресторатори наголошують, що, за словами їхніх гостей, Україна відкрилася їм із кращого боку. 

«Гостинна країна зі смачною їжею, комфортним кліматом та недорога проти звичних для них Альп», — передає слова клієнтів Лупашко. 

Багато хто справедливо зауважує, що бізнес зберігає клієнтоорієнтованість у будь-якому разі, а питання залучення туристів до країни перебуває більше в компетенції державних органів. Утім, держвідомства запевняють, що тренд помітили та роблять усе можливе, щоб Україна для арабських мандрівників залишилася серед пріоритетних місць відпочинку. 

«Ми вже посилюємо маркетингову кампанію, розширюємо рекламовану рекламу. Зняли й ще зніматимемо проморолики про туристичну Україну, які перекладемо й арабською мовою. Крім того, ми ведемо комунікацію з готельним і ресторанним бізнесом, що почав адаптуватися до нового туриста. Наприклад, інтегрувати меню, вивіски, покажчики арабською мовою. Наступного року плануємо ще більше розширювати географію, зокрема, орієнтуватимемося й на інші країни Перської затоки: Катар, Кувейт, ОАЕ тощо», — каже голова Держагентства розвитку туризму Мар’яна Олеськів.

Тим часом видання «Наші гроші» повідомляє, що Львівська облдержадміністрація вже подбала про зручність туристів із країн арабського світу. Виділено кошти на створення додатків для туристів зі східних країн: Саудівської Аравії, Бахрейну, Катару, Кувейту, ОАЕ, Ірану та Оману. Програма буде доступна арабською та англійською мовами. Кошти виділили в рамках Програми розвитку туризму та курортів у Львівській області на 2021–2025 роки.

У додатку буде інформація про цікаві місця, пам’ятки природи, медичний та оздоровчий туризм, активний туризм та гастрономія з акцентом на халяльну кухню. Туристи зможуть дізнатися про магазини, готелі, мотелі, оренду нерухомості чи автомобіля, послуги гіда. Також передбачена карта Львівщини, кнопка «Знайти мою локацію» та розділ «Підтримка» з функціями кол-центру, чат-бота або запитань-відповідей. На першій сторінці програми буде напис: «Вітаємо на Львівщині!» Програму розроблять до кінця цього року. 

 

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.