Іслам у Країні сонця, що сходить

1
26-річний Кубо-сан молиться у маленькій мусолла, яка знаходиться у сільськогосподарському районі Саітама, за дві години їзди від Токіо.
04.12.2009
Оцініть статтю: 
(183 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Мало кому відомо, що у Країні сонця, що сходить є мусульмани японської національності.

Щодня азан звучить у п'ятдесяти мечетях і майже ста «мусолла» - молельных залах - розташованих у різних куточках цієї переважно буддійської країни.

26-річний Кубо-сан молиться у маленькій мусолла, що знаходиться у сільськогосподарському районі Саітама, за дві години їзди від Токіо.

Кубо - єдиний етнічний японець, що відвідує мусолла, побудовану 15 років тому робітниками з Бангладеш.

«Я народився у простій японській родині, - розповідає він. - Мені не було прищеплено сильне релігійне почуття».

Виховання, яке одержав Кубо, дозволяє судити про світогляд і відношення до життя більшості японців, вихованих у дусі древньої релігії синто.

Традиційна релігія Японії - синтоїзм, будучи древньою політеїстичною релігією, основана на анімістичних віруваннях і поклонінні силам природи.

Синтоїсти не знають писань або священних текстів, не мають свого духівництва, і використовують шаманізм і гадання для пізнання невідомого.

Після другої світової війни, коли японський імператор був змушений відмовитися від статусу «живого бога», синтоїзм занепав.

Хоча багато істориків вважали, що японці втратили свою віру, останні дослідження показують, що близько 85% населення як і раніше заявляють про прихильність своїм релігійним переконанням, а саме синтоїзму і буддизму.

Особливе значення

Вперше про іслам Кубо почув ще на уроках історії у школі.

«Хоча мені вдалося дізнатися дуже мало, це вразило мене до глибини душі».

У міру дізнавання, його інтерес до ісламу продовжував зміцнюватися, але думки про звернення прийшли до нього тільки після зустрічі з мусульманськими емігрантами.

«Ми, мусульмани, робимо молитву п'ять разів на день у напрямку Мекки. У молитві ми бажаємо миру і благословення пророкові Мухаммаду (мир йому і благословення). У Мецці він народився і почав проповідувати іслам. Тому для мусульман поїздка у Мекку має особливе значення. Я пишаюся тим, що цього року мені випала нагода поїхати туди для здійснення мого першого у житті хаджу».

Перший крок

Але ще п'ять років тому паломництво Кубо було б неможливим.

Реда Кенаві приїхав у Японію з Єгипту, коли йому виповнилося двадцять років. Працюючи у туристичному агентстві, він вирішив створити власну фірму, яка б спеціалізувалася на організації хаджу для мусульман з Японії.

Мусульман у Японії небагато, тому вони міцно тримаються один одного.

«Всі мої колеги називали мене божевільним, коли я в перший раз почав готуватися до хаджу», розповідає Кенаві. Не дивно, адже для того, щоб справа окупилася, на неї повинен бути попит, значить потрібно, щоб мусульмани пішли в його агентство.

«Але я говорив, що хтось повинен почати, хтось повинен зробити перший крок...»

Це було складне завдання, особливо важко було налагодити зв'язки з офіційними організаціями у Саудівській Аравії, які заявляли, що ніколи не чули про мусульман з Японії.

«Я говорив їм, що я японець, у мене японське громадянство, я представляю Японію і хочу привезти японських прочан у Мекку. Але вони не вірили, вважаючи мій паспорт підробленим, тому що я дуже схожий на єгиптянина».

Гордість і щастя

Кенаві все-таки домігся того, щоб відправляти прочан з Японії у Мекку, і за п'ять років його турагентство стало шанованою фірмою - однією із двох, що мають офіційний дозвіл саудівської влади на організацію хаджу для японських мусульман.

З кожним днем число мусульман, що користуються послугами його агентства, зростає. Але найбільшим досягненням він вважає збільшення місцевої мусульманської громади за рахунок корінних японців.

«Зараз наша громада на 90% складається з іноземців і на 10% - етнічних японців. Я мрію, щоб було навпаки: 90 або навіть 99% корінних японців і тільки 1% іноземців».

До 2006 року, коли він прийняв іслам, 36-річний Абдулла Такі, працював у пірсінг-салоні. Його перший хадж відбувся у 2007 р.

«Для мене значення поїздки у Мекку полягає не в тому, щоб побачити Каабу, а в тому, щоб відвідати дім Всевишнього, зустрітися з Ним», розповідає він.

«Відразу після прильоту ми поїхали у Медину, а вже потім у Мекку... Коли я почув оголошення, що ми приземлилися, я не міг стримати сліз».

«Я переживав почуття гордості і щастя і був глибоко зворушений».

Товариство

Так само як для Кубо, для Такі спілкування з мусульманами почалося з іммігрантської громади.

Щоп'ятниці мусульмани з Туреччини, Близького Сходу, Середньої Азії, Китаю, Індії, Пакистану, Індонезії, Бангладеш, Малайзії і Японії разом моляться у токійській мечеті Камі, що побудована за зразком знаменитої Блакитної мечеті у Стамбулі.

Офіційна кількість японців за народженням, що прийняли іслам, не підраховувалася. За деякими даними їх близько десяти тисяч, що становить майже десяту частину мусульман, що проживають у країні.

Громада настільки мала, що з радістю приймає нових учасників, які у свою чергу швидко переймаються духом пануючого тут товариства.

73-літній Хігуч-сан прийняв іслам понад 45 років тому. Махмуді Саіто 63 роки, вона стала мусульманкою 30 років тому. Обоє прекрасно знають, наскільки важко, часом, бути мусульманином у Японії.

Коли Хігуч і Саіто приймали іслам, на всю Японію було лише дві мечеті.

«Було дуже складно. У нас, японців, своя власна культура і традиції, тому досить важко молитися п'ять разів на день і цілий місяць дотримуватися посту», говорить Хігуч.

Саджаючи насіння

Саіто зробив хадж уперше. У складі групи, яку Кенаві віз у Мекку, 120 прочан - сім з них були японці за національністю, які робили хадж уперше.

Він сподівається, що з кожним роком їхня кількість буде збільшуватися.

«Ті, хто саджають насіння і стежать за сходами, знають, що вони або гинуть, або з них виростають великі дерева, тінь яких накриває все навколо... Зараз дерево ще не виросло і зламати його дуже легко», говорить він.

«Але мені здається, що стараннями всіх мусульман через 10 або 20 років, коли мене, можливо, тут не буде, у Японії з'явиться своя організація, на зразок міністерств хаджу, які існують у Сінгапурі або Індонезії».

За матеріалами aljazeera.net (переклад «Іслам для всіх»)

Посилання на тему:

Японський вчений перетворився на арабського каліграфа

Нові мусульмани Японії

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.