Місцева релігійна громада
Як відзначив представник
Привітати мусульман Львова прийшли й представники християнського духовенства — зокрема, отець Павло Цвьок, синкел Львівської архієпархії у справах мирян та настоятель храму Св. Йосафата (українська
Нагадаємо, про відкриття ІКЦ у Львові 05 червня 2015 повідомляли Іслам в Україні, ДУМУ «Умма». Не залишили поза увагою цю знаменну подію і інщі ЗМІ: на відкритті було багато представників українських та зарубіжних медіа, зокрема- кореспондент агенції
Про те, які думки та емоції переповнюють мусульмани Львова, розповів керівник центру, голова організації
— Майже двадцять років ми не мали свого приміщення, вимушені були орендувати — і були вимушені поневірятися — з одного приміщеня в інше, потім — ще і ще… Були часи, коли ми для спільної п’ятничної молитви джума намаз винаймали їдальню.
В іслаському світі допомога своїм одновірцям, братам та сестрам, є не просто предписаним обов’язком, а внутрішньою потребою. Тому знайшлися заможні люди, що допомогли придбати стару будівлю, і спільними зусиллями мусульман було здійснено ремонт. Ці благі справи — не просто привести до ладу приміщення, що пережили не найкращі часи, перетворити їх в чисті, затишні місця для молитви, читання Корану і спілкування — не залишаться без Божої винагороди.
Безпосередньо після того, як урочисто було перерізано стрічку перед дверима ІКЦ і його було офіційно оголошено відкритим, наш кореспондент поспілкувався з керівником центру. Повірте, важко передати той відбиток почуттів та емоцій, які випромінював пан Алан Дуккурі:
— Я приїхав до Львова саме в 1996 році, коли створювалася організація
Одним з найголовніших напрямків роботи пан Алан Дуккурі вважає налагодження стосунків з представниками інших віровчень:
— Ми прагнемо більш продуктивного діалогу та тісної співпраці з місцевими християнами, з місцевими конфесіями — ось через дорогу від нас дві християнські церкви — і ви бачили, що перед відкриттям ми спілкувалися з отцем Романом (настоятель парафії храму Св. Йосафата — ред.), отцем Павлом (синкел Львівської архієпархії — ред.), дійшли думки, що треба створити, так би мовити, «площадку», де б могли вирішувати спільні питання, обмінюватися думками з приводу подолання загальних для всіх нас проблем, вести міжкультурний та міжконфесійний діалог — зокрема, для запобігання проявам ксенофобій, ісламофобії, більшого розуміння особливостей одне одного, поваги.
Необхідність цього напрямку роботи дуже важлива, бо, як зауважив пан Алан, деякі приклади підтверджують необізнаність широкого загалу щодо ісламу і мусульман:
— Знаєте, коли ми тут робили ремонт. Люди, що живуть по сусідству, відчували страх — вони просто боялися нас. Це все — через незнання та нерозуміння.
Але не лише не мусульмани потребують розширення знань щодо Ісламу, а й самі його послідовники — тому в ІКЦ м. Львів планують зайнятися не тільки роз’яснювальною роботою, але й просвітництвом. Зрозуміло, що найближчим часом про створення якоїсь спеціальної релігійної школи для дітей не йдеться — бо дітей не так багато, але в перспективі такі плани можуть з’явитися.
— Якщо подивитися по містах — то в Харкові, Одесі, Запоріжжі, Дніпропетровську — там пріорітетніше зараз створювати школи — там більше мусульман, відповідно — більше дітей. А щодо загальноосвітніх шкіл, які віднедавна офіційно дозволено створювати релігійним організаціям — то в цьому, принаймні, у Львові, потреби просто немає — жодного випадку, коли б дитину з мусульманської родини в чомусь обмежували чи утискали в навчальних закладах, чи щоб дитина відчула якісь прояви дискримінації — я не пам’ятаю, і ніхто ніколи на це не скаржився, — сказав пан Алан, — У львівських школах до наших дітей ставляться толерантно та з повагою, з розумінням деяких особливостей — до того ж зовнішнього вигляду, певного, так би мовити,
Щодо питань порозуміння в суспільстві та об’єднання зусиль послідовників різних релігій, висловився і згаданий вище синкел Львівської архієпархії отець Павло Цвьок:
— Злагода є надважливою завжди. Тому що немає два світи — і є
Таку ж думку поділяє й настоятель парафії Св. Йосафата отець Роман:
— Знаєте — одне Небо. І всі ми звернення до одного Неба. І
Як зазначив муфтій Духовного управління мусульман України шейх Саід Ісмагілов, щойно відкритий Ісламський культурний центр відкритий до співпраці і з священиками церков. До того ж тут радо прийматимуть пересічних послідовників інших віровчень:
— Для мусульман — це звичайна практика. Наші Ісламські культурні центри та мечеті відкриті для всіх, хто бажає прийти, ознайомитися, поставити свої запитання щодо того, що його хвилює, просто подивитись, як живуть мусульмани. В нас в Україні у нас добрі відносини з представниками усіх релігій та конфесій. Україна — унікальна країна, де люди прагнуть жити в мирі і в нас немає релігійних війн та конфліктів — і це дуже велике досягнення нашого духу, нашої свідомості, нашого розуміння того, що Україна повинна бути єдина, і що всі є українцями, незважаючи на те, яку релігію вони сповідують.
Тож — в Ісламському культурному центрі Львова — величезні плани, і, як переконані львівські мусульмани за допомогою Творця вони ці плани перетворять на реальність.