Муфтій Саід Ісмагілов: «Той, хто прощає, того простить Бог»

1
"Усевишній Господь каже, що він заборонив несправедливість Собі і він заборонив несправедливість нам. Коли зникає справедливість, настає епоха гріха" - Саід Ісмагілов.
21.02.2014
Оцініть статтю: 
(427 оцінки)
oleg
Зображення користувача oleg.

Журналіст газети "День" дізнавалась про важливість прощення, чому в діалозі між духовенством та суспільством саме воно посідає особливе місце.

Шейх Саід ІСМАГІЛОВ, муфтій Духовного управління мусульман України «УММА»:


— Мусульманське вчення про прощення в багатьох елементах близьке до іудео-християнскої традиції, оскільки іслам, християнство та іудаїзм дуже близькі. Проте слушно зауважити, що в кожної релігії є свої особливості. Наприклад, у нас у Корані підтверджується старозавітний текст, де Господь каже, що дозволено відплату «око за око, зуб за зуб». Це старозавітне правило лягло в основу іудейської релігії. Якщо ми подивимося на християнство, ми побачимо акцент на прощенні. Щодо ісламу, ми приймаємо серединну позицію між цими двома релігіями. У нас у Священному Корані йдеться про те, що вірним дозволено відплату «око за око, зуб за зуб», але якщо вірний простить, це буде краще для нього. Ось тут дуже важливий богословський момент: по-перше, варто простити, тому що це краще, бо прощення — дуже висока і велика риса для людини. У нас йдеться про те, що той, хто прощає, того простить і Бог. Пророк Мухаммад сказав: «Не помилує Аллах того, хто не виявляє милосердя до людей. Виявляйте милосердя до тих, хто на землі, і вас помилують на небесах». Якщо ми прощаємо образу, завдану нам, то Всевишній Господь теж нас за це прощає. По-друге, іслам зберігає старозавітний припис, в якому дозволяється відплата. Для чого це зроблено? Для того щоб людина не стала затятим злочинцем і не вчиняла злочину, постійно виправдовуючись тим, що її простять. Коли один раз людина згрішила, завдала шкоди іншій людині, її доречно простити. Але людина може відчути вседозволеність і безкарність і знову порушувати права інших, вчиняти гріхи та злочини.


Іслам робить особливий акцент на справедливості. Справедливість — це одна з вищих божественних цінностей, які дано людям. Усевишній Господь каже, що він заборонив несправедливість Собі і він заборонив несправедливість нам. Коли зникає справедливість, настає епоха гріха. Зараз, коли духовні лідери роздумують, яким чином зберегти мир, ми — мусульмани, стоїмо на тому, що все потрібно вирішити по справедливості. Складається цікава ситуація — з боку влади, силових структур, по суті, нікого не покарано за побиття, за вбивство людей, за втрату майна, втрату частин тіла. Людське єство так влаштоване Богом, що воно вимагає справедливості. Забери в людини справедливість — вона буде забитою істотою, безправною, озлобленою і нещасною. Для того щоб зберегти мир і добробут у країні, необхідно суворо дотримуватися справедливості. Поки не буде справедливого покарання, в душах людей не буде спокою. Більшість людей не можуть заспокоїтися, через те що вони не побачили справжнього правосуддя, коли невинних відпущено, винних — покарано, права — відновлено. Дайте людям справедливість!


Перший крок має зробити той, хто почав, відповідно, друга сторона теж повинна зробити крок назустріч. Якщо людина просить пробачення, а водночас продовжує вчиняти злочини, це не є проханням про прощення, це хитрість, чи лицемірство, чи обман. Я б не хотів, аби подумали, що я когось звинувачую, я не суддя. Я лише як імам (мусульманський священнослужитель) даю поради, яким чином досягти миру, прощення та злагоди.


Юліана ЛАВРИШ
газета "День"

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.