У рамках святкування Дня науки 4 червня в Ісламському культурному центрі м. Сімферополя відбувся науковий круглий стіл «Взаємовплив культур як фактор міжетнічної і міжконфесійної злагоди у Криму». Захід зібрав кандидатів і докторів наук, викладачів місцевих ВНЗ та ісламознавців.
Пошук шляхів взаємодії — неминучий і необхідний
На початку зібрання Директор кримського наукового центру ісламознавства Айдер Булатов підкреслив зусилля ВАГО «Альраїд», що робляться на шляху налагодження зв'язків з немусульманським суспільством.
«Надмірний динамізм подій, що відбуваються в Ісламі, і маса коментарів, найчастіше не зовсім професійних через прагнення до сенсації, викликали необхідність вислухати і спробувати зрозуміти думку представників Ісламу, а не користуватися інформацією з третіх рук», — вважає вчений.
З боку організаторів на заході був присутній голова ВАГО «Альраїд» у Криму Алі Мохаммад Таха, який пояснив, що релігія Ісламу не сприймає крайнощів, екстремізму і свавілля. «Ми закликаємо до мирного співіснування народів і представників різних культур, що населяють півострів, і прагнемо до зміцнення миру і злагоди в нашому суспільстві», — сказав він.
Знаючий помірність, усвідомлює свою громадську відповідальність
Також від імені приймаючої сторони з доповіддю виступив голова ревізійної комісії «Альраїд» магістр шаріатських наук Сейран Арифов. Свій виступ шейх почав з докладного роз'яснення поняття «васатийя» (ар. «середина»), а потім розповів про заклики до помірності і рівновазі у міжконфесійних відносинах, що містяться в Корані і Сунні.
«Істина (якнайкраще, правильне) в реальності практично завжди знаходиться між крайнощами, які представляють собою помилки, омани і брехня», — сказав він.
Крім того, доповідач висвітлив для присутніх обов'язки мусульманина у відношення держави, з урахуванням його релігійної ідентичності. Він підкреслив, що повага влади та верховенства закону є обов'язком мусульманина, у відповідності з суспільним договором, в якому він добровільно бере участь. Мусульманин повинен виконувати свій обов'язок по відношенню до суспільства і країни, в якій він живе, але також виступати проти несправедливості або злочинів у цьому суспільстві.
За словами шейха Сейрана Аріфова, мусульманин, який прагне до рівноваги в житті, засуджує радикальні течії і екстремізм як помилкові. «Золота середина, помірність, рівновага, це і є ісламський фундаменталізм», — зазначив він.
Знання — безпека і спокій
На завершення круглого столу, Саїд Ісмагілов, президент «Українського центру ісламознавчих досліджень» і муфтій Духовного управління мусульман України «Умма», звернув увагу присутніх на те, що суспільство повинно бути зацікавлене в освіті мусульман щодо їх релігії, оскільки це єдиний шлях в боротьбі з екстремізмом і радикалізмом.
«Єдиний засіб боротьби з цим — освіта. Адже мусульманина, який добре знає свою релігію, неможливо "обробити" і ввести в оману. Зверніть увагу, що радикальні проповідники обирають собі в якості аудиторії мусульман, які свою релігію практично не знають — ця публіка не перевіряє ще раз їх слова на відповідність достовірним богословським джерелам, їй можна вселити що завгодно» — вважає Саїд Ісмагілов.
За підсумками зустрічі голова кримського відділення ВАГО «Альраїд» Алі Мохаммад Таха зазначив, що спілкування пройшло плідно та подібні обговорення потрібно проводити регулярно. «Крим є домом для представників різних національностей і конфесій. Щоб таке сусідство було джерелом блага для всіх нас — треба відійти від стереотипів та зробити кроки назустріч один одному. Свідомі мусульмани прагнуть до миру і гармонії зі своїми сусідами», — підкреслив він.
Джерело: arraid.org
Посилання на тему:
Вчені уми п'яти країн прояснили процеси релігії та геополітики на конференції в Криму
У Криму пройшла жіноча конференція, присвячена вихованню дітей в Ісламі
Мусульмани Одеси розбиралися в принципах васатийі
Естетичний розвиток дитини як запорука здорового сучасного суспільства