Донеччан провели по століттях історії Причорномор'я

1
У своєму виступі муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» Саїд Ісмагілов розкрив присутнім тему «Мусульмани Приазов'я: Історія, культурні та релігійні особливості»
19.05.2013
Оцініть статтю: 
(308 оцінки)
eugen
Зображення користувача eugen.

Учасники семінару «Релігійний фактор етнічної самоідентифікації народів Північного Причорномор'я», що пройшов минулого в Донецьку 15-16 травня 2013 року, на два дні поринули в дивовижну історію південної частині України, познайомившись з багатьма народами, що мешкали у цьому регіоні, в тому числі і першими мусульманами.

Організаторами та партнерами заходу виступили: «Етнографічний комплекс «Донбас», Центр релігієзнавчих досліджень та міжнародних духовних стосунків, Донецький центр Інституту Сходознавства ім. А. Кримського НАН України, Громадський науково-дослідний центр «Схiд-Захiд», Донецьке обласне товариство німців «Відергебург», Проект «Донецьк: історія, події, факти» (infodon.org.ua).


Серед виступаючих на семінарі були представники наукових кіл, християнської православної конфесії, мусульман, а також представники громадських організацій в т.ч. Центру релігієзнавчих досліджень та міжнародних духовних стосунків, ВАГО «Альраїд», Українського Центру ісламознавчих досліджень і т.д.


У своєму виступі муфтій Духовного управління мусульман України «Умма» Саїд Ісмагілов розкрив присутнім тему «Мусульмани Приазов'я: Історія, культурні та релігійні особливості». Шейх Саїд зазначив, що за останні роки багато нового стало відомо про минуле регіону. На даний момент ми вже знаєм, що іслам в Приазовських і Причорноморських степах має багатовікову історію, що підтверджують численні археологічні знахідки: починаючи від мусульманських поховань і надгробних плит, датованих 9-10 ст., закінчуючи мечетями раннього Середньовіччя (с. Райгородок) і стоянками золотоординських ханів.


Крім того муфтій зазначив, що історія мусульман на території Донбасу була перервана після ліквідації Азовської орди, коли більшість мусульман з Приазов'я переселилися до Криму, Туреччини, на Північний Кавказ, а що залишилися – поступово асимілювали.


Схожа доля була і у греко-татар, які були переселені з Криму до Приазов'я. За архівними даними часів Царської Росії стає відомо, що серед греко-татар регіону були і мусульмани, хоча і в невеликій кількості, і що в них були молитовні будинки і здійснювалися мусульманські обряди.


Шейх Саїд підкреслив, що сучасні мусульмани Донбасу генетично ніяк не пов'язані з мусульманами колишніх століть. Мусульмани Донбасу сьогодні – це переселенці з інших країн і регіонів, що заселяли регіон з початку промислового буму, що охопив регіон у ХІХ столітті.


Під час семінару було розглянуто історію, культуру та релігійні традиції багатьох інших етнічних груп, що мешкали у Приазовських степах.


Джерело: umma.in.ua

Щоб додати коментар, увійдіть або зареєструйтесь
Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.