Вперше українка була визнана найкращим борцем з тютюном у світі. Наталя Торопова отримала нагороду імені Джуді Вілкінфілд за внесок у боротьбу з тютюном в Україні та світі. Нагорода стала визнанням того успіху, якого досягла Україна протягом останніх років у зменшенні рівня куріння.
Нагорода імені Джуді Вінкілфілд заснована Кампанією «За майбутнє дітей без куріння» у 2008 році та має на меті відзначити найкращого борця з тютюном у світі, який, як свого часу і Джуді Вінкілфілд, засновниця «Кампанії за майбутнє без куріння», зробив величезний внесок у боротьбу з курінням та надихав на це інших, пише «Громадський простір».
«Визначаючи переможця цього року, ми не могли залишити поза увагою ту вирішальну роль, яку відіграла пані Торопова у впровадженні багатьох антитютюнових заходів, а також в прийнятті низки важливих законів в Україні, - каже Метью Мейерс, президент кампанії «За майбутнє дітей без куріння». - Україна лише за кілька років стала прикладом для своїх сусідів у боротьбі за зменшення шкідливого впливу тютюну».
Наразі Наталя обіймає посаду директора та є співзасновником регіонального центру «Життя» - громадської організації, заснованої 2009 року, головною метою роботи якої є впровадження заходів, спрямованих на подолання тютюнової епідемії в Україні.
За останні 3 роки, завдяки рішучим діям громадськості, в Україні на 40% відсотків були підняті акцизи на тютюн, що залучило додаткові мільярди в бюджет та зробило сигарети менш доступними для дітей. Робота пані Торопової та її колег сприяла прийняттю закону про обмеження реклами тютюнових виробів, який також зобов’язує тютюнові компанії з 2011 року друкувати картинки-попередження на пачках сигарет.
«Ще кілька років тому, коли вплив тютюнових компаній на українську політику був величезним, такі зміни здавалися майже неможливими, - каже сама володарка нагороди Наталя Торопова. – Але за нами була правда, і вже сьогодні ми бачимо, що рішуча позиція громадськості та фахова антитютюнова робота принесла свої результати. Так, за даними КМІС, якщо в 2005 р. курило 62% усіх чоловіків, то наприкінці 2009 р. – 47%, у жінок зменшення за цей період з 17% до 7%. Суттєве зменшення куріння у 2009 році зафіксовано і Держкомстатом.
«Кампанія за майбутнє без куріння» - це частина Ініціативи Блумберга зі скорочення вживання тютюну, яка працює з урядами і неурядовими організаціями для просування і здійснення суспільних програм зі скорочення куріння.
За матеріалами сайту «Громадський простір»
Посилання на тему:
Українські вузи звільнюються від тютюнопаління
Попри новий закон, реклама тютюну та алкоголю нікуди не зникла
З 1 січня 2010 року заборонена реклама алкоголю та тютюну у друкованих ЗМІ