Дехто з наших співвітчизників, змушених залишити свої домівки на Донбасі чи в Криму через війну, відсунули думки про своє хобі на другий план. Проте не лише вимушено переміщені особи сьогодні потребують додаткового заробітку — досить невтішні дані Держстату України свідчать про те, що не лише приробіток, але й основну роботу громадянам знайти не так вже й просто. Щорічно темпи промислового виробництва падають: на 13% в 2015 році порівняно з 2014-м, на 10% в 2014 у порівнянні з 2013 роком. Мінсоцполітики сьогодні повідомляє, що на 1 робоче місце претендують 19 осіб, а найменш затребувані — працівники середньої кваліфікації.
При цьому в Україні величезна кількість талановитих людей, які можуть заробляти собі на життя і розвиватися, виготовляючи самобутні речі власноруч. Хендмейд по-українськи сьогодні повноцінно конкурує не тільки з вітчизняними, а й з масовими імпортними товарами. Це якісно, красиво, оригінально, доступно, тому й затребувано. Більш того, українці полюбили купувати українське.
Саме тому й виникла ідея створення творчої інтернет-платформи Crafta.ua від творців найбільшого маркетплейсу України Prom.ua та засновників онлайн-сервісу замовлення послуг Kabanchik.ua, презентація якої вже відбулася в столиці.
Про запуск платформи розповів директор з маркетингу Олексій Філановський:
— З одного боку, платформа орієнтована на майстрів, охочих легко і швидко продати речі, зроблені власноруч. З іншого — на покупців, які бажають придбати унікальні товари безпосередньо у майстрів з усієї України за найкращими цінами, — розповів він. — Це повноцінний ринок, в рамках якого відбуваються мільйони угод, водночас він не структурований, хаотичний. Наше завдання — зробити інструмент, сформувати правила гри, які зроблять цей ринок повністю прозорим.
Як зазначив керівник Crafta Олександр Юр’єв, хендмейд в Україні давно вийшов за рамки дрібничок:
— Тому йому потрібна повноцінна платформа, де майстри зможуть просувати свій бренд, а покупці — знаходити унікальні авторські речі. Ми допомагаємо майстрам подолати прірву, яка відділяє їх від покупця.
На момент презентації на Crafta більше 3000 майстрів виставили на продаж понад 6000 виробів в 22 категоріях. За прогнозами засновників, до кінця року на платформі близько 20 тис. майстрів продаватимуть понад 100 тис. унікальних виробів. Найбільшим попитом традиційно користуються товари щоденного споживання: одяг, елементи інтер’єру, прикраси, дитяча продукція, канцелярія, шкіряні вироби, посуд.
В цілому, Crafta розширює межі розуміння хендмейд і популяризує виробництво ручної роботи.
Презентація платформи Crafta доступна за посиланням.