Конкурси й вікторини, показ традиційного жіночого вбрання мусульманських народів, слайд-фільми про успішних мусульманок, що не зраджують хіджаб, демонстрація головних уборів жінок немусульманського світу — саме так відзначили Всесвітній день хіджабу в київській гімназії «Наше майбутнє».
Програму для дівчат підготували Сабрін Груданова, Мар’ям Гудзь і Ширін Катба, що й виступили в ролі ведучих. Вони розповіли присутнім про історію Дня хіджабу, чому до його святкування долучилися й немусульманки з понад ста країн світу, нагадали про те, що треба поліпшувати обізнаність співгромадян із хіджабом і з тим, що мусульманки покриваються через свої переконання, через свою віру.
Розповіді та інтерактивне спілкування з аудиторією чергувалися з вікторинами, конкурсами, іграми. Наприклад, дівчаткам запропонували поділитися на команди й спробувати на швидкість убрати в хустку повітряну кульку — деякі команди встигли не лише вив’язати хустку, а й намалювати кульці личко. Старшокласниці змагалися в тому, чия команда складе найбільше слів із літер слова «праведник»; гімназистки середніх і молодших класів намагалися засобами пантоміми відтворити такі слова й поняття, як Коран, хадж, молитва, вуду (обмивання), хіджаб, іфтар, сивак тощо — і щоб члени команди відгадали, про що йдеться.
Як бачимо, Всесвітній день хіджабу, покликаний спонукати жінок-немусульманок виявити солідарність із мусульманками, що зазнають подекуди утисків і дискримінації через хіджаб, дозволило дівчатам-мусульманкам ще раз перевірити знання своєї релігії, а присутнім немусульманкам — дізнатися про деякі факти з історії Ісламу. Зокрема, саме таку мету мав конкурс, де дівчата змагалися у відповідях на мусульманський тест, розділившись на шість команд. Кожна команда отримала стос карток з варіантами відповідей на однакові питання: «Як звали дружину фараона, що знайшла кошик із малям — пророком Мусою (мир йому)?»; «Хто з пророків мав дар спілкування з тваринами та джинами?»; «На скільки течій, згідно з хадисами, поділяться мусульмани?»; «Як звали сподвижника Мухаммада (мир йому і благословення) — великого полководця, що не програв жодної битви?». Шукали відповіді й на інші запитання: перше слово Корану, явлене Пророкові (мир йому і благословення); вік, у якому дружина Пророка Хадіджа покинула цей світ; яким із запропонованих слів ще називають Коран; хто з пророків заговорив, щойно народився; як звали першу дитину, що прийняла Іслам; хто перший повірив у неймовірне знесення й чудесну подорож Пророка (мир йому і благословення); яку суру називають «Матір’ю Корану», а яку — його «Серцем»; як називається сура, зіслана після того, як Пророк (мир йому і благословення) відвернувся від сліпого?..
Під час заходу згадували й про мусульманок, що їм хіджаб не завадив досягти успіхів. Окрім засновниці Всесвітнього дня хіджабу Назми Хан, говорили й про найкращу у світі фехтувальницю — Ібтихадж Мухаммад, про чемпіонку світу з тхеквондо — туркеню Кубру Даглі; про манекенницю Аден, що вийшла на подіум не заради корони «королеви краси», а щоб зробити публічну заяву про потребу відмовитися від стереотипів та упереджень щодо мусульманок і жінок узагалі; згадали й лауреата Нобелівської премії миру (2011) — єменську правозахисницю Таваккуль Карман, засновницю руху «Жінки-журналісти без ланцюгів», що боронить права людини, зокрема право на свободу переконань.
Дівчата отримали символічні подарунки, а найактивніші — ще й цукерки. Утім смаколиків не бракувало — після заходу на присутніх чекали «солодкі столи».
Нагадаємо, торік гімназистки-мусульманки теж підготували захід до Всесвітнього дня хіджабу. Дівчата не тільки розповіли про історію цієї дати, її значення, а й розмістили фотовиставку, влаштували презентацію, прочитали лекції про види мусульманського одягу. Гості-немусульманки радо скористалися нагодою навчитися різноманітних способів вив’язування хустки, палантину чи шарфа — програма передбачала майстер-клас. А найбільше поталанило шістьом учителькам гімназії, що стали «наочними посібниками» — моделями для своїх же учениць, бо серед молодших гімназисток відбувся конкурс на найшвидше й найоригінальніше вив'язування хустки своїм викладачкам.
Відзначали День хіджабу й 2017 року, й поставилися до цього гімназистки дуже серйозно. Теоретична підготовка допомогла дівчаткам відповісти на запитання про хіджаб: що це за вбрання, коли воно з’явилося, які норми мусульманського жіночого одягу й де вони прописані. Способи пов’язування хустки демонстрували й на ляльках, і на улюблених учительках — багато з них не є мусульманками й зазвичай не покривають голову. Програма передбачала ще кілька завдань для маленьких учасниць: вони розмальовували силует дівчинки в традиційному вбранні, проходили «лабіринт» — шлях героїні розмальовки до Корану, розгадували тематичні ребуси тощо…