У Посольстві Ісламської Республіки Пакистан в Україні відбувся захід, присвячений події, що сталася 5 серпня 2019 року, яку прем'єр-міністр Пакистану Імран Хан назвав «явним порушенням резолюцій Ради Безпеки ООН»: уряд Індії скасував автономний статус Кашміру, що той мав кілька десятиліть — це єдиний регіон країни, де мусульманське населення становить більшість.
Захід мав нагадати міжнародній спільноті про цю проблему, й Надзвичайний та Повноважний Посол Ісламської Республіки Пакистан пан Ноель Ізраель Хохарах запросив на нього представників ДУМУ «Умма», ГС «Всеукраїнська асоціація «Альраід» та Управління військового капеланства мусульман України (УВКМУ).
Як розповів імам мечеті Ісламського культурного центру Харкова Євген Глущенко, візит до посольства він як представник ДУМУ «Умма» та УВКМУ здійснив разом із головою «Альраіда» Сейраном Арифовим і громадським активістом Сохейлем Афзалом, що його, до речі, за активне волонтерство під час пандемії внесено до Списку почестей міністра закордонних справ Пакистану (Foreign Minister’s Honours List: 2020 Honourees).
— Через поважні причини не був присутній муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов, від імені якого ми передали вибачення пану послу, — каже Євген Глущенко. — На зустрічі пан Хохарах нагадав про історію суперечки між Індією та Пакистаном щодо штату Джамму і Кашмір та про рішення влади Індії, яке два роки тому позбавило цей штат автономного статусу, який існував від 1949 року. Говорили про те, що ця подія стала причиною загострення й так непростих відносин між країнами та значно погіршила становище мусульман у Кашмірі. Як наголосив пан посол, організоване дипустановою прийняття покликане привернути увагу світової спільноти до безкарного порушення Індією резолюцій ООН. Зі свого боку я, як імам, у своїй промові запевнив присутніх, що мусульмани України солідарні зі своїми пакистанськими братами в їхньому прагненні повернути Кашміру його статус і провів паралелі між окупацією Кашміру Індією та українського Криму Росією.
Шейх Сейран Арифов у своєму слові також порівняв ситуацію в Кашмірі та в окупованому Криму:
— Я висловив солідарність зі справедливою позицією Пакистану. Крим і Кашмір — два приклади злочинної політики, порушень прав корінних народів і дискримінації, про які не можна мовчати!
Під час візиту знайшовся час і для особистої зустрічі Євгена Глущенка та Сейрана Арифова з військовим аташе Пакистану паном Ахмедом Різваном Гамманом. Сторони говорили про те, як забезпечують релігійні потреби військовиків в арміях України та Пакистану, про організацію роботи імамів-капеланів Управління військового капеланства мусульман України та особливості служби офіцерів із релігійних питань у пакистанському війську.
Довідка: Кашмір — один із наймілітаризованіших регіонів у світі, а також найнестабільніша «гаряча точка», де протистоять одна одній дві ядерні держави — Індія і Пакистан. 5–6 серпня 2019 року обидві палати індійського парламенту затвердили зміни до конституції Індії, за якими скасовано 370 стаття, що закріплювала особливий статус штату Джамму і Кашмір. Таким чином ця територія підпала під прямий контроль центрального уряду, але відтоді її ще й розділено на дві союзні території: Ладакх і власне Джамму і Кашмір. Надання Кашміру автономії 1949 року було, на думку Індії, перехідним і тимчасовим актом, що ним індійська влада намагалася схилити на свій бік кашмірську еліту під час війни з Пакистаном. Коли перша індо-пакистанська війна завершилася, Індія зміцнила свої позиції на контрольованих нею 60 % Кашміру (решта контролюється Пакистаном). Планувався референдум щодо статусу регіону, але за 70 років він так і не відбувся. Індійська партія Бхаратія Джаната від моменту заснування у 1980-х роках висловлювалася за ліквідацію штату Джамму і Кашмір, але ніколи до 2019 року не мала достатньої більшости в парламенті для реалізації цієї ініціативи. Після скасування автономії уряд Індії має право вводити в регіон збройні сили без формального схвалення кашмірським парламентом. Також скасовано квоти для місцевих жителів на місця в органах державної влади й навчальних закладах; знято заборону на придбання житла й землі для жителів інших штатів і союзних територій Індії, що відкрило перспективи для поступової зміни демографічної ситуації в Кашмірі: нині з заохочення центральної влади відбувається етнічне та релігійне заміщення місцевого мусульманського населення вихідцями з інших штатів Індії.