Українських дітей долучатимуть до традиційних духовних цінностей

1
Діти в Україні повинні мати змогу долучатися до «традиційних духовних цінностей, притаманних українському народові», на відміну від інколи вкрай розпусних поглядів, зокрема пов’язаних із беззаперечним схваленням одностатевих відносин, які вже сьогодні нав’язуються учням у деяких країнах Європи.
26.02.2010
Оцініть статтю: 
(292 оцінки)
oksana
Зображення користувача oksana.

Громадська рада при Міністерстві освіти і науки України з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями схвалила програму духовно-морального виховання дітей дошкільного віку, розглянула питання про шляхи більш ширшого запровадження факультативного викладання «Основ християнської етики», а також розкритикувала зміст та методику викладання програм зі статевого виховання у школах України.

У ході засідання, яке відбулось 23 лютого у приміщенні Міносвіти під головуванням народного депутата Володимира Марущенка, члени Громадської ради ознайомились з програмою духовно-морального виховання дітей дошкільного віку, успішно апробованою протягом останніх десяти років у дошкільному навчальному закладу №4 м. Южне Одеської області. Презентований досвід виховання у дітей високих моральних якостей вже використовується за згодою батьків і в інших дошкільних закладах та знаходить підтримку також серед вихователів та педагогів.

Громадська рада при Міносвіти ухвалила рішення про підтримку представленої програми духовно-морального виховання у дошкільних навчальних закладах, розробленої при підтримці Національного університету «Острозька академія». Учасники засідання також звернулись до Міністерства з проханням присвоїти цій програмі належний гриф та надати сприяння у використанні подібних програм на всеукраїнському рівні.

«Добре, що діти з раннього віку вчаться розрізняти добре і погане», – заявив під час обговорення єпископ Євстратій (Зоря), представник Української Православної Церкви Київського Патріархату.

На його думку, діти в Україні повинні мати змогу долучатися до «традиційних духовних цінностей, притаманних українському народові», на відміну від інколи вкрай розпусних поглядів, зокрема пов’язаних із беззаперечним схваленням одностатевих відносин, які вже сьогодні нав’язуються учням у деяких країнах Європи.

Викладання «Основ християнської етики»

У продовження цієї тематики Громадська рада розглянула питання про шляхи більш ширшого запровадження предметів духовно-морального спрямування, а саме «Основ християнської етики», за участі обласних та міських управлінь освіти. На засіданні було зазначено, що на сьогодні викладання цього предмету здійснюється лише у 30% шкіл України, найменше – у Луганській, Харківській, Полтавській, Сумській та кількох інших областях.

Говорячи про предмет «Основи християнської етики» та інші подібні, присутні представники Церков зазначили, що мова йде саме про факультативне викладання за попередньою згодою батьків. Такий підхід дозволяє не допустити нав'язування християнських цінностей дітям з сімей, в яких сповідується інша релігія. У зв'язку з цим Громадська рада вирішила довести до відома віруючих батьків відповідне роз’яснення Міносвіти про те, яким чином вони можуть реалізувати своє право на те, щоб у класах, де навчаються їх діти, могли викладатись предмети духовно-морального спрямування.

Пропаганда презервативів у школах – стимул до розпусти

У ході засідання також було порушено питання про зміст та методику викладання програм зі статевого виховання у школах України. Представники Церков висловили занепокоєння тим, що під час таких уроків найчастіше учнів лише закликають користуватись презервативами, проте в основу шкільного виховання не ставляться питання відповідальної поведінки та дошлюбної стриманості. Також була представлена інформація про реакцію подібної Громадської ради при МОЗ України на масову безкоштовну роздачу презервативів студентам столичних вищих навчальних закладів у рамках акції «Життя заради життя».

На думку представника союзу Церков п’ятидесятників (ЦХВЄУ) Лариси Оніщук, така нова інформація для дітей підліткового віку лише стимулює їх до розпусти, адже вчителя занурюють їх у сферу, з якою вони ще не обізнані. Концентрація уваги учнів на презервативах має негативний вплив на них та найчастіше надає стимул до практичних дій, провокуючи ранній початок статевого життя.

Єпископ Євстратій (Зоря) у свою чергу відзначив, що пропаганда презервативів у школах та вищих навчальних закладах у найменшій мірі є засобом профілактики ВІЛ/СНІД, проте насамперед є цинічним комерційним ходом, який має на меті отримання прибутків від продажу цих засобів контрацепції. За його словами, так звані «просвітницькі акції» та пропаганда «безпечного сексу» зухвало руйнують у молоді будь-які моральні перестороги, оскільки їм нав’язується думка про те, що вони нібито повністю захищені від ВІЛ/СНІД та можуть робити будь-що, маючи лишень презерватив.

За результатами обміну думками було вирішено предметно розглянути ці проблемні питання на наступному засіданні Громадської ради при Міносвіти з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями.

За матералами ІРС

Посилання на тему:

У Сімферополі проходить конференція, присвячена духовно-моральному вихованню молоді

Громадська рада Міносвіти розглянула питання викладання духовно-моральних курсів у школах

За викладанням у школах Криму основ православної й ісламської культури встановлять контроль

Кримськотатарські педагоги стурбовані введенням курсу «етики ісламу» виключно в школах для кримських татар

Питання виховання молоді стало темою науково-практичної конференції, проведеної в Криму

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.