В ІКЦ Львова — величезні робочі плани

Меморіальна дошка
Муфтій мусульман України Саід Ісмагілов
Імам Львівського ісламського культурного центру
Християнські священослужителі на відкритті Ісламського культурного центру у м.Львові
Керівник центру, голова організації «Ен-Небрас» Алан Дуккурі разом з муфтієм Саідом Ісмагіловим
06.06.2015
Оцініть статтю: 
(237 оцінки)
Власкор
Зображення користувача Власкор.

Місцева релігійна громада «Ен-Небрас», що об’єднує мусульман Львова, існує з 1996 року. І до недавнього часу послідовники однієї зі світових релігій  Ісламу не мали власного приміщення ані для спілкування, ані для того, щоб спільно молитися. І ось нарешті відбулася знаменна подія  після довгих років очікувань та сподівань у місті Лева відкрито Ісламський культурній центр, який носитиме імя Мухаммада Асада. Відтепер львівська умма, яку поповнили близько двох тисяч кримських татар, що були вимушені покинути анексований Росією півострів, мають і місце для молитов, і для культурно-просвітницьких заходів, і просто  для спілкування з однодумцями.

Як відзначив представник західно-українського офісу громадської організації Крим-SOS Енвер Бекіров, це є дуже важливим для інтеграції кримських татар в усі сфери суспільного життя Львова, ознайомлення їх з особливостями місцевої культури для досягнення найкращого порозуміння  і у той же час допоможе зберегти власну етнічну та культурну ідентичність.

Привітати мусульман Львова прийшли й представники християнського духовенства  зокрема, отець Павло Цвьок, синкел Львівської архієпархії у справах мирян та настоятель храму Св. Йосафата (українська греко-католицька церква) відзначили, що відкриття Ісламського культурного центру на одній вулиці з кількома християнськими центрами є дуже гарною можливістю об’єднати свої зусилля для покращення рівня життя й духовності цієї не найпрестижнішої частини міста, дати їй новий поштовх для процвітання. Важливо, щоби кожна релігійна община мала свій центр, бо це дає змогу зростати духовно та мати постійний зв’язок з Богом.

Нагадаємо, про відкриття ІКЦ у Львові 05 червня 2015 повідомляли Іслам в Україні, ДУМУ «Умма». Не залишили поза увагою цю знаменну подію і інщі ЗМІ: на відкритті було багато представників українських та зарубіжних медіа, зокрема- кореспондент агенції «Аль-Джазіра».

Про те, які думки та емоції переповнюють мусульмани Львова, розповів керівник центру, голова організації «Ен-Небрас» Алан Дуккурі.
 Майже двадцять років ми не мали свого приміщення, вимушені були орендувати  і були вимушені поневірятися  з одного приміщеня в інше, потім  ще і ще Були часи, коли ми для спільної пятничної молитви джума намаз винаймали їдальню.

В іслаському світі допомога своїм одновірцям, братам та сестрам, є не просто предписаним обов’язком, а внутрішньою потребою. Тому знайшлися заможні люди, що допомогли придбати стару будівлю, і спільними зусиллями мусульман було здійснено ремонт. Ці благі справи  не просто привести до ладу приміщення, що пережили не найкращі часи, перетворити їх в чисті, затишні місця для молитви, читання Корану і спілкування  не залишаться без Божої винагороди.

Безпосередньо після того, як урочисто було перерізано стрічку перед дверима ІКЦ і його було офіційно оголошено відкритим, наш кореспондент поспілкувався з керівником центру. Повірте, важко передати той відбиток почуттів та емоцій, які випромінював пан Алан Дуккурі:

 Я приїхав до Львова саме в 1996 році, коли створювалася організація «Ен-Небрас», і разом з організацією переживав всі ці переходи-переселення, розповідає пан Алан,  І нарешті у нас є місце, де можна спокійно збиратися і знати, що це  наше, що ніхто нас звідси не попросить, не змінить раптово умови оренди! І можна постійно тут перебувати, не треба знов кудись переселятися й думати-гадати, куди йти завтра, бо власник приміщення раптово вирішив чи то продати її, чи то зненацька йому спало на думку заходитися з капітальним ремонтом Тепер ми спокійні та впевнені. Чесно сказати, коли ми оформлювали юридично документи, проблем великих не було  так. Дрібні бюрократичні препони  то не там кома, не та літера, не там крапка І це  не тому, що ми  мусульмани. Бюрократія  вона скрізь, у всіх країнах, до всіх ставиться однаково, тож крові багато нам не псували  так, щоб не розслаблялися й не втрачали прагнення до мети (сміється  ред.). Ну, ви знаєте  до нас приїхали кримські татари, багато мусульман з Луганської та Донецької областей, і для мене, і для всіх нас є дуже важливим, що тепер ми маємо, де молитися, здійснювати обряди.

Одним з найголовніших напрямків роботи пан Алан Дуккурі вважає налагодження стосунків з представниками інших віровчень:

 Ми прагнемо більш продуктивного діалогу та тісної співпраці з місцевими християнами, з місцевими конфесіями  ось через дорогу від нас дві християнські церкви  і ви бачили, що перед відкриттям ми спілкувалися з отцем Романом (настоятель парафії храму Св. Йосафата  ред.), отцем Павлом (синкел Львівської архієпархії  ред.), дійшли думки, що треба створити, так би мовити, «площадку», де б могли вирішувати спільні питання, обмінюватися думками з приводу подолання загальних для всіх нас проблем, вести міжкультурний та міжконфесійний діалог  зокрема, для запобігання проявам ксенофобій, ісламофобії, більшого розуміння особливостей одне одного, поваги.

Необхідність цього напрямку роботи дуже важлива, бо, як зауважив пан Алан, деякі приклади підтверджують необізнаність широкого загалу щодо ісламу і мусульман:

 Знаєте, коли ми тут робили ремонт. Люди, що живуть по сусідству, відчували страх  вони просто боялися нас. Це все  через незнання та нерозуміння.

Але не лише не мусульмани потребують розширення знань щодо Ісламу, а й самі його послідовники  тому в ІКЦ м. Львів планують зайнятися не тільки роз’яснювальною роботою, але й просвітництвом. Зрозуміло, що найближчим часом про створення якоїсь спеціальної релігійної школи для дітей не йдеться  бо дітей не так багато, але в перспективі такі плани можуть з’явитися.

 Якщо подивитися по містах  то в Харкові, Одесі, Запоріжжі, Дніпропетровську  там пріорітетніше зараз створювати школи  там більше мусульман, відповідно  більше дітей. А щодо загальноосвітніх шкіл, які віднедавна офіційно дозволено створювати релігійним організаціям  то в цьому, принаймні, у Львові, потреби просто немає  жодного випадку, коли б дитину з мусульманської родини в чомусь обмежували чи утискали в навчальних закладах, чи щоб дитина відчула якісь прояви дискримінації  я не пам’ятаю, і ніхто ніколи на це не скаржився,  сказав пан Алан,  У львівських школах до наших дітей ставляться толерантно та з повагою, з розумінням деяких особливостей  до того ж зовнішнього вигляду, певного, так би мовити, «дрес-коду».

Щодо питань порозуміння в суспільстві та об’єднання зусиль послідовників різних релігій, висловився і згаданий вище синкел Львівської архієпархії отець Павло Цвьок:

 Злагода є надважливою завжди. Тому що немає два світи  і є один-єдиний Господь Бог, під яким ми всі ходимо. Кожен має свій шлях, свою стежку до Бога, і тому дуже важливо, щоб ці стежки ніколи не ставали терням, але були тією доброю дорогою до пізнання тієї Істини, в яку ми всі віримо. І кожна релігія має вірним своїм нагадати, що ми тут є тимчасово. Ми нині є, а завтра нас нема. Бо інколи так здається, що та чи інша людина вважає. Що вона є володарем Землі. Ні! Ми тут  тимчасово. І потрібно оце розуміння нашої місії на землі  миротворчої, місії любові, милосердя, спільної праці. Це важливо, щоб всі ми кожного дня, всім нашим людям нагадували про це  і тоді, якщо це буде робити кожна церква, кожна релігія в своєму напрямку, в своїй культурі, згідно зі своїм віронавчання і богослов’я  тоді буде мир. Все починається звідки? З низів. Мир починається від миру душевного. Коли людина має мир і спокій душевний  тоді починається мир міський, районний, обласний, в країні, в усьому світі. А коли людина має постійну злобу і неспокій в серці  то ти твори-не твори мир, його ніколи не буде.

Таку ж думку поділяє й настоятель парафії Св. Йосафата отець Роман:

 Знаєте  одне Небо. І всі ми звернення до одного Неба. І будь-яке місто, будь-яке місце, де людина культуру, толерантність до іншої особи, і плекає в собі вищі цінності  є абсолютно добрим. І якщо мешканці цього бідного району Львова, бачачи толерантність, бачачи прагнення культури інших  самі стануться кращими. І я думаю, що відкриття цього Ісламського культурного центру принесе тільки позитив. І слід відзначити. Що в перщі місяці, коли почали приїжджати кримські татари, то вони, наприклад, дуже часто молилися у нас  приносили коврики і відправляли намаз в нашому храмі. Так що це дуже важливо. Я думаю, що коли людина шукає миру, благодаті і сили, яка походить з Неба  це є дуже й дуже добре. І ці прагнення людини до доброго Господь завжди благословляє! І це є  найосновніше. І я думаю, що нам всім, всім церквам, всім релігіям передусім треба об’єднувати зусилля на соціальному полі  боротися, об’єднуватися в подоланні алкоголізму, наркозалежності, які в цьому районі особливо є поширеними і є кричущою проблемою, об’єднуватися в роз’язанні таких важких, тотальних ситуацій, дисфункцій сімейних, і щоби більшість директорів шкіл цього району перестали жалітися, що їх учні вже з дев’ятого класу є на обліку в райвідділках міліції. І коли ми всі будемо дбати про повноту людської особистості  це дуже й дуже багато.

Як зазначив муфтій Духовного управління мусульман України шейх Саід Ісмагілов, щойно відкритий Ісламський культурний центр відкритий до співпраці і з священиками церков. До того ж тут радо прийматимуть пересічних послідовників інших віровчень:

 Для мусульман  це звичайна практика. Наші Ісламські культурні центри та мечеті відкриті для всіх, хто бажає прийти, ознайомитися, поставити свої запитання щодо того, що його хвилює, просто подивитись, як живуть мусульмани. В нас в Україні у нас добрі відносини з представниками усіх релігій та конфесій. Україна  унікальна країна, де люди прагнуть жити в мирі і в нас немає релігійних війн та конфліктів  і це дуже велике досягнення нашого духу, нашої свідомості, нашого розуміння того, що Україна повинна бути єдина, і що всі є українцями, незважаючи на те, яку релігію вони сповідують.

Тож  в Ісламському культурному центрі Львова  величезні плани, і, як переконані львівські мусульмани за допомогою Творця вони ці плани перетворять на реальність.

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.