Сучасна Роксолана: як українка запустила соцмережу для мусульманок і отримала $40 тис інвестицій

Сучасна Роксолана: як українка запустила соцмережу для мусульманок і отримала $40 тис інвестицій
Сучасна Роксолана: як українка запустила соцмережу для мусульманок і отримала $40 тис інвестицій
25.06.2020
Оцініть статтю: 
(17 оцінки)
editor
Зображення користувача editor.

Українка Ася Акбаба прийняла іслам у 25 років і відчула на собі усі принади шлюбу з іноземцем. 

Протягом двох років життя в Туреччині дівчина стикалася з численними стереотипами, які пов’язані з традиціями східних країн і невіглаством окремих людей, але точно не з самою релігією. 

Тому після розлучення Ася повернулась до України та продовжує сповідувати іслам. А щоб допомогти мусульманкам самореалізуватися — створила платформу, куди вже залучила $40 тисяч інвестицій. Ми дізналися, як їй це вдалося і чи є перспективи у незвичайного стартапу.

Одного разу я натрапила на історію з Корану…

— Я народилась в Україні та з народження була християнкою. П’ять років тому будувала кар’єру маркетолога в Києві. Тоді я переживала духовну кризу, оскільки з дорослішанням відповіді православ’я перестали задовольняти мої духовні питання. 

Одного разу натрапила на історію про Мар’ям і Ісу, персонажів Корану, в яких впізнала християнських Марію і Ісуса. Дуже здивувалася присутності знайомих персонажів там, зацікавилася і почала вивчати глибше. Тоді я зрозуміла, що іслам мені дуже близький, оскільки дає відповіді на багато важливих для мене питань.

Батьки прийняли такий вибір і підтримали мене.

— Я виросла в родині, де з дитинства прищеплювалися право вибору і почуття відповідальності за нього, це зберегло відносини з сім’єю. Звичайно, спочатку батьки не були в захваті від мого рішення, але були впевнені, що це тимчасове захоплення. Однак, бачачи силу переконань, згодом прийняли мій вибір і підтримали мене.

Вийшла заміж та потрапила в сім’ю, де несправедливо ставляться до жінок

— У 2015 році я вийшла заміж за турка, який не був практикуючим мусульманином і два роки прожила в Туреччині. Там я потрапила в сім’ю, де чоловіки, які слідують місцевим традиціям, несправедливо ставляться до жінок. 

На той час я вже була знайома з ісламом. Проте умови життя, в які я потрапила (зокрема, обмеження прав жінок: як моїх, так і оточуючих), не мали практично нічого спільного з релігією, яку я вивчала і приймала. 

Саме блог в Instagram сприяв зародженню ідеї про платформу

— У 2017 році я створила особистий блог для мусульманок про самореалізацію без шкоди для сім’ї. Я розповідала про свій особистий досвід турецької невістки, вимушеної жити згідно з традиціями сім’ї та контактувала з великою аудиторією російськомовних мусульманок з усього колишнього СНД. 

Разом з тим паралельно працювала на фрілансі інтернет-маркетологом, писала статті і вела курси для мусульманок. Мої онлайн-курси проходили дівчата з різних країн. Я відчувала шалений відгук і розуміла, що масштаб проблеми величезний: обмежений доступ до сучасної освіти та порушення прав жінок через народні традиції. 

Тоді замислилася про те, що невеликих особистих курсів замало. Тож почала мріяти про створення великого ресурсу для мусульманок, який надасть можливості для самореалізації без необхідності йти на компроміс з релігією.

Я хотіла об’єднати мусульманок всього світу на халяльній платформі для спілкування, обміну знаннями, співпраці та іншої активності, яка приведе до саморозвитку жінок в комфортній атмосфері в рамках ісламу.

Повернулась в Україну та запустила платформу.

— Згодом я розлучилась з чоловіком та повернулась до України, де продовжила дотримуватися ісламу і почала носити хіджаб. Протягом останніх двох років я займалася бізнес-консалтингом, створювала маркетингові та бренд-стратегії. Проте думка про платформу для мусульманок мене не залишали. 

Тривалі сімейні проблеми змусили відкласти ідею про платформу. Проте навесні 2019 року я подумала: “Зараз або ніколи!”. Тоді й почалася розробка “Аманатінфо”. Моя освіта і попередній досвід стали в пригоді під час складання бізнес-плану. І вже наприкінці серпня того ж року платформа запрацювала. 

На старті в команді були головна редакторка, розробниця і дизайнерка. Останні не були мусульманками. Розробка прототипу платформи коштувала мені близько чотирьох тисяч доларів власних коштів. Сьогодні в основній команді вже 15 осіб та волонтерів — більше 35. Всі члени команди — жінки, більшість з них — мусульманки.

Що стосується монетизації, то соціальна мережа є частиною загальної онлайн-платформи. Проєкт уже почав монетизуватися за допомогою продажу навчальних курсів на платформі.

Чоловікам не можна користуватися платформою, але саме чоловік проінвестував проєкт.

— Наш інвестор — правовірний мусульманин і для нього цілком природній такий поділ. Інвестори вкладають не лише, коли проєкт потрібен чи доступний для них. Наш проєкт має потенціал для розвитку і потребу в ньому з боку цільової аудиторії. До того ж я провела детальний розрахунок і дослідження ринку в бізнес-плані. Тому ознайомившись з даними, інвестор погодився вкласти кошти в нього.

Гроші від інвестора повинні бути халяльними

— Інвесторів шукала на стартап-заходах та писала заявки в акселератори. Для нас було важливо походження інвестицій — гроші повинні бути халяльними. 

Тому інвестора вдалося залучити вже на п’ятому місяці роботи проєкту в демо-версії. Ним став бізнесмен з Єгипту, компанія якого займається машинобудуванням і робототехнікою. Інвестор вклав в проєкт 40 тисяч доларів. 

“Аманатінфо” відрізняється від уже наявних соцмереж.

— Соціальна мережа “Аманатінфо” пристосована під особливості мусульманок. Наприклад, реакції на пости відповідають мусульманським вигукам, такими як ІншАллаг, МашАллаг та іншими. Також незабаром плануємо запустити вбудований конструктор аватарок, адже представниці ісламу не хочуть ділитися власними фото.

Є й інші відмінності від популярних соцмереж: хронологічна стрічка новин та вбудований планер для кожного акаунту, а також спільний — в групах. Профілі користувачів діляться на декілька типів, в залежності від виду діяльності на платформі. Звичайні користувачі дивляться новини, читають статті, спілкуються з подругами, автори — пишуть статті, лектори — ще й ведуть курси та воркшопи.

Не мусульманки можуть стати частиною ком’юніті, а чоловіки — ні

— Мета нашої платформи — створити затишну та довірчу атмосферу. Тому чоловікам не бажано відвідувати платформу, адже мусульманки почувають себе більш комфортно в суто жіночій компанії. Проте жінки інших конфесій можуть стати частиною нашого ком’юніті. Вже зараз серед наших читачок є християнки, яким серед іншого цікаво дізнаватись новини ісламського світу.

— За перші півроку сайт відвідали понад 12 тисяч осіб без вкладень в маркетинг з нашого боку. Проте вже зараз на платформі 33 тисячі користувачів, 10 тисяч підписниць в Instаgram, а в соцмережі зареєструвались понад 2 тисячі дівчат. 

Окрім повсякденної активності користувачок соцмережі, зараз проходять групові активності онлайн. Наприклад, під час Рамадану (24 квітня – 24 травня — ред.) відбувалися спільні читання Корану, приготування іфтара (вечеря під час Рамадану), цикл розповідей про знаменитих жінок ісламу. Ці дії булі спрямовані на те, щоб допомогти мусульманкам провести Рамадан вдома, у зв’язку з пандемією коронавірусу. Зазвичай цей місяць наповнений зустрічами та святкуваннями, тому зараз ми підтримуємо відчуття свята та спільності онлайн.

Далі плануємо розвивати освітню складову та створити мобільний додаток.

— Як і будь-який інший стартап, проєкт “Аманатінфо” має бізнес-план, відповідно до якого планується розвиток проєкту в кількох напрямках. Найближчим часом ми плануємо приділити більше уваги розвитку освітньої складової та соціальної мережі.

Поки соцмережа працює в демо-версії, тому в планах — її поглиблена розробка та створення мобільного додатка. Зараз же платформа працює в веб-форматі, однак адаптована і під мобільні пристрої.

Матеріал з сайту #ШОТАМ.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.