Оглядач глянцевого журналу Vogue Ліана Сатенштайн опублікувала статтю, в якій розповідає про демонстрацію та зйомку національного кримськотатарського жіночого одягу, що відбулася в одній із київських студій. Говорячи про подію, журналіст згадує і відомі трагічні дати в історії кримських татар (і сталінську депортацію 1944 року, й окупацію Криму Росією в 2014 році), що вплинули на збереження етнографічної спадщини.
Чотири жінки постали перед очима глядачів на показі в київській студії в етнічному одязі кримських татар. Моделі, одягнені у свої національні костюми для зйомки, — кримські татарки, представниці тюркської мусульманської етнічної групи, яка жила в Криму щонайменше з XIII ст.
Як і більшість традиційних костюмів, одяг кримських татар має багату, давню історію. Серед чотирьох жінок — дизайнер Едіє Карімова, родом з міста Євпаторія. Вона була одягнена у червоне жакардове плаття і каптан, який схожий на той, що її прабабуся носила більше століття тому. Сестра Едіє, Аліме, постала з традиційною зачіскою — безліччю розсипаних по плечах тоненьких кісок, символом незаміжньої жінки у кримськотатарській культурі. Ельнара Абдуллаєва, інструктор з танців, була одягнена в оксамитове плаття із золотою вишивкою і зелену феску. А модель Евеліна Мамбетова вбралася в алтин фес (феску, розшиту золотими монетами) і кокуслюк, нагрудник із золотих монет.
З’ясувалося, що знайти традиційний одяг кримських татар було не
Як повідомляє автор матеріалу, багато кримськотатарського одягу було знищено або втрачено після трагічної депортації кримських татар у травні 1944 року за наказом Йосипа Сталіна.
Незважаючи на те, що зараз жінки теж переживають свого роду вигнання (анексію Криму), кримські татарки намагалися зберігати гарний настрій. У студії вони, здавалося, черпали силу, надягаючи ці традиційні костюми, які повертали спогади дитинства.
— Кримські татари дуже доброзичливі люди, — розповіла Евеліна Мамбетова. — Незалежно від ситуації, кожен завжди підтримує один одного у тяжкі і щасливі часи.